berggeit
Active member
EASA PPL heeft ook een kleine intro navigatiemiddelen. Het zit ook in de theorie. Maar het gaat niet zo ver als je positie bepalen met twee VORs.
Ik vond het tijdens de opleiding wel leuk om VORs te gebruiken náást de papieren navigatie.
Navigeer je puur op zicht en papier voor het eerst van Lelystad naar Seppe, dan wil je bijvoorbeeld niet onbedoeld de CTR van Woensdrecht in vliegen omdat je een herkenningspunt gemist hebt. Dat kun je heel eenvoudig voorkomen door de juiste radiaal van de Rotterdam VOR te volgen.
Allemaal dingen die je niet meer vanzelf doet zodra je een tablet met skydemon naast je hebt liggen...
Ik vond het tijdens de opleiding wel leuk om VORs te gebruiken náást de papieren navigatie.
Navigeer je puur op zicht en papier voor het eerst van Lelystad naar Seppe, dan wil je bijvoorbeeld niet onbedoeld de CTR van Woensdrecht in vliegen omdat je een herkenningspunt gemist hebt. Dat kun je heel eenvoudig voorkomen door de juiste radiaal van de Rotterdam VOR te volgen.
Allemaal dingen die je niet meer vanzelf doet zodra je een tablet met skydemon naast je hebt liggen...
Last edited: