Melbourne here we come!

jojo1977

New member
Niet dat het relevant is voor anderen, maar ik heb vrijdag een contract getekend om voor 4 jaar in Melbourne te gaan werken. Niet als piloot, ik heb alleen een PPL, maar toch... Dus na 2,5 jaar rondtuffen in Afrika hoop ik straks het Australische luchtruim (on)veilig te kunnen gaan maken. Als iemand nog must-do items in de buurt van Melbourne weet, hoor ik het graag!

jojo
 
Als je in Australië bent, moet je sowieso naar een cricket game gaan kijken! Dat is hier echt topsport en ik vind het geweldig. Australian football is ook geweldig. Het wijkt een beetje af van American football, maar de sfeer in die stadions is amazing! Dat raad ik je sowieso aan als je naar Melbourne komt. Tennis is ook geweldig hier en ieder jaar is er de Australian Open in Melbourne in de zomer in januari (jaa, hier is het dan zomer ;) )

Ook zou ik wat natuur gaan verkennen buiten Melbourne. Het is er ontzettend mooi. Overigens Sydney is next door (600 miles or what), dus je kunt hier altijd nog ff koppie koffie halen ;)

Wat je overigens echt gedaan moet hebben is naar Tasmania gaan. Eiland ligt ten zuiden van Melbourne. Natuur daar is om van te smullen, echt zo mooi daar!
 
Last edited:
Thanks guys. Ik denk dat we ons wel gaan vermaken daar! We zijn gelukkig erg bedreven in kamperen in het "wild" hier, dus neem aan dat we dat gewoon gaan voortzetten in Australie. BBQ mee uiteraard... Flying Kiwi, weet jij iets over de Royal Victorian Aero Club? Ik zit er over te denken daar member te worden, kan daar dan mijn conversie doen + relatief goedkoop vliegtuigen huren. Enig idee?
 
jojo1977, mag ik aan je vragen hoe je Australië bent binnen gekomen?

daarmee doel ik op het soort visa en dergelijke!

Groetjes,
 
Zoals gezegd ben ik geen professioneel piloot, maar werk voor een multinational. Zij sponsoren mijn aanvraag. Ze vragen voor zover ik weet een 457 visum aan. Verder weet ik nog niet precies hoe het allemaal gaat lopen, maar als het goed is zou alles over een week of 8 klaar moeten zijn.

Groeten!
 
Okee, dat is ideaal! en dan ook nog is versnelde procedure!

Geniet daar van het heerlijke land en houdt ons op de hoogte!;)
 
Hé jojo1977,

Ik heb een paar maanden in Oz gezeten en daarvan 3 weken in St. Kilda (gedeelte van Melbourne).

Vanuit Melbourne zou je mooi naar de 12 apostles kunnen. http://www.australie.nl/id/1/361/great_ocean_road,_australie.html

Verder raad ik hetzelfde aan als Flying Kiwi.

---
@ Flying Kiwi, hoor jij niet in Nieuw Zeeland te zitten? ze noemen de mensen daar kiwi's! http://en.wikipedia.org/wiki/Kiwi_(people)
---

Ik ben trouwens ook een paar maanden in Nieuw Zeeland geweest. Als je een keer een paar weken vakantie hebt zou ik het eens bezoeken vanuit Australië!
 
Nieuw-Zeeland ken ik inderdaad zeer goed. Heb daar regionals gevlogen en het is een indrukwekkend land. Heb er ongeveer 4 jaar gewoond, woon nu alweer bijna 2,5 jaar in Oz.

jojo, wanneer zit je in Melbourne trouwens ? Als je nog voor 21 september in Aussie bent, kun je de Airbus A380 huldigen in Sydney. Overigens zal de A380 vanaf oktober ook vanaf Melbourne naar Los Angeles vliegen! En als je in Melbourne zit, ben je natuurlijk altijd welkom bij ons!
 
Back
Top