Nieuwe Weddenschap ...... TFL 787

keycord? Ik wacht nog steeds op een simpele crew tag tot die eens algemeen uitgedeeld laat staan bekend wordt

heb ik idd ook niet. Mja doe die van mn oude baas er gewoon aan :D
lekker boeiend
 
Yo AB,

Eerlijk gezegd geen idee, crew voor de eerste kist is rond. Maar er komen er meer..........

Tevens zullen we met de nieuwe Europese WRR ook extra crew nodig hebben.

Groeten Steef

Dat lijkt me minder gunstig voor TFL. Betekent dus dat de kostprijs omhoog gaat.
El Stevo. TFL vliegt toch momenteel op de Nederlandse wet? (geen CAo toch?).

Weet jij of dit ook voor HV/MP/KL geldt? Bij mijn weten liggen de CAO's van deze drie dichter bij de nieuwe Europese WRR-wet dan de huidige Nederlandse wet.

Je zegt dat er meer komen. Worden deze additonele 737's ook zelf gevlogen of weer ingehuurd zoals deze zomer? Ik heb ook gehoord dat 1 B767 uit de vloot gaat. Klopt dat?
 
pheheh

er komen extra 73's en deze zullen door arke zelf gevlogen worden.
er gaat idd 1 767 weg, de ph-mcv.

voor de overige maatschappijen weet ik niet precies hoe het zit met de wrr.
Maar ik heb begrepen dat trans mede met ook op de nieuwe wrr al die extra mensen heeft aangenomen afgelopen tijd. Dus daar zal zeker wel wat veranderen.

groet.
 
Al met al, een goede ontwikkeling voor de iedereen bij ArkeFly en voor de mensen die nog een vliegbaan zoeken. Ook de Europese wetgeving op het gebied van Rust en Werklimitaties is positief voor het aantal vliegersbanen. Ben benieuwd.
Kan iemand mij vertellen of er intern (qua structuur) veel is veranderd na Air Holland en Holland Excel ? Je kan als club wel uitbreiden, maar het lijkt mij per definitie toch noodzakelijk om een levensvatbare charter maatschappij neer te zetten. (Hoewel uitbreiding.... Als ik het zo lees blijft het aantal toestellen op korte termijn gelijk en zijn er geen concrete aanwijzingen dat het om méér toestellen gaat.)
Groeten, AB
 
Ff van het intranet geplukt: :radar:

Half november wordt de gloednieuwe Boeing 737 van ArkeFly in Seattle opgehaald. Maar er komt nogal wat bij kijken voordat je als luchtvaartmaatschappij met een nieuw type vliegtuig kunt vliegen. Vorige week is er bij ArkeFly een mijlpaal bereikt. De aanvraag voor de vergunning is ingediend bij de Inspectie van Verkeer en Waterstaat ( IVW).

Aan een aanvraag voor een vergunning gaat enorm veel papierwerk vooraf. Het begint met de eerste fase, de operationele organisatie. Alle handboeken moeten in orde zijn, er moet een vliegplan geschreven worden, de handboeken voor het cockpitpersoneel moeten gemaakt worden en er moet een gebruiksaanwijzing komen voor het toestel zelf. Zaken zoals checklists opstellen, welkomstspeech van het cabinepersoneel schrijven en trainingen voorbereiden kosten heel veel tijd. Deze eerste fase is nu afgerond.

De tweede fase gaat over het onderhoud van het toestel: we moeten uiteenzetten hoe we het onderhoud gaan verzorgen. Zowel de dagelijkse, de wekelijkse als de maandelijkse controles. En we moeten kunnen aantonen dat we tijdig over vervangend materiaal kunnen beschikken als er bijvoorbeeld een vliegtuigstoel kapot gaat. Half september moeten alle onderhoudshandboeken klaar zijn.

ArkeFly verwacht per 1 november de toestemming te krijgen om het toestel in Seattle op te halen. Hier vindt dan ook de final check plaats door de technische dienst van ArkeFly.

Op de onderstaande foto zie je brieven, checklists, cd-roms met lesprogramma’s en operationele boeken voor het cockpit personeel die aan IVW overhandigd moesten worden. Dat is inmiddels gebeurd. Bijna heel Arkefly was hierbij betrokken en alleen al met de operationele boeken zijn wel 20 collega's bezig geweest. Voor het onderhoud zullen nog eens zoveel boeken geschreven moeten worden. Dat betekent nog veel werk achter de schermen van ArkeFly. Maar al dit werk wordt straks ruimschoots beloond als we de nieuwe 737 vanuit Seattle naar Schiphol kunnen vliegen.
 
Ha ik durf die weddenschap wel aan te gaan, voor die 787 er is is arke fly toch ook al weg uit nederland vanwege onze mooie tax. :p
 
@Viper: Er was een tijd dat het VNV je wel erkende of niet erkende. Een tussenweg was er eigenlijk niet. Als wederzijdse acceptatie een nieuwe tussenvorm is met verwachte uitkomst erkenning en lidmaatschap vind ik dat zeer positief.

Off topic: Waarom erkenning door het VNV van ArkeFly zo lang moet duren is me zowieso een raadsel. Air Holland 3 was ook gewoon erkend en dat was qua personeelsbestand kleiner dan TFL.
 
Last edited:
Erkenning ArkeFly door VNV hoeft alleen nog goedgekeurd te worden door de leden. Da's goed nieuws!
 
Last edited:
Back
Top