Natuurkunde !

Skyman

Member
beste mensen

Na de HAVO wil ik eerst natuurkunde certivicaat halen omdat ik geen natuurkunde heb. Natuurkunde is wel handig.

-waar kan ik allemaal natuurkunde certivicaat halen

greetings pilot freak
 
Het kan op het James Boswell instituut in Utrecht

James Boswell

Ook het Horizon college in Alkmaar is een optie, alhoewel ze bij mij wel moeilijk doen over toelatingseisen.
Ik zit in de zelfde situatie als jij.
 
weet iemand nog meer waar je je natuurkunde papiertje kan halen en is het moeilijk?? hoeveel kost het ??
 
LOI

kan je zelf je studietempo bepalen, ik doe er nu al 1,5 jaar over :D omdat ik met m'n vwo geen tijd ervoor had.. nu ga ik mei/juni 2005 natuurkunde 1 HAVO examen doen.. moet lukken denk ik!

btw. ik geloof dat het rond de 500 euro kost, maar dat weet ik niet zeker, is wel te lezen op de LOI website,

succes!

edit: ik heb dit aan de KLS gevraagd en ze accepteren het als deelcertificaat
 
hey Easy !

als je je natuurkunde papiertje wil halen moet je dan ook de HAVO examen doen of ? hoe zit het nou
kan je toevallig uitleggen waar het staat op de website van LOI

greetings,pilot freak
 
Ja je moet een examen doen, het hangt van de school af wanneer je dat moet doen.
Op een "gewone" school doe je dat gelijk met het centraal schriftelijk eindexamen van de middelbare school. Bij het James Boswell instituut kan het ook op andere momenten, misschien is het handig als je die link in mijn eerste reply even aanklikt.
 
James Boswell is wel OK. Heb daar zelf in de avonduurtjes wiskunde gedaan een paar jaar geleden. Kostte iets van rond de 700 euri. Was wel aanpoten na een dagje werken maar heb er wel mijn huidige vriendin ontmoet die het nog steeds met mij uit weet te uithouden. :p:

En misschien is cursus Nederlands ook op zijn plaats?? Het is
certiFicaat. ;)

T
 
Last edited:
pilot freak said:
hey Easy !

als je je natuurkunde papiertje wil halen moet je dan ook de HAVO examen doen of ? hoe zit het nou
kan je toevallig uitleggen waar het staat op de website van LOI

greetings,pilot freak

HAVO nieuwe stijl

En ja, je moet centraal schriftelijk examen doen
 
Simpel. Ik heb mn gehele havo via avondschool gedaan.
Als je alleen natuurkunde wil doen zit je misschien 1 avond in de week op school van half 8 tot 10 ofzo maar dan heb je het ook wel in 1 jaar. Via LOI is het toch vaak minder omdat je geen docent in de buurt hebt waar je even het een en ander aan kan vragen.

Je moet althans ik wel ook een practische test doen (systeem board of rommelen met lenzen) en dan is het handig als je weet hoe je dat aan moet pakken. Met alleen een boek kom je er na mijn mening niet.
Ik had dan nog wel oude stijl dus das misschien iets anders.
Aangezien jij als je nieuwe stijl bezit denk ik dat het geen probleem zal zijn om een extra vak te behalen.

Via een school ben je denk +- 100 euro aan lesgeld kwijt en dan je boeken nog.

www.novacollege.nl

succes
 
Heb mijn natuurk ook op James Boswell gedaan. Binnen 4 maanden ben je klaar en tis niet duur. je kunt nl een flink bedrag terugkrijgen van IB-groep (tegemoetkoming deeltijders).

Suc6
 
Maar is het (erg) nadelig als je een opleiding wilt doen tot piloot met zo'n achteraf behaald natuurkunde papiertje?
 
Ik heb dat persoonlijk (nog) niet gemerkt. Je moet tijdens de verschillende tests laten zien wat je capaciteiten zijn. Als je wat verder komt gaan ze pas naar papieren kijken.

Maar als jij voor de math test en de tech test goed scoort is er volgens mij geen probleem.

Maar dit zal waarschijnlijk per opleiding verschillen. Kan me voorstellen dat ze bij de KLS en de NLS misschien wat kritischer zijn op dit punt dan bij bv een EPST.


