Europe-American
Well-known member
En een paar van 30 en een paar van 20+ but who's counting :biertje:
Kalitta pilot group heeft net de vakbond eruit gestemd.
Als ik een ding heb geleerd sinds mijn intro in de 121 (Airlines) wereld is dat ik nooit meer voor een bedrijf wil werken zonder vakbond.
Kalitta pilot group heeft net de vakbond eruit gestemd.
Als ik een ding heb geleerd sinds mijn intro in de 121 (Airlines) wereld is dat ik nooit meer voor een bedrijf wil werken zonder vakbond.
Mijn eerste lesvlucht als Instructeur was op 28 Aug 2000.
Ik heb het bijna op de dag af 13 jaar gedaan en nu is de volgende fase aangebroken.
Over twee weken ga ik naar SimuFlight voor de Citation CJ2.
Ik ben aangenomen bij een Part 135 Charter/Air Taxi bedrijf.
Officieel is mijn thuis basis Naples maar dit bedrijf werkt net zo als de groten in de charter/135 wereld.
Je bent verbonden aan een tail nummer en je vliegt airline naar waar de kist staat om je 10 dagen rotatie te beginnen. Kris kras door de VS vliegen. Voorlopig is het 10 op en 10 af maar dat kan nog veranderen en er is me al aangegeven dat het regelmatig 14-10 zal zijn.
Ik hoop op 500+ uur het eerste jaar.
Ik zal losjes verbonden blijven aan Europe-American Aviation in een consultancy rol, misschien af en toe nog instructie of grond school geven.
De eerste maanden worden erg druk dus ik zal niet zo heel veel tijd over hebben.
Blijf voorlopig nog onder deze username hier posten, misschien ga ik weer terug naar mijn vorige anonieme user name, daar ben ik nog niet helemaal uit.
Wat is het plan?
Het plan is om te proberen het beroerde salaris bij de Regionals over te slaan en na een jaar, misschien twee proberen bij de grote Airlines aan de slag te gaan.
Dat is deze ronde niet gelukt vanwege mijn gebrek aan jet-time.
Maar een typerating op de meest gevlogen zakenjet ter wereld is altijd handig natuurlijk.
Voor het geval je er weer tijdens een finacieele depressie bij de Airlines eruit geknikkerd wordt.
De statistieken na 13 jaar Instructie:
8000+ uur Instructie
2300+ uur ME
2000+ cross country, langste vlucht 7:48 in een DA42 van Boston non-stop Naples
Les gegeven op: C150 C152 C172 C182 Pa28-140/161/180 Pa28R180/200/T201
Pa23-250 Pa30 Pa32-300 Diamond DA20/40/42 en nog een handvol andere kisten van prive eigenaren, paar uur Baron/Bonanza en Mooney en een uur of 20 op een Bellanca Super Viking 300.
6x power loss in SE
2x engine failure in een twin
8 bird hits, ooit een keer twee op een dag, een s'nachts op 4000'
1 bird hit op de staart, nieuwe stabilizer nodig $20,000 schade
3x airframe icing in een kist zonder de-icing
10+ alternator failures
6+ vacuum pump failures, nooit in IMC gelukkig
8 near miss, 3 daarvan kon ik niets meer doen, kwestie van geluk
15-20 keer gear problemen, meestal in die klote Arrow, some in de Aztec en 1x DA42
10+ geland met de brandweer aan de baan.
Miscellaneous: brandstof lekkages, tank doppen los, olie lekkages, open deuren, open nose bagage deur op de Aztec, dat was eng.
Ik denk dat ik rond de 300 leerlingen heb afgetekent voor een brevet of rating, 30+ nieuwe instructeurs opgeleid.
Denk ergens tussen de 15-20 voormalige leerlingen die nu bij Airlines over de hele wereld vliegen.
Je gaat nu op een hele andere manier met mensen werken en na 10 jaar bij dezelfde werkgever is het best spannend om een hele nieuwe fase in je leven in te gaan.
Maar goed hier deden we het allemaal voor dus alles zal wel zijn reden hebben.
Vooralsnog heb ik het niet verkeerd, ik heb een huisje in Florida, woon op <5 km van het strand en daar komt nu ook nog vliegen in een cool jetje bij.
Maar goed, piloten zijn jankers en nooit tevreden, maatje van mij vliegt 747..........mmmmmmmm :stapelge:
Na ook een heeeele lange weg nu dan Cpt. Op een fantastische kist bij een hele goede werkgever.Op 15 Nov begonnen en hier en daar een paar weken vertraging door oa Sim en instructeur beschikbaarheid vandaag mijn 777 type rating gehaald.
Hopelijk volgende maand al de lijn op met een training Captain.
View attachment 495
Thank you much.Na ook een heeeele lange weg nu dan Cpt. Op een fantastische kist bij een hele goede werkgever.
Het is je enorm gegund EA. Always happy landings. Gefeliciteerd
Jezus man.. idd. Alweer 9 jaar weg vij de vliegschool..Thank you much.
In Sept ben ik 9 jaar weg bij de vliegschool.
2 jaar Citation (eerste Upgrade)
1 jaar 737
5.5 jaar 74
Tijd vliegt.