Nieuwe mogelijkheden voor Transavia.com?

PH687

New member
In Italie is de AOC van maatschappij MyAir ingetrokken vanwege zware financiele problemen. Ook de Tsjechische partner-airline van MyAir, EuroWings verkeert in zeer zwaar weer.

http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=31466

Na het omvallen van Sterling is Transavia.com zeer voortvarend een operatie in Denemarken gestart. En de laatste tijd is ook te kennen gegeven dat een dergelijke move bij het omvallen van andere airlines in Europa mogelijk herhaald kan worden.

http://www.parool.nl/parool/nl/30/ECONOMIE/article/detail/245310/2009/05/29/Transavia-verder-in-Europa.dhtml

Zou Transavia nu ook in dit gat springen?
 
Sowieso interessant voor Trans om te onderzoeken denk ik, met in het achterhoofd dat de operatie in DK ook een aardig succes is.
 
Vergeet niet dat sinds Sterling er een gat overbleef in DK. Dat is in Italië totaal niet zo. easyJet en Ryanair als loco's, Lufthansa Italy er tussen, nog wat charters die ook een aantal scheduled vluchten uitvoeren en Alitalia.... Om nog maar niet te spraken van andere Europese mainlines die naar veel velden vliegen. Er is niet bepaald sprake van ondercapaciteit.
 
Ons wordt door ons geliefde en o zo vriendelijk management voorgehouden dat je toch écht een italiaans AOC nodig hebt als je op de IT markt wil opereren. En die moet je bij porno Berlusconi halen. Die zegt dan vervolgens: is ok jongen, maar wel alleen met IT personeel aan boord.

Ben benieuwd hoe Trans zoiets weet op te lossen. Stap erin en verlos ons van die ellende.
 
En Ryanair en Easy dan, die hebben toch ook bases in o.a. Milaan en daar zitten toch echt ook veel niet-Italianen.
 
p'cies dus......allemaal crap vanuit het mgt.

maar vergeet toch stiekem de lobby niet die op de achtergrond plaatsvindt.
 
Een gat overgebleven in kopenhagen......
Hoe kom je daar toch bij er is enorm veel concurrentie op die kleine markt daar. in de vorm van SAS, Spanair, Cimber(doorstart sterling) en norwegian. Er is maar plaats voor max 3 operators!
Denk niet dat er op korte termijn naar Italie wordt gesprongen, airfrance-klm heeft het volgens mij druk genoeg met haar eigen broek op te houden, ik hoop het natuurlijk wel.

grt
 
Ben slechts een buitenstaander, maar wel een geinteresseerde en van een afstandje denk ik er het volgende over:

Als AF-KLM de merknaam Transavia.com wil gebruiken als antwoord op de Rynairs en Easyjets dan zul je je moeten begeven op het zelfde strijdtoneel. Michael O'Leary maakt er geen geheim van dat Ryanair anti-cyclisch investeert. M.a.w. juist op momenten dat de economie slecht gaat en andere maatschappijen door zeer zwaar weer gaan en zelfs omvallen gaat hij juist uitbreiden. Als je een kans nu laat liggen dan is die tegen de tijd dat alles weer goed gaat verkeken.
 
easy vliegt vanaf VCE naar SXF, BRS, EMA, LGW, LYS, CDG en FCO. Onlangs is hier VCE-NAP bijgekomen en dat is het eerste citypair dat geen basis aan een van beide kanten heeft, altijd wel een teken aan de wand dat er interesse is in verdere uitbreiding.


Verder is eayJet Italia niet I registered en dus werkend onder UK AOC maar staat het personeel wel op Italiaans contract.
 
Back
Top