Meer dan 1 (!) jaar..te triest

Europe-American

Well-known member
Meer dan 1 (!) jaar..te triest voor woorden.
Meer dan een heel jaar geen nieuwe post in de Amerika sectie.
Toch al het idee dat dit hele forum is ingezakt.
Soms niet een nieuwe post in een week.
 
Bruce,

Ik denk dat het een beetje komt omdat de "roze brillen" een beetje afgevallen / uitverkocht zijn. Nu de banken geen vliegopleidingen meer financieren en er dus steeds minder mensen komen die een vliegopleiding beginnen en zich daarvoor aan het inlezen zijn.

Verder is er vooral in NL een hoop bekendheid gegeven aan het feit dat er nog 1000+ werkloze vliegers thuis zitten en er voorlopig dus ook weinig vraag gaat zijn in NL. Het is in de media breed uitgemeten in wat voor financiële ellende deze mensen zich gestort hebben. Dus het hele piloot worden is een stuk minder "sexy" geworden. En dat is maar goed ook, want het plaatje wat er vooral bij "Stella" geschetst werd klopte van geen kant., Inmiddels is vliegen gewoon een baan waarbij je hard moet werken.

Groeten

André
 
Inmiddels is vliegen gewoon een baan waarbij je hard moet werken

Dat is het altijd al geweest natuurlijk, zeker in de VS.
Mijn insteek was meer dat dit forum is ingezakt omdat 6-7 'veel-posters' over de laatste jaren zijn verdwenen.
Ieder forum draait op de leden natuurlijk.

* By the way..
Ik ben inmiddels ook al weer drie jaar weg uit de trainingswereld.
Niet helemaal meer current met de kommer en kwel en de vraag en aanbod op de markt.
Behalve de markt in de VS dan want daar ben ik zelf driftig op zoek.

Maar ondertussen is dit forum wel een schim van wat het ooit geweest was.
En dat vind ik sneu.
 
Last edited:
Dat is het altijd al geweest natuurlijk, zeker in de VS.
Mijn insteek was meer dat dit forum is ingezakt omdat 6-7 'veel-posters' over de laatste jaren zijn verdwenen.
Ieder forum draait op de leden natuurlijk.

* By the way..
Ik ben inmiddels ook al weer drie jaar weg uit de trainingswereld.
Niet helemaal meer current met de kommer en kwel en de vraag en aanbod op de markt.
Behalve de markt in de VS dan want daar ben ik zelf driftig op zoek.

Maar ondertussen is dit forum wel een schim van wat het ooit geweest was.
En dat vind ik sneu.

Dat is inderdaad erg jammer. Ik kom hier namelijk elke dag om eens te kijken of er nog wat nieuws is, maar ik kwam tot dezelfde conclusie.
De ervaren forumers die er al vanaf begin bij zijn zijn niet meer aanwezig. En dat is erg jammer.

Verder ben jij driftig op zoek?
Is jouw club Bust gegaan? Sterkte in ieder geval in je zoektocht..
 
Het is inderdaad erg stil de laatste jaren, maar dat lijkt op het hele forum het geval te zijn. Ik had al nooit veel te melden en nu ik al weer jaren het "huisje, boompje, beestje" aan het doen ben nog minder.
Dat gezegd hebbende; ik geniet elke dag van het leventje hier in Massachusetts en mijn "saaie" corporate baantje op een Challenger 604 en zo af en toe een Global. Misschien volgend jaar wel de 604 inruilen voor een Falcon 900EXEasy, Falcon 900LX of iets dergelijks. Zou leuk zijn na ruim 10 jaar 604 & Global.
 
Last edited:
Is jouw club Bust gegaan? Sterkte in ieder geval in je zoektocht..

Nee, maar het is mijn eerste airline en niet mijn laatste.
Beetje tijd in te halen dus probeer zo snel mogelijk (of hier) hogerop te komen of bij een andere maatschappij.
Heb nog niet het idee dat ik bereikt heb wat ik kan bereiken.
 
Nee, maar het is mijn eerste airline en niet mijn laatste.
Beetje tijd in te halen dus probeer zo snel mogelijk (of hier) hogerop te komen of bij een andere maatschappij.
Heb nog niet het idee dat ik bereikt heb wat ik kan bereiken.

