NAC Naples

1500 feet

New member
Omdat ik gemerkt heb dat er veel interesse is in NAC Florida volgt hier een summier verslag van mijn ervaring.

NAC is naar mijn mening een zeer efficiente vliegschool onder goede leiding, echter wel erg Amerikaans. Dit is geen kritiek maar belangrijk om te weten voordat je eventueel voor NAC kiest.

Als je aankomt liggen alle papieren en je vliegschema voor de eerste week al klaar, je vliegt met een vaste instructeur. Theoriecursus doe je in principe zelf. Groundschool in altijd mogelijk voor $35 per uur. Zoals in alles zijn ze hier strikt in en kost elke uitleg geld. Alleen voor en na een vlucht wordt geen groundschool in rekening gebracht maar verwacht geen uitgebreide voor en na briefing.

Het niveau van de instruktie is vrij hoog en er wordt met een lijst gewerkt om je vorderingen bij te houden. De vliegtuigen zijn voor zo ver ik dat kan beoordelen ook goed onderhouden, wel vertonen ze duidelijke sporen van intensief gebruik. Ze hebben genoeg toestellen om probleempjes op te vangen.

Naples airport is een leuk, vrij druk veld met rondom veel ongecontroleerd luchtruim. Het veld zelf heeft een toren en soms erg druk radioverkeer maar ze houden wel rekening met "student" pilots.

Zelf zou ik de school wel aanbevelen. Zelfdiscipline is erg belangrijk. Je doet het voor jezelf, verwacht van de staff geen luisterend oor voor gezellige vliegerpraatjes want daar hebben ze geen tijd voor. Zakelijkheid is troef. Alles wat je krijgt kost geld en zorg dat je saldo voldoende blijft. Je betaalt niet de hele cursus vooraf maar de geplande vlucht moet minstens nog op je saldo staan anders wordt er niet gevlogen. Zelf vond ik dat wel prettig want de organisatie loopt goed en het is inderdaad mogelijk om in korte tijd een PPL te halen.

Ik was er maar een week en helaas was dat net de week die orkaan Frances had uitgekozen om Florida te bezoeken, volgende keer beter !
 
HA! Ik ben er recent vijf weken geweest voor mijn PPL, en wat hierboven staat komt redelijk overeen met mijn ervaringen.

De zijn overigens uitgebreid beschreven op www.my-wings.nl
 
Back
Top