Motorrijden icm lening Friesland Bank

vizion88

New member
Dag mede-airworkers,

Gisteren ben ik langs de bank, de Friesland Bank, geweest voor een informerend gesprek. Daarin is aan de orde gekomen dat ik ook graag wil motorrijden. Geen probleem volgens de bank medewerker. Na ons gesprek heb ik een map met informatie meegekregen.

In die map zit een voorbeeld van een Loss of license verzekering (bij de Nederlandse Luchtvaartpool). Daarin is een clausule opgenomen waarin staat dat de verzekering niet uitbetaald in geval van een motorongeluk(met meer dan 50ccm cilinderinhoud). Is dit een veel voorkomend geval? Ik wil toch graag motor rijden, maar dit is natuurlijk een onaanvaardbaar risico!

Wie heeft er raad voor mij? Alvast bedankt!
 
Last edited:
Ik heb die clausule ook in mijn Loss of License staan (wel 125cc). Heb mijn verzekering bij Aviabel. Het komt dus wel meer voor.
 
Kijk dat is interessant! Zijn er nog meer voorbeelden van een desbetreffende clausule? Zal er ook over te onderhandelen zijn?

Ik las overigens een post uit 2005 dat het geen probleem moet zijn :)

Klik
 
Last edited:
De clausule kan worden op maat worden aangepast maar je premie zal een stuk hoger zijn.

Ik vind heerlijk motor rijden, maar toen ik de opleiding begon heb ik mijn prioriteiten op een rijtje gezet en motor rijden hoordde er niet bij.
Een gebroken been kan de pret mooi verpesten. Je krijgt geen cent van de verzekering, de opleiding loopt vertraging en de rente wordt gewoon doorgerekend.
 
Dit zijn gewoon semi brommer motoren. Kom ik lekker aan met mn Suzuki GSX R750 met 130 PK op het achterwiel.

Ik ben dan net als de Thread opener reuze benieuwd naar hoe dit in elkaar steekt.

Hoe na de opleiding bijvoorbeeld? Als je een baan heb. Ik weet bijvoorbeeld van Nosig dat hij een tijdje uit de roulatie is geweest door een motor ongeval. Misschien kan Nosig hier wat over zeggen.

Mvg,

V1
 
Lekker is dat, ik wil m'n motorrijbewijs van het voorjaar halen. Goed op letten dus als ik naar de bank stap met de collectezak..
 
Lekker is dat, ik wil m'n motorrijbewijs van het voorjaar halen. Goed op letten dus als ik naar de bank stap met de collectezak..

Onderzoek et maar heel goed inderdaad ;) . Het is wel een fantastische hobby.
Is mij welliswaar al bijna fataal geworden, maar blijft mooi.

Succes met uitzoeken. Als je iets weet, vernemen wij het natuurlijk graag.

Gr,

V1
 
Hoe na de opleiding bijvoorbeeld? Als je een baan heb.
In mijn geval (zie hierboven) is de LoL na de opleiding, ik heb een vliegende baan. En hangt ze niet samen met een bank lening. Ik denk wel dat het op maat aanpasbaar is (voor een stevige euro meer per jaar). Maar ik heb geen motor en er nooit achter gevraagd.
 
De clausule kan worden op maat worden aangepast maar je premie zal een stuk hoger zijn.

Dit is niet overal zo, waarschijnlijk heeft het grootste gedeelte van jullie de LOL verzekering bij de Nationaale Luchtvaartpool, net als ik. Afgesloten via de Rabobank (dus ook tussenpersoon).
Bij mij stond ook deze clausule in de papieren. Had op dat moment ook geen rijbewijs. Na een jaar toch mijn rijbewijs gehaald dit gemeld en deze clausule is verwijderd zonder kosten en/of verhoging van de premie. Het is dus meer een juridische kwestie dan perse premieverhogend.

Succes en veel veilige kilometers!!
Gr, PD
 
Goed nieuws!

Goed nieuws!

Na deze reacties heb ik besloten even te bellen met de Nederlandse Luchtvaart Pool (de verzekeraar). De clausule is achterhaald en wordt niet meer toegepast! Het recreatief motorrijden is dus gewoon toegestaan :D

Happy riding
 
Na deze reacties heb ik besloten even te bellen met de Nederlandse Luchtvaart Pool (de verzekeraar). De clausule is achterhaald en wordt niet meer toegepast! Het recreatief motorrijden is dus gewoon toegestaan :D

Happy riding

Ah goed bezig! Ik hou het in m'n achterhoofd. Eerst de winter overleven.. ;-)
 
Enduro rijden is het echte werk(H), ik hoop mijn hobby daarom ook te kunnen vervolgen wanneer ik eenmaal de lucht in kan...
 
Back
Top