Naam ticket veranderen. Een probleem?

J.I.P

Member
Hallo.

Een vraagje. Er is op mijn naam een ticket met Singapore Airlines geboekt maar nu ga ik niet meer mee. Nou wil er wel iemand anders mee en moet dus de naam van het ticket veranderd worden. Dat blijkt dus niet zo maar even makkelijk te kunnen. Iemand hier ervaring mee? Wat raden jullie mij aan? Het gaat overigens om een particulier geboekt ticket.

Alvast bedankt.
grts
 
Purno, ik ben tegenwoordig van de mannenliefde, kom je binnenkort een cosmopolitan bij me drinken?

Iig, Alvast bedankt, Ik zal morgen zeker contact opnemen met SIA maar iemand anders heeft dit al gedaan vandaar dat ik deze kwestie ook aan jullie voorleg.

Wat de ticketklasse is, ik heb (nog) geen idee aangezien ik het ook pas net hoorde..

Iig bedankt en mocht iemand nog iets hebben dan heel graag.
 
J.I.P: Zelf een tijdje bij de incheckbalie gewerkt en daar wel iets meegekregen van de wereld van de tickets. Het is een belachelijk ingewikkelde bende, maar duidelijk is wel dat er goed over nagedacht wordt hoe ze jou geld afhandig kunnen maken. Een naam op een ticket veranderen is een behoorlijk probleem daardoor, omdat je een ticket persoonlijk koopt en deze niet overdraagbaar zijn. Voor zover ik weet is dat ook niet afhankelijk van je ticketklasse. Een hogere (lees duurdere) ticketklasse zorgt voor flexibiliteit in je reisschema, maar helaas is er weinig flexibiliteit over wie het koopt/gebruikt.

Contact opnemen met de mij is inderdaad het beste wat je op dit moment kan doen, maar ik wens je wel heel veel sterkte...
 
Sweet. bedankt. Ik ben er ook bang voor. Hopelijk kan ik in dat geval iig de datum veranderen naar een open ticket zodat ik hem later nog eens kan gebruiken. Helaas gaat het niet om een ticket naar Las Palmas ;) ...

Ik zal morgen iig contact proberen op te nemen met SIA als ik de boekinggegevens heb ontvangen en ik zal jullie op de hoogte houden als ik iets meer weet...
 
Sweet. bedankt. Ik ben er ook bang voor. Hopelijk kan ik in dat geval iig de datum veranderen naar een open ticket zodat ik hem later nog eens kan gebruiken. Helaas gaat het niet om een ticket naar Las Palmas ;) ...

Ik zal morgen iig contact proberen op te nemen met SIA als ik de boekinggegevens heb ontvangen en ik zal jullie op de hoogte houden als ik iets meer weet...
 
Back
Top