Met pijn in het hart studeren.

Handle

New member
-Edited-
 

Attachments

  • Screen shot 2012-11-11 at 14.04.46.jpg
    Screen shot 2012-11-11 at 14.04.46.jpg
    5.9 KB · Views: 0
Last edited:
'Als ik vlieg krijg ik een ultiem gevoel van vrijheid'.
Deze kreet hoor je wel eens vaker van mensen die er over dromen om piloot te worden. Maar vrijheid is nou net niet waar het om draait als piloot. In tegendeel zou ik zeggen. Elke scheet die je laat buiten de vastgeroeste procedures om wordt opgenomen en indien nodig tegen je gebruikt. Je gaat van A naar B zoals het je opgedragen wordt en volgens strikte regels een strak schema. Met een beetje pech ook nog op een flexicontract, wat inhoudt flex voor je werkgever, maar niet voor jou! Wil je vrijheid, kies dan een ander beroep!
 
Chapeau dat hij zich niet heeft laten verleiden door mooie praatjes van andere vliegscholen. Ken zoveel 17/18-jarigen die dit wel hebben gedaan onder het motto van 'ja maar over twee jaar kan de economische situatie heel anders zijn'.
 
PPL + eigen vliegtuig = vrijheid...

In een zwever, rondvliegen zonder motor, puur op de kracht van moeder natuur = ook vrijheid :)

Ik maak mooi mijn studie af, en ga daarna lekker sparen voor een aandeel in een zweefkist :)
 
Hij is niet de enige...
Ik doe nu ook een studie ipv. met een vliegschool in zee te zijn gegaan. Maar ik ben bang dat als ik en hij klaar zijn en nog tig anderen dat er nog niks veranderd is.
 
Sorry swieberrr, ik kon het niet laten. Noem me ouderwets.
Wat jouw (jullie) situatie betreft, ik weet ook niet wat wijsheid is. Een neefje van mij heb ik ook moeten teleurstellen door hem te adviseren eerst te gaan studeren. Als hij daarna alsnog voor 180K in de min wil staan dan zal ik hem helpen zo goed ik kan, maar ik zie de situatie somber in.

Ik vraag me af of we nu niet op een soort kruispunt staan. Tien jaar geleden vielen heel wat jongens buiten de boot omdat ze volgens de toen heersende norm uren hadden gekocht in Amerika terwijl de maatschappijen steeds meer om een typerating gingen vragen. Wrong place, wrong time zeg maar.

Heeft een dure integrated opleiding nog toekomst nu de T&C zwaar onder druk staan? Hoe betaal je 180K af met een baantje als FO in Nederland?
 
Geen probleem, een beetje correctie kan nooit kwaad.

Als de situatie zich zo aan blijft houden zou ik dus nooit een vliegopleiding in Nederland volgen. Mocht ik toch bij een particuliere vliegschool (geen sponsorship o.i.d. dus) dan zou ik bijvoorbeeld bij een Duitse vliegschool beginnen. De kosten zijn daar bijna de helft (67.000,-) en de kwaliteit is gewoon goed. Via deze weg is een maatje van me bij Condor geëindigd.
 
Same here.

Ik ben lekker aan het studeren en heb definitief besloten niet een vliegopleiding in te stappen. Alleen het feit dat je een enorme lening moet afsluiten is al iets waar bij mij alle alarmbellen van gaan rinkelen.

Nu ik een aantal jaren verder ben, kan ik alleen maar blij zijn dat ik toen de voor mij juiste keuze heb gemaakt. Ik wil niet zeggen dat ik het als student nu zo breed heb -in tegendeel zelfs- maar ik kan mijn hobby's lekker uitoefenen en op zijn tijd wat leuke dingen doen.

Daarnaast maak ik me nu al zorgen over die studieschuld bij de duo van een paar duizend euro terwijl ik een opleiding volg, met genoeg extracurricular activities, om in ieder geval een redelijke kans te hebben op een goede baan... Ik kan me niet voorstellen hoeveel slapeloze nachten een schuld van 150.000, zonder goed vooruitzicht op een baan, me zou hebben gegeven.
 
Ik studeer nu ook HBO en zit inmiddels al in 't derde jaar. Hoe graag ik het 3 jaar geleden ook heb gewild, toch maar voor de veiligheid gekozen. 17 jaar en -180k op de bankrekening vond ik niet bepaald sexy.

Sta nu ook sterker in mijn schoenen en weet wat ik wel of niet wil. Maar die fATPL gaat hoe dan ook komen.

Toch nog ff 2 jaar strijden hier op de Hogeschool.

Cheers.
 
Back
Top