Nieuw toestel voor de VLM ?

The Axe, master of disaster....

The Axe, master of disaster....

:passed: We met you in the briefing room....

Tsja.... hoest met de dash, gaat zeker een beetje sneller allemaal nu?

146 moet rond sept weer retourneren. Zal dan zeker nog een paar maanden geëvalueerd worden.

Vraag is natuurlijk wat de KLM op termijn wil met hun eigen Fk vloot.... (hhhhh)
 
Na vier weken grondschool beetje gaar.
De 400 versie is een doolhof van systemen. De 50 is en blijft deadsimpel en straigtforward.
Maar ja met 29 ton SE op 15000ft rondblijven touren.......dat maakt het leven een stuk simpeler net als een Vmo boven de 280.
By te wave de taxispeed is gelimiteerd op tyre speed (180knotsen ofzo).

Polderbaan D-gate?? Bye Bye VLM eat me ...ofzo iets dergelijks.

Maar ja met Flight Data Logging.....zal wel iets langzamer worden.



In antwoord op de opm wat KLM gaat doen, geen 146 want Buzz had de levensduur van een zoemer.


Mzzl
 
Het was even stil, maar hier komt weer een emmertje wasbenzine voor op het vuur: :eek!::eek!::eek!:


Bombardier ontvangt anonieme order uit Europa voor tien Q400's

23-10-2007

TORONTO - Bombardier heeft een order ontvangen voor tien Q400’s. De order is afkomstig van een niet nader bij naam genoemde Europese luchtvaartmaatschappij. Dat heeft de vliegtuigfabrikant dinsdag (23 oktober) bekendgemaakt.

Volgens Bombardier heeft de anonieme luchtvaartmaatschappij een optie geplaatst voor nog eens tien vliegtuigen. “De Europese maatschappij die de order heeft geplaatst, wordt een nieuwe Q400-operator en wil nu nog anoniem blijven”, aldus een woordvoerder van Bombardier tijdens een persconferentie.

Bombardier heeft momenteel 264 orders uitstaan voor de Q400. Op 31 juli waren daarvan 164 vliegtuigen afgeleverd.
 
De Fokkers zijn best oud alweer maar ik hoorde dat ze toch heel erg fuel efficent zijn...heb geen idee hoe het met de q400's zit eigenlijk. Was een vat olie niet al bijna 100 dollar?
 
Geruchten genoeg, de mensen in het bedrijf zelf zullen wel weer de laatste zijn die het horen Kebab! Maar die Q400 is mooi hoor, misschien moeten ze er wel een stel zijwieltjes bij doen voor als de wielen weer eens niet naar beneden gaan? Ik ben benieuwd!
 
Die Q400 zal nu wel zo'n beetje de uitverkoop in gaan lijkt me ! Kan me niet voorstellen dat ze op dit moment makkelijk verkocht worden.
 
En die berekenen we dan door aan de piloten. Yippee.

Mag ook wel, elke keer als je de gear handle aanraakt hoor je het deuntje van "over de rooie" in je achterhoofd. (Doettiehet of doetiehetniet):eek!:

En zijwieltjes? Nee hoor, ik ga voor gear down hele vlucht. Is waarschijnlijk toch sneller dan een F50 met gear-up.
 
En als je ze niet nieuw wilt hebben, kun je ze altijd nog voor een prikkie bij SAS op gaan halen!!! :grijns:


Eh effe nie,

Het kan er een zijn met een roestige hydr zuiger (die kan breken) of ene met een extra O-ringetje achtergelaten door een mechanieker (das vlaams) en dan doet de MLG z'n jobbie niet. In beide gevallen geen down en locked. Effe wachten voor een betere tweede hands.
Mzzl :grijns:

Die Q400 zal nu wel zo'n beetje de uitverkoop in gaan lijkt me ! Kan me niet voorstellen dat ze op dit moment makkelijk verkocht worden.

Ahwel, ze schijnen nog goed in de markt te liggen, FlyBe naast de 33 heeft er 27 in bestelling staan (niet die 27 van de SAS).

Wat dit met het originele topic (het nieuwe toestel en emmertje peut) te maken heeft...

Wel als Kebab maar enigzins gelijk heeft, ik peins er niet over om met de Q400, het beest met porsche vering op LCY te komen.

Gr :kerst:
 
Last edited by a moderator:
Back
Top