Nieuwe baan, deze keer met Typerating...

Kalitta pilot group heeft net de vakbond eruit gestemd.
Als ik een ding heb geleerd sinds mijn intro in de 121 (Airlines) wereld is dat ik nooit meer voor een bedrijf wil werken zonder vakbond.

Wederom weer een mooi stuk geschreven. Lange weg, en het einde is nog niet in zicht, maar hard werken wordt in deze beloond. Heel gaaf, en ik hoopt dat je nog een aantal stappen mag maken in je carriere.

Belangrijkste is dat je nu uren maakt op een fantastische kist en wie weet waar deze uren je verder mee kunnen helpen.

En een vrouw die jou ondersteund is ook erg belangrijk. Vele vrouwen zouden het al hebben opgegeven in een relatie.

Ik weet hoe belangrijk dat is. Mijn vrouw steunt mij ook enorm in deze struggles. Als je iemand thuis hebt zitten die geen zin heeft in die struggles en alleen zit te zeuren helpt niet mee in de gemoedsrust, zeker als je langer onderweg ben.
 
Kalitta pilot group heeft net de vakbond eruit gestemd.
Als ik een ding heb geleerd sinds mijn intro in de 121 (Airlines) wereld is dat ik nooit meer voor een bedrijf wil werken zonder vakbond.

Dat waren toch de Teamsters? Stappen de vliegers nu over naar ALPA of gaan ze het 'zelf' doen?
 
Ze hebben de Teamsters eruit gestemd en naar mij beste weten gaan ze ‘het zelf doen’.
Ik denk dat ze daar spijt van gaan krijgen.
Verhaal gaat dat ze in elk geval een lucratieve route (22-24 uur duty time) niet op wilde geven terwijl de vakbond daar wel voor stond.
 
Mijn eerste lesvlucht als Instructeur was op 28 Aug 2000.
Ik heb het bijna op de dag af 13 jaar gedaan en nu is de volgende fase aangebroken.
Over twee weken ga ik naar SimuFlight voor de Citation CJ2.
Ik ben aangenomen bij een Part 135 Charter/Air Taxi bedrijf.
Officieel is mijn thuis basis Naples maar dit bedrijf werkt net zo als de groten in de charter/135 wereld.
Je bent verbonden aan een tail nummer en je vliegt airline naar waar de kist staat om je 10 dagen rotatie te beginnen. Kris kras door de VS vliegen. Voorlopig is het 10 op en 10 af maar dat kan nog veranderen en er is me al aangegeven dat het regelmatig 14-10 zal zijn.
Ik hoop op 500+ uur het eerste jaar.

citationcj2.jpg


Ik zal losjes verbonden blijven aan Europe-American Aviation in een consultancy rol, misschien af en toe nog instructie of grond school geven.
De eerste maanden worden erg druk dus ik zal niet zo heel veel tijd over hebben.
Blijf voorlopig nog onder deze username hier posten, misschien ga ik weer terug naar mijn vorige anonieme user name, daar ben ik nog niet helemaal uit.

Wat is het plan?
Het plan is om te proberen het beroerde salaris bij de Regionals over te slaan en na een jaar, misschien twee proberen bij de grote Airlines aan de slag te gaan.
Dat is deze ronde niet gelukt vanwege mijn gebrek aan jet-time.
Maar een typerating op de meest gevlogen zakenjet ter wereld is altijd handig natuurlijk.
Voor het geval je er weer tijdens een finacieele depressie bij de Airlines eruit geknikkerd wordt.

De statistieken na 13 jaar Instructie:

8000+ uur Instructie
2300+ uur ME
2000+ cross country, langste vlucht 7:48 in een DA42 van Boston non-stop Naples

Les gegeven op: C150 C152 C172 C182 Pa28-140/161/180 Pa28R180/200/T201
Pa23-250 Pa30 Pa32-300 Diamond DA20/40/42 en nog een handvol andere kisten van prive eigenaren, paar uur Baron/Bonanza en Mooney en een uur of 20 op een Bellanca Super Viking 300.

6x power loss in SE
2x engine failure in een twin
8 bird hits, ooit een keer twee op een dag, een s'nachts op 4000'
1 bird hit op de staart, nieuwe stabilizer nodig $20,000 schade
3x airframe icing in een kist zonder de-icing
10+ alternator failures
6+ vacuum pump failures, nooit in IMC gelukkig
8 near miss, 3 daarvan kon ik niets meer doen, kwestie van geluk
15-20 keer gear problemen, meestal in die klote Arrow, some in de Aztec en 1x DA42
10+ geland met de brandweer aan de baan.
Miscellaneous: brandstof lekkages, tank doppen los, olie lekkages, open deuren, open nose bagage deur op de Aztec, dat was eng.

Ik denk dat ik rond de 300 leerlingen heb afgetekent voor een brevet of rating, 30+ nieuwe instructeurs opgeleid.
Denk ergens tussen de 15-20 voormalige leerlingen die nu bij Airlines over de hele wereld vliegen.

Je gaat nu op een hele andere manier met mensen werken en na 10 jaar bij dezelfde werkgever is het best spannend om een hele nieuwe fase in je leven in te gaan.
Maar goed hier deden we het allemaal voor dus alles zal wel zijn reden hebben.
Vooralsnog heb ik het niet verkeerd, ik heb een huisje in Florida, woon op <5 km van het strand en daar komt nu ook nog vliegen in een cool jetje bij.
Maar goed, piloten zijn jankers en nooit tevreden, maatje van mij vliegt 747..........mmmmmmmm :stapelge:

2x thumbs up en heel veel plezier en succes! Vergeet niet af en toe naar het strand te gaan zou ik zeggen!
 
Vandaag (vannacht?) mijn 1000 uur op type ingevlogen op mijn leg van ANC-MIA.
Dit vanaf de eerste vlucht op 29 Mei ‘17 met 140 vluchten voor een gemiddelde vlucht duur van 7:09.
Even een kleine persoonlijke mijlpaal.
:airforce:









(Happy dance)
 
Na bijna 4000 uur als FO op vijf 747 varianten die we vliegen is het nu tijd voor:


3F343289-37A1-4FC2-AB1C-DBC76F1ED83A.jpeg

Upgrade naar de linkerkant van een 777.
Zelfde werkgever, (tijdelijke) overstap naar een andere vloot.
Wat meer courante type rating en PIC tijd voor het geval er te drastische maatregelen komen na de verkoop.

 
Op 15 Nov begonnen en hier en daar een paar weken vertraging door oa Sim en instructeur beschikbaarheid vandaag mijn 777 type rating gehaald.
Hopelijk volgende maand al de lijn op met een training Captain.
View attachment 495
Na ook een heeeele lange weg nu dan Cpt. Op een fantastische kist bij een hele goede werkgever.

Het is je enorm gegund EA. Always happy landings. Gefeliciteerd 😄✈️
 
Na ook een heeeele lange weg nu dan Cpt. Op een fantastische kist bij een hele goede werkgever.

Het is je enorm gegund EA. Always happy landings. Gefeliciteerd 😄✈️
Thank you much.
In Sept ben ik 9 jaar weg bij de vliegschool.
2 jaar Citation (eerste Upgrade)
1 jaar 737
5.5 jaar 74
Tijd vliegt.
 
Thank you much.
In Sept ben ik 9 jaar weg bij de vliegschool.
2 jaar Citation (eerste Upgrade)
1 jaar 737
5.5 jaar 74
Tijd vliegt.
Jezus man.. idd. Alweer 9 jaar weg vij de vliegschool..

Ik kan mij nog heel goed herinneren dat je op de Citation kwam en dat dat al een goede stap was. Vervolgens die 737 BBJ volgens mij en toen 74. Echt super man.
 
Nu was het geen BBJ, meer een -300 in Slave ship configuratie met 135 economy class. Caribbean vliegen is heel mooi maar man o man wat een slecht bedrijf was dat zeg.
Drie jaar geprobeerd om bij huidige werkgever te komen en bij derde poging aangenomen.
 
Back
Top