Medische beperking ???

Hé Jeroen,

Balen dat je nog steeds aan de grond staat. Ik wil je aanraden om even JAR FCL 3 hoofdstuk 12 Luchtvaartneurologie door te lezen. In paragraaf 6.7 (blz 293) staat een artikel over epilepsie. Aangezien ik niet weet wat er exact op jou van toepassing is, moet je het zelf doornemen.

Groeten,

CC
 
tijdens de medische verklaring op papier staat er: heeft u epilepsie?
die zal je dan aan moeten kruizen. Daar gaan ze op in er geld:

3. De aanvrager mag niet lijden of geleden hebben aan:

a. een progressieve of niet-progressieve ziekte aan het zenuwstelsel, waarvan de gevolgen de veilige bediening van een zweefvliegtuig nadelig zouden kunnen beïnvloeden;
b. epilepsie;
c. enigerlei stoornis van het bewustzijn waarvoor geen bevredigende medische verklaring is aan te geven.

het is dus hard te vertellen dat je niet mag zweefvliegen laat staan piloot worden.
meer info: http://www.zweefportaal.nl/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=29
 
dit vond ik op de KNvvl over veiligheid bij alle andere vliegsporten wordt duidelijk gewezen op de medische eisen.

Bij mijn weten moet je voor alle recreatieve luchtsporten een klasse II medische keuring hebben. Dat gezegd hebbende, wil ik benadrukken dat als je echt wil vliegen je gewoon moet doorvragen! Wij zijn natuurlijk geen experts in het interpreteren van de JAR-FCL. Bel een keuringsarts voor een consult en leg hem je problemen voor. Als er een mogelijkheid is dat je toch kan vliegen, dan kