Nieuwe School ?????

Strut

New member
Hallo mensen ik zag laatst dat er een nieuwe FTO is (AIS) op modulaire basis. En dat ze ook een stage traject aanbieden, wat naar mijn mening uniek is. vroeg me af wat jullie mening is? Ben namelijk op zoek naar een goeie school. ???????

groetjes
 
Zo'n stage project is niet zo uniek als het lijkt. Stella Aviation heeft er ook jarenlang mee reclame gemaakt (kijk er maar eens naar via de zoekfunctie), maar een bloeiende bedrijfstak is de vliegschool-charter zelden.
In de praktijk komt er weinig van terecht, komt waarschijnlijk gewoon neer op uren kopen, en dat kan je met een zak vol geld overal.
Deze vliegschool bestaat net, maar de chartermaatschappij moet nog opgericht worden. In die situatie kan je veel beloven en hoef je geen resultaten te laten zien (Maar informeer voor de vergelijking eens bij ex-Stella-leerlingen wat de charter-afdeling daadwerkelijk voor ze betekend heeft).
Op dit punt kiezen voor deze school is schaatsen op flinterdun ijs.
 
16hoven said:
Zo'n stage project is niet zo uniek als het lijkt. Stella Aviation heeft er ook jarenlang mee reclame gemaakt (kijk er maar eens naar via de zoekfunctie), maar een bloeiende bedrijfstak is de vliegschool-charter zelden.
In de praktijk komt er weinig van terecht, komt waarschijnlijk gewoon neer op uren kopen, en dat kan je met een zak vol geld overal.
Deze vliegschool bestaat net, maar de chartermaatschappij moet nog opgericht worden. In die situatie kan je veel beloven en hoef je geen resultaten te laten zien (Maar informeer voor de vergelijking eens bij ex-Stella-leerlingen wat de charter-afdeling daadwerkelijk voor ze betekend heeft).
Op dit punt kiezen voor deze school is schaatsen op flinterdun ijs.

Maar opzich is het wel goed om na de benodigde brevetten een stage traject te verzorgen, dit omdat je dan toch met meer uren van school af komt. En het zit zelfs al in de begroting verwerkt. En de bergroting is zelfs lager als menig andere scholen. Dan hoef je ook geen extra GELDZAK te regelen...:)
 
16hoven said:
Zo'n stage project is niet zo uniek als het lijkt. Stella Aviation heeft er ook jarenlang mee reclame gemaakt (kijk er maar eens naar via de zoekfunctie), maar een bloeiende bedrijfstak is de vliegschool-charter zelden.
In de praktijk komt er weinig van terecht, komt waarschijnlijk gewoon neer op uren kopen, en dat kan je met een zak vol geld overal.
Deze vliegschool bestaat net, maar de chartermaatschappij moet nog opgericht worden. In die situatie kan je veel beloven en hoef je geen resultaten te laten zien (Maar informeer voor de vergelijking eens bij ex-Stella-leerlingen wat de charter-afdeling daadwerkelijk voor ze betekend heeft).
Op dit punt kiezen voor deze school is schaatsen op flinterdun ijs.

Wat heeft Stella met deze nieuwe school te maken ?
Naar mijn idee is er geen school in Nederland waar je met een type rating van af komt dus dat is zeker uniek.
Kijk maar eens op WWW.AIS-VLIEGOPLEIDINGEN.NL
 
Vergeet niet dat je die stageplek ook gewoon zelf moet betalen en is dit niet zo, dan kun je erop rekenen dat je OF uiteindelijk geen plek daar krijgt, OF je vliegt ongeveer 2 uurtjes per maand en moet alsnog zelfs ervoor betalen. Overigens heb je als je geluk hebt met zo een stageplaats zeer weinig aan die uren, tenzij het op een 737 of airbus is...gewoon een lokkertje voor nieuwe leerlingen zoals dat al zo vaak is gebleken in het verleden bij verschillende vliegscholen.
Maar eerlijk is eerlijk, 't zou natuurlijk mooi zijn als dit bedrijf eens kon afrekenen met al die mislukte akties van andere vliegscholen uit het verleden.

Cheers!
 
Vlieger worden is min of meer een bijna gecontroleerde sprong in het diepe. Sommige halen het, anderen nooit. :1855:
 
Ik ben eind januari bij 1 van de oprichters van deze FTO over de vloer geweest om een tweedehands headsetje op te halen. (geweldig ding overigens :rt: )

Hij vertelde me toen al over hun plannen om een nieuwe FTO op te richten, hun plannen en de persoon in kwestie kwamen degelijk op mij over. (maar dat is mijn persoonlijke mening)

Denk er zelf over om na het afronden van m'n PPL bij hun te beginnen met een Distance Learning ATPL theorie cursus. Moet alleen nog ff 3700 euro bij elkaar sprokkelen ;)

Grtz

Rob

www.vliegop.nl
 
Back
Top