Nice landing!

joostenf

New member
Ik dacht dat Pahokee smal was met een C-172... :grijns:

Ik liep hier toevallig tegenaan:

approach.jpg


landing.jpg


deadon1.bmp



het hele verhaal van de piloten:
http://teamhouse.tni.net/Misc/SAA/deadon.htm
 
Het verhaal is inderdaad zeker de moeite waard om te lezen, echt vakmanschap.
Het staat volgens mij in het afrika forum, maar weet het niet zeker.
 
Tailgunner Joe said:
Hadden die gasten de PH-BUK ff naar LEY moeten laten vliegen !

Was ook onmiddelijk mijn gedachte, maar EHLE met 3600ft of zo is veel breder, was een makkie geweest (waarschijnlijk wel met thrust reverse) ;)
 
Het was ook in 1e instantie de bedoeling om de BUK naar Lelystad te vliegen (zelfs al sim sessies voor geweest). Maar ja, het IWV hield het uiteraard weer tegen...:traantjes Kost daardoor weer een behoorlijk zak met geld meer om die kist uiteindelijk toch op Lelystad te krijgen.
 
Net even opgezocht in de AIP :

EHLE is 98 ft (30m) breed, dus dat gaat (hoofdlandingsgestel 41,33 ft breed).De lengte van de baan is 1250m oftewel 4101 ft. Zou kunnen dat dit ook nog gaat.

Maar ......... hoe kom je van de baan af met taxi banen die 49,21 ft (15m) breed zijn. Volgens mij wordt het wat krap in de bochten.
 
P51D said:
Net even opgezocht in de AIP :
Maar ......... hoe kom je van de baan af met taxi banen die 49,21 ft (15m) breed zijn. Volgens mij wordt het wat krap in de bochten.
Rand.jpg

volgens mij zijn de taxibanen op bovenstaand veld ook niet zo breed, en daar is het waarschijnljik ook gelukt...

Je hoeft alleen links en rechts van de taxibaan een hele tijd geen gras meer te maaien...
 
Knap staaltje vakwerk!
Dat is en blijft toch altijd waar je het voor doet als goede piloot
op de blokken en exact in het midden van de centreline.
 
Back
Top