Ok gelukkig. Dacht al. Zo lang zit je er nog niet.
Maar uiteraard wil je wel naar links schuiven. Succes in ieder geval.
Aan de 1500 TT uur kan het niet liggen ;) .
 
To whom it may concern: ik heb een paar weken geleden nog een bakkie gedaan met Flying Dutchman, met hem gaat het in ieder geval goed!
 
Ok gelukkig. Dacht al. Zo lang zit je er nog niet.
Maar uiteraard wil je wel naar links schuiven. Succes in ieder geval.
Aan de 1500 TT uur kan het niet liggen ;) .

In de luchtvaart heb je altijd wel tekort aan iets...
TT, time in type, jet time, pic time..whatever.
In mijn geval tekort aan jet time en jet pic time.
Altijd wat :1855:
Q doe FD de groeten next time.
 
Jammer dat het zo doods is idd, ook op de andere fora.
Enige topic dat regelmatig leven in zich heeft is bij de KLM en zelfs daar zijn het meestal dezelfde mensen die reageren.
 
Ja, als je zoals ik niet echt wat te melden hebt...
In ieder geval fijne feestdagen toegewenst aan iedereen!
 
Je kunt in vele gevallen Feestboek de schuld geven.
Of misschien ook Linkedin met zijn diverse groepen?

Er zijn heel veel transport-georienteerde messageboards waarvan de meeste leden naar Zuckerberg's speeltje zijn uitgeweken.
De berichtenborden zelf raken dan erg stil.

Net zoals email lists op een bepaald moment goeddeels hun posters zijn kwijtgeraakt aan berichtenborden ergens na 2000/2001.

Dit zal voor diverse interesse/beroeps/hobby-gemeenschappen gelden,
zeker niet alleen transport.

De diverse vormen van sociale media hebben niet echt het eeuwige leven.
 
Ik denk dat enige kritiek op het forum zelf ook wel op zijn plaats is.
Er is teveel katten, kritiek, drama en gejank en daar wordt nauwelijks of niet tegen opgetreden. De hele sfeer is overwegend negatief.
Paar jaar gelden ineens 5-6 "moderators' die lekker met de harde hand aan de slag gingen maar echt postief resultaat heeft het niet gehad.
We zijn zeker 6-7 mensen kwijtgeraakt die hier de boel aan de gang hielden.
 
In mijn observatie is het nu precies het kibbelen en jennen dat flink geminderd is, en daar hoort niemand me over mopperen.

Nu ben ik geen beroepspiloot dus volg ik de betreffende secties wat minder; het zou best kunnen dat die wat magerder geworden zijn. Maar voor mij is dit forum niet minder aantrekkelijk geworden. Het gaat me dan ook meer om kwaliteit dan om kwantiteit.

Op dezelfde manier zie ik geen probleem met de zgn. sociale media: die trekken alleen oppervlakkige veelschrijvers aan. De betere forums blijven rustig overeind; erg rustig, ja, dat soms wel.
 
Volgens mij wordt hier nu duidelijk waarom er weinig gepost wordt.
Achter een nickname snode opmerkingen maken.

Er wordt een vraag gesteld in je topic in een subcategorie waar je het jammer vindt dat er weinig meer geschreven wordt. Schrijver geeft overduidelijk een knipoog richting jouw weemoed door de vraag hier te stellen. Ipv op een manier waar je in het normale sociale verkeer iemand zou wijzen op de andere mogelijkheden om te vraag te stellen (nieuw topic aanmaken etc) moet er op een typische internetmanier geantwoord worden.

Zoals al eerder aangegeven is een forum verleden tijd, te oud, te onpersoonlijk. Ik gebruik verder geen andere social media, behalve WhatsApp, maar de meeste discussies hebben zich inderdaad verplaatst naar FB, LinkedIn...
 
Last edited by a moderator:
Pjotr..........:passed:
Er is een etiquette op fora, geschreven en ongeschreven.
wat daar onderdeel van uit maakt is het gebruik van humor bij correcties.
 
Back
Top