Nederlanders bij Cathay

M

Morning Glory

Guest
Goeiedag,

ik ben net aangenomen bij CX en vroeg me af hoe veel Nederlanders er nog meer bij Cathay vliegen en waar ze gestationeerd zijn, cargo/pax enz.
Heb zelf nog geen basing gekregen, maar het wordt Europa (Londen, Manchester, Frankfurt of Parijs).
Ik hoor het wel (of niet).

MG
 
jo MG,

ik zit bij de arme tak van de groep, KA nl. based MAN
ken enkele nlers bij CX meesten zitten in HKG.

@relax,
type wordt waarschijnlijk 742 of 744 als het op een basing in EU. alleen AMS heeft de bus als basing
 
Bedankt allemaal.
Ik weet inderdaad nog geen type, maar zoals Kliko zei, waarschijnlijk 747-200 of -400.
Kliko, kun je mij een PM doen met de namen/E-mails van de Nederlanders in HongKong?
Thanks.

MG
 
JO MG,

ik zie die jongens meestal in de kroeg, heb geen emails, maar zodra je bij CX en je kan op hun intranet kan je aan de namen de Nlers er uit halen denk ik.

k
 
Kliko,
heb deze week gehoord dat ik in Manchester geplaatst word op de 742.
We zijn al heel lang met de gedachte aan het spelen om in Engeland te gaan wonen, maar ik zou graag eens met je bellen over de financiele kant van het verhaal. Zou je mij via een PM een E-mail adres of telefoonnummer kunnen geven?
Om de een of andere reden kan ik dat bij jou niet doen (PM-en bedoel ik).
Bedankt alvast.
MG
 
GMB

GMB

Morning Glory,

Ik zie dat je een GMB hebt en dat je ook een 737 rating hebt, nu word ik heel voorzichtig een beetje nieuwsgierig aangezien ik een aantal mensen ken vanuit de KLu die aan dezelfde omschrijving voldoen.

Heb jij toevallig op een grijze driewieler gevlogen en ben je gebased geweest is Brabant, Friesland of Overijsel (Twenthe)?

Ben benieuwd want Cathay schijnt wel een beetje aantrekkingskracht uit te oefenen op ex grijze driewieler chauffeurs die bij de kreet VFR vliegen denken dat dat standaard met meer dan 400 KIAS moet gebeuren :cool:

Groeten

:radar: André :radar:
 
400 KIAS

400 KIAS

400 KIAS???
Dan val je toch uit de lucht?
 
Grijze driewieler

Grijze driewieler

En wanneer ATC vraagt om een expedite climb dat dan met 20 000 FT/Min moet gebeuren :cool:

Wanneer er een feestje is en je vraagt tussen het bierdrinken door om iets te eten je als antwoord krijgt " eating is cheating" (echt gebeurd).

Niet beter weet dan dat je op Arrival voor je eigen separatie zorgt omdat je toch "locked on behind" gaat op je eigen radar!

Ja na " rotate" zegt "gear up and decent to operational altitude" om vervolgens de hiervoor beschreven VFR speeds aan te houden.

Standaard FL 500 filed omdat je het kan :D

Denkt dat Refuelen standaard in de lucht gebeurt omdat je het op de grond nooit meemaakt omdat je dan al weer relaxed in de crewroom zit met een bak koffie.

Niet weet hoe je een Flightplan moet filen omdat die BUFFEL van de VVA dat altijd voor je doet.

Thuis op de stereo altijd de CD van dos gringos luisterd omdat jij een van de weinigen bent die de teksten snapt en de mannen gewoon gelijk hebben!
 
Hoi freunden, over enkele weken begin ik als cadet bij cx in Adelaide. Aan mn naam zul je trouwens niet kunnen zien dat ik Nederlands ben ;) groets
 
Back
Top