Microsoft Flight Simulator

Vincent

Administrator
Staff member
Zijn er meer mensen die hier naar uit kijken? Ik vind het er persoonlijk waanzinnig uit zien en ik kan niet wachten om wat vluchtjes in verre oorden te maken. 18 augustus is het te proberen (beta).

 
Zeker kijk ik hier naar uit. En goed dat het een paar dagen na mijn airlaw en meteo examen uitkomt. En niet ervoor.

Kleine correctie. Het "Beta" slaat op de "Xbox game pass for PC". De PC release is een full release.
 
Ah inderdaad, PC is een volledige release. Nu hopen dat je in 1x slaagt voor je examen en dan kan je wat theorie kennis toepassen in virtuele vluchten ;)
 
Zijn er meer mensen die hier naar uit kijken?

Eerlijk gezegd niet. Mijn instructeur zei altijd dat die MS flightsim vliegt als een theorieboek. Ik ben dus ooit overgestapt op X-Plane. Inderdaad veel realistischer. En met de open source tool Ortho4XP kun je sceneries van de hele wereld genereren. Die tool maakt gebruik van gratis online bronnen voor satellietfoto's van de grond, de exacte locatie van allerlei wegen en gebouwen en van luchtvaartinformatie voor de vliegvelden. Beter kun je het echt niet krijgen.
 
>>>De PC release is een full release.

Komt die full release op de PC ook beschikbaar in augustus?

Ik zie het al op nu.nl
 
Last edited:
Eerlijk gezegd niet. Mijn instructeur zei altijd dat die MS flightsim vliegt als een theorieboek. Ik ben dus ooit overgestapt op X-Plane. Inderdaad veel realistischer. En met de open source tool Ortho4XP kun je sceneries van de hele wereld genereren. Die tool maakt gebruik van gratis online bronnen voor satellietfoto's van de grond, de exacte locatie van allerlei wegen en gebouwen en van luchtvaartinformatie voor de vliegvelden. Beter kun je het echt niet krijgen.

Klopt, ik gebruik zelf ook x-plane 11. Echter om een beetje leuke scenery te krijgen ben je wel even zoet. De nieuwe FS2020 is overigens gebaseerd op bing maps en er zou qua aerodynamics een hele nieuwe engine achter hangen waardoor je niet meer met een baksteen vliegt maar het ook echt op een vliegtuig lijkt.
 
Ik vind flightsims echt vreselijk, maar ik heb er voor m'n IR wel goed gebruik van kunnen maken.
 
Ik wil er graag eentje op mijn PC zetten als ‘static trainer’ om met de QRH te oefenen en de flows van de linker stoel te oefenen.
 
Zit al eventjes in de alpha test en nu beta preview. Enorme stap vooruit op zoveel verschillende manieren. De immersie is echt fantastisch, ik heb nooit zulke wolkendekken en lichtval in andere sims gezien, toch behoorlijk overtuigend. Qua vliegmodel zijn de GA kistjes wel leuk, de huidige airliners hebben werk nodig maar zijn wel beter dan wat men gewoon was van eerdere "bijgesloten/default" vliegtuigen in MSFS/P3D.

Ik denk dat het een solide basis gaat zijn voor de volgende 5-10 jaar aan flightsim, maar verwacht geen perfectie nog. Bepaalde NL velden zitten er ook niet in omdat die op Bing Maps nog steeds geblurred worden en er dus geen referentie materiaal in hun eigen bezit is blijkbaar. Meest schrijnende hier van is waarschijnlijk Eindhoven. Mogelijk dat dat in de release nog gefixed wordt of dat er ander materiaal wordt gebruikt.

Zodra de 3rd party devs hun bekende addons omzetten en de nieuwe mogelijkheden gaan verkennen wordt het wel feest denk ik. Voorlopig is het echt enorm mooi, en zeker voor GA fantastisch. Airline ops iets minder en daardoor zullen veel mensen ook X-Plane of P3D er nog naast houden denk ik. Maar hoe dan ook geld wel waard.
 
Back
Top