Natuurkunde certificaat havo of vwo

futurepilot04

New member
Hi,
Ik wil aankomend jaar mijn natuurkunde certificaat behalen voor KLMFA. Nu heb ik zelf VWO gedaan en ben ik benieuwd wat beter is, natuurkunde halen op havo of op vwo niveau. KLMFA zegt dat beide kan, maar denken jullie dt het voor de selectie beter is als ik een VWO certificaat haal?
 
Ik ben geen beroepspiloot of HR-deskundige, maar ik denk het wel.
Waarom? Hoger=beter in dit geval is wel erg makkelijk, dus het volgende.

Je komt op gesprek, en hebt een HAVO natuurkunde certificaat. "Beste kandidaat, u heeft het VWO gedaan, maar een HAVO natuurkunde certificaat. Kunt u uitleggen waarom u geen VWO natuurkunde certificaat heeft?"
Jij: "Ja, er stond op jullie site dat jullie met HAVO ook akkoord gingen, dus heb ik dat gedaan."

Ik kan me voorstellen hoe de rest van het gesprek gaat zijn.

Als je het geprobeerd hebt maar het is niet gelukt, is HAVO geworden en je zegt dat in een gesprek, word het al een heel ander gesprek.
 
Waarbij je eigenlijk gewoon moet zorgen dat het lukt. Haal gewoon dat certificaat op vwo-niveau, even knallen en doorzetten.

Lijkt me niet dat je lekker het gesprek in gaat als je moet zeggen: ja, ik wil al mijn hele leven piloot worden, maar was even vergeten natuurkunde te kiezen, vwo-certificaat niet gehaald, maar havo wel en jullie zeggen dat dat voldoende is… (kanttekening: ik weet natuurlijk niet of je al langer vlieger wil worden, maar als ik cova’s zou afnemen zou de vraag waarom je geen natuurkunde hebt gekozen, mijn eerste vraag zijn. Je bent niet de eerste die dit hier op het forum komt vragen)
 
Terug
Bovenaan