Groet,

T.
 
natuurkunde deelcertificaat

natuurkunde deelcertificaat

Hey,

misschien een beetje laat maar je kan ook naar het Luzac college om je deel certificaten te halen.

hoe verrassend: http://www.luzac.nl/

succes..

Groet Robin.
 
En eeuh misschien is het een idee om dat papiertje helemaal niet te halen en gewoon te beginnen aan je opleiding. MOTIVATIE IS HET ENIGE DAT JE ECHT NODIG HEBT!

Kan er over mee praten heb nooit geen wis en natuurkunde in eindexamen pakket gehad. simpel weg omdat de cijfers meer leken op een driekwartsmaat 1,2,3 1,2,3,
:D :grijns:
 
Als ik gewoon even terugdenk, valt het Natuur- en Wiskundige deel van de opleiding (b1-theorie) erg mee. Zo lang je de lessen goed volgt en de berekeningen van de docent goed overschrijft van het bord EN je enig wiskundig gevoel hebt, dan lukt het echt wel.

Ik zat in een klas waar er mensen tussen zaten die de natuurkunde al zo lang hadden laten verslappen dat het toch allemaal weer 'als nieuw' voor ze was.

Je moet je niet laten opn..ien door allerlei verhalen.

Het is inderdaad MOTIVATIE dat veel belangrijker is dan de natuurkunde.

Daarnaast hoorde is dat vakken als navigatie nu met JAR/FCL veel en veel meer op de praktijk worden gegeven/geexamineerd iets dat het doorlopen nu gemakkelijker maakt dan vroeger. (Zonder nu een nieuw topic te willen starten of het geheel nu moeilijker of makkelijker is geworden: even om de peuteraars op afstand te houden).

Mocht je toch behoefte hebben aan ondersteuning, dan heb ik voor de eerste die PM reageert een HAVO-Natuurkunde-examen-hulp bundel liggen.

Ongebruikt, jazeker.

Windshear ergens op een flightlevel
(who cares where exactly?)
 
ik heb precies hetzelfde,
klaar met havo wil alleen nog natuurkunde papiertje halen en een wiskunde b papiertje.
maar wat zijn nou de werkelijke toelatingseisen??
want er staat je hebt natuurkunde en wiskunde nodig maar dat is een nogal breed begrip.
dalijk haal ik natuurkunde 1 en dan heb je ook nog 2 nodig.
en wiskunde heb je in a1 a1,2 b1 en b1,2
WisA1,2 heb ik al dus welk soort wiskunde en natuurkunde moet ik er dan nog bij halen?
 
Cugine said:
ik heb precies hetzelfde,
klaar met havo wil alleen nog natuurkunde papiertje halen en een wiskunde b papiertje.
maar wat zijn nou de werkelijke toelatingseisen??
want er staat je hebt natuurkunde en wiskunde nodig maar dat is een nogal breed begrip.
dalijk haal ik natuurkunde 1 en dan heb je ook nog 2 nodig.
en wiskunde heb je in a1 a1,2 b1 en b1,2
WisA1,2 heb ik al dus welk soort wiskunde en natuurkunde moet ik er dan nog bij halen?

Ik heb exact het zelfde als jij.
Je moet Wiskunde b1 halen en Natuurkunde 1.
Natuurkunde 2 en wiskunde b2 volgens mij niet...
 
Over het algemeen wordt havo NG of NT gevraagd. Dat is dus min. wb1+ na1

Ik geloof dat je bij de KLS nog een korte bijscholing natuurkunde moet doen indien je havo na1 hebt gedaan.

Gr. Chris
 
Hee lui..

Afhankelijk van elke opleiding je wil gaan doen;
EPST vraagt minimaal wiskunde A1,2 HAVO (geen natuurkunde!)
De KLS vraagt minimaal wiskunde B1 en natuurkunde 1 op HAVO niveau en wiskunde A1,2 en natuurkunde 1 als je VWO hebt.
Ik heb nooit natuurkunde gehad en ben wel door de natuurkunde testjes van de selectie (KLS). Op zich is logisch nadenken/ klein beetje inzicht voldoende, maar ik heb het idee dat je met natuurkunde een betere kans hebt om het goed te doen.

cheers
 
Back
Top