Mijn ervaringen bij Ormond Beach Aviation in Florida voor PPL opleiding

elenten

New member
Hallo,

Ik ben de afgelopen 2,5 week bezig geweest met mijn PPL opleiding in Florida bij Ormond Beach Aviation (OBA). Ik heb op hyves een blog bij gehouden met mijn ervaringen per dag. Wellicht zijn er mensen die het leuk vinden om te lezen.

Ik heb een beetje gemengde ervaringen met OBA, veel pech met het weer gehad, opzich wel een leuke tijd maar geen PPL..(nog niet). Ook de mensen die werken bij OBA zijn niet echt aardig (maar de instructeurs weer wel). Verder veel crashes gehad de laatste staat omdat ze vliegen met de Liberty wat niet echt een makkelijk vliegtuig is voor piloten in opleiding.

Ben benieuwd naar jullie reacties..(voor de mensen die het hele verhaal willen lezen want het is lang..;-))

http://elenten.hyves.nl/blog/#searchhyver=&blog_mainbody_1=2&__state__=3

/Erik
 
Heb niet alles gelezen, maar de attitude van OBA management komt overeen met de verhalen die ik de afgelopen jaren van (ex-)studenten over OBA heb gehoord.
Op PPRUNE mag je niets meer negatiefs over OBA schrijven tenzij je je echte identiteit prijsgeeft. Eigenaar OBA heeft nl. gedreigd met juridische stappen als PPRUNE nog meer negatieve verhalen toelaat over OBA.

In principe moeten de maanden Maart en April goed zijn om je brevet te halen. Als je later gaat krijg je in de zomer maanden (vanaf Juni t/m September) te maken met thunderstorm season.

succes GJK
 
OBA staat bekend als de MC Donalds van flight training, net als Ari-Ben Aviation in Fort Pierce trouwens.
Je krijgt waar je voor betaalt ben ik bang.
Ik kan de search resultaten niet kopieren maar als je naar http://ntsb.gov/ntsb/query.asp gaat doe een search op city: Ormond Beach van 1995 tot 2008.
24 ongevallen op het vliegveld, niet allemaal van OBA maar veel wel.
Kom tot je eigen conlusie zou ik zeggen.
Ben trouwens benieuwd waarom je voor OBA gekozen hebt, was dat voor je JAA PPL of waren er ook nog andere redenen waarom je voor OBA gekozen hebt?
 
Ik ga 14 maart weer terug naar OBA..Idd zijn de Liberty's grounded..ze vliegen nu weer met 6 a 8 hele hele oude Cessna 150/152's...ik heb die dingen gezien en het is no fun...maar ja wil het toch afmaken en ze hebben daar nog een gedeelte van mijn geld en de instructeurs zijn prima..kortom ik ga er het beste van maken..nog ongeveer 2,5 week over om het af te maken, lukt dat niet dan ga ik verder in NL maar zal ik de theorie examens opnieuw moeten doen....jammer maar helaas..
Ik koos destijds vooral voor OBA omdat ik weinig response kreeg van andere flight schools..EFT reageerde helemaal niet en OFT kwam na 3 weken terug via email dat er geen plek was..Er is volgens mij erg veel ruimte voor een echt goede FTO in Florida als ik het zo allemaal ervaar want op pprune ook veel negativiteit over verschillende scholen..(of het moet een trekje van Engelsen zijn..;-))
 
Ex-OBA'er hier, eentje met minstens zo'n grote hekel aan meneer Thompson als jij...!

Maar wees blij dat je op de 150's gaat, die dingen zijn niet kapot te krijgen, in tegenstelling tot die gloednieuwe Liberty's! Af en toe een radiostorinkje, wat natuurlijk erg leerzaam is, maar die prop blijft tenminste wel draaien en, ook niet onbelangrijk, de wielen blijven eronder zitten!

In mijn herinnering waren Foxtrot Echo en Golf Zulu sowieso de beste, maar dat is inmiddels anderhalf jaar geleden. Succes daar!
 
Get that JAA approval!!!

Get that JAA approval!!!

Imo Apita,

Als jij nou eens zorgt dat bij die club van jou een JAA approval op de muur gaat prijken dan denk ik dat je de stroom klanten niet aan kunt!

Groeten

:radar: André :radar:
 
Vorig jaar ook bij OBA begonnen, maar het daar niet kunnen afmaken.
Kan me in de punten van de blog wel herkennen. Over de instructeurs weinig te klagen, groundschool (compleet met bugsmasher 2000 :)) was ook goed te doen, maar het management en de contractuele voorwaarden daarintegen...
Kon mijn opleiding alleen tegen dezelfde condities daar afmaken als ik binnen drie maanden terug zou komen. Toen mijn verlies maar genomen (forse cancellation fees), en de opleiding uiteindelijk bij AAA afgemaakt.

Reden om destijds voor OBA te kiezen was hetzelfde als die van Elenten: ze zijn een van de weinigen JAA scholen die uberhaupt op e-mail reageren.
Er is nog steeds weinig concurrentie op JAA gebied, en dat de scholen toch wel aan hun leerlingen komen laten ze duidelijk merken.
 
Ari-Ben Aviation in Fort Pierce trouwens

Yeh, Michael (Mike) and $$$$ TJ :stapelge:

Ari Ben Aviator Inc. is inderdaad de :bwah: onder de vliegscholen en (m.i.) GEEN aanrader ;)
 
Als jij nou eens zorgt dat bij die club van jou een JAA approval op de muur gaat prijken dan denk ik dat je de stroom klanten niet aan kunt!

Als jij een betrouwbare school in Europa Land kent waarmee we in zee kunnen is het snel geregeld. ;)
 
Back
Top