Neuscorrectie

B77W

Member
Hey all,
Ik ben het hele jaar door verkouden, als de test(allergietest) morgen slecht (slecht van geen allergie) uitloopt, wordt mijn prachtige neus weer gebroken, om hem daarna weer recht te zetten zodat ik niet het hele jaar door loop te snotteren.

Nu is mijn vraag, zou een ingreep zoals dit invloed kunnen hebben op je medical?
Voor ik richting de instanties zelf ga, misschien dat iemand hier meer info over heeft, of misschien zelf heeft meegemaakt.

Cheers,
 
Wat ik niet begrijp is, waarom zou je een operatie aan je neus moeten ondergaan vanwege allergieën? Wat is het doel van die ingreep? Staat je neustussenschot scheef? Dat is dan een ander verhaal.

Als je langer dan 12 uur bent opgenomen in het ziekenhuis, zou je volgens de regels daar een melding van moeten maken bij jouw keuringsunit. En langer dan 21 dagen achtereen ziek zijn, ook (dacht ik)

Suc6!

Ps: je houdt een litteken over aan de onderkant van je neus als ze je neus openmaken!
 
Ik ken een piloot die dit heeft laten doen, en die had geen problemen met zijn medical.

Geholpen heeft het trouwens ook niet.
 
Nee kijk, ik heb nog geen medical, nadruk op nog ;)
Omdat ik blijf snotteren(altijd aan een kant), kan komen omdat ik een allergie heb OF omdat mijn neus scheef is, waardoor er bijna geen lucht doorheen kan en ik dus blijf snotteren.

Als ik geen allergie heb, komt het omdat mijn neus scheef staat(al is het maar het puntje), waardoor er neusslijm(aka snot) blijft zitten, wat resulteert in een verstopte neus/verkoudheid gevoel.

Neus breken zou 15 minuten kunnen duren, onder verdoving en dan paar dagen alles erop en eraan thuis, maar dat maakt niet uit. Littekens heb ik toch al van dat ongeval, dus als het binnen maxima zit, is het goed.

Cpt Oveur, thxs, weet ik weer genoeg.
 
Back
Top