Merknaam VLM verdwijnt.

R

Robbie

Guest
VLM wordt Cityjet.

LONDEN - De merknaam van de zakelijke luchtvaartmaatschappij VLM Airlines verdwijnt. Moedermaatschappij Air France-KLM wil VLM Airlines de naam meegeven van de andere regionale dochteronderneming in de groep, CityJet. Dat is donderdag (28 mei) in Londen bekendgemaakt. Zowel VLM Airlines als CityJet hebben hun belangrijkste basis op de stadsluchthaven Londen City.
In een verklaring melden de bedrijven dat het de bedoeling is om de ‘leidende positie op de Londense markt te verstevigen’. Samen zijn CityJet en VLM Airlines op dit ogenblik al goed voor de helft van de vliegtuigbewegingen op London City Airport. Het nieuwe CityJet zal bovendien meer vluchten gaan uitvoeren in samenwerking met Air France en KLM.

De komende maanden zal de naam VLM Airlines langzaam verdwijnen. Vanaf 2010 wordt CityJet als enige merknaam gebruikt, aldus de regionale dochterbedrijven van Air France-KLM in de verklaring. De twee luchtvaartmaatschappijen blijven wel werken onder hun eigen vliegvergunningen.

PS: Diane, vergeet de naam niet te veranderen op het forum.
 
...was te verwachten natuurlijk, was kwestie van tijd maar maakt het wél wat duidelijker voor de passagiers. Nu rest de vraag hoe snel de kisten wit worden gespoten...
 
Amaaj was dat nou? Geen Fortis geen VLM?

Who's next Cityhopper?

cock.jpg
 
En dus hebben we het hier alweeeeer over een voorbeeld hoe AF de baas speelt over de KLM...well done!
Volgende stap: Martinair of Transavia in toepasselijk wit met een Franse vlag op de staart.
Over 10 jaar is de KLM aan de beurt...
who cares dat er in piepkleine letters onder de deur staat: "operated by KLM'...?
Gelukkig is de Nederlandse lobby wel vertegenwoordigd in Parijs...not

Cityhopper bestaat al sinds de NLM niet meer
 
Last edited:
Maakt niet uit, klonk toch altijd een beetje als KLM met een spraakgebrek..

Zo van: " Waar vlieg jij voor?...VeeLM, wat KLM? Nee VEEELM, ....wat praat jij moeilijk jongen:1855:.."
 
En dus hebben we het hier alweeeeer over een voorbeeld hoe AF de baas speelt over de KLM...well done!
VLM heeft nooit wat met KLM te maken gehad. Het is overgenomen/aangekocht/opgekocht door de combinatie AF/KLM en die combinatie heeft besloten dat de naam verdwijnt. Dat heeft niets met trans of MAC te maken...
 
Na de sluiting van de MAN-base wordt nu ook de BRU-base gesloten. VLM krijgt flinke klappen te verduren. :(
 
VLM heeft nooit wat met KLM te maken gehad. Het is overgenomen/aangekocht/opgekocht door de combinatie AF/KLM en die combinatie heeft besloten dat de naam verdwijnt. Dat heeft niets met trans of MAC te maken...
Correctie, Air France heeft via Cityjet VLM overgenomen net zoals Air France KLM heeft overgenomen (51% tegen 49% jawel!). Kortom, KLM heeft dus zeker te maken met VLM want ze zijn beiden in handen van Air France en behoren tot dezelfde groep sinds december 2007. Waarom denken KLM'ers nog steeds dat ze niet zijn overgenomen door onze franse vrienden? Krenkt dat de heren hun trots? :)
 
Rumour has ....

dat de RJ de RTM-LCY dit najaar gaat overnemen van de 50.

AMS dicht, MAN dicht, BRU dicht .. RTM gemarginaliseerd ?

Shit flows downhill.
 
Rumour has ....

dat de RJ de RTM-LCY dit najaar gaat overnemen van de 50.

Welke logica daar achter moet zitten, 3 keer meer peut en misschien 4 a 5 minuten sneller op dat stukje.

Dat ze zon ding op RTM willen stallen oke, maar de complete route lijkt me niet echt logisch.
 
heb nog niets gehoord over Rotterdam. wel een geruchtje over London-Milaan.

3x meer peut klinkt wel een beetje overdreven, hoeveel verstookt zo'n F50?
 
we kruizen tegenwoordig met long range cruise speeds, oftewel 235kts, dat geeft een fuelflow van ongeveer 1700kg per uur met 94 pax.
 
Back
Top