Nieuwe regels voor uw handbagage op alle vliegvelden binnen Europese Unie

Ghostflyer

New member
Zo, en dan dit nu weer.....

Vanaf 6 november 2006 gelden voor alle vliegtuigpassagiers binnen de Europese Unie (EU) dezelfde, nieuwe regels voor wat mee mag in de handbagage. Vloeistoffen, gels en spuitbussen in de handbagage mogen alleen in kleine hoeveelheden (max. 100 ml per stuk) én op de juiste manier verpakt worden meegenomen. Dit geldt voor alle passagiers die vertrekken van, of overstappen op, een luchthaven binnen de Europese Unie.

De nieuwe regels gelden voor vloeistoffen zoals water en andere drankjes voor consumptie. Ook geldt het voor gels, pasta’s, lotions en de inhoud van spuitbussen. Toiletartikelen zoals tandpasta, scheerschuim, haargel, lipgloss en crèmes vallen hier dus ook onder.

Ben benieuwd hoe dit voor ons als vliegers uit gaan pakken. Stond pas als crew al alles uit te pakken bij de security In Engeland. En dat alles vanwege een ongeplande landing daar, niet over te discussieren.

Het is nog erger dan de belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken en zeker niet makkelijker.

Waar gaat dit naartoe in de toekomst, een totaal verbod op luchtvaart? Misschien wel de oplossing.

Ik ga al wel vrijwillig met vroegpensioen!


GF.
 
Dus als ik het goed begrijp mag ik geen literflessen water meer aan boord meenemen, maar kan nog wel gewoon de minibar leeghalen en inpakken?
 
Doen we hier al een tijdje in de VS. ACTIVE crewmembers hebben een andere regeling, maar omdat ik part 91 corporate ben dus niet. Lekker het haasje als ik 4-5 dagen weg ben en terug airline(dt).
 
belachelijk... maar denk niet dat er hier iemand is die er wat anders over denkt.

maar toch.

be-la-che-lijk.
 
Juist, een explosieve vloeistof van 2x100ml overgieten naar een fles van 200ml is natuurlijk minder gevaarlijk dan een fles van 200ml explosieve vloeistof:grijns:
 
wat mogen capt's, f/o en s/o (piloten) eigenlijk allemaal meenemen?
 
Back
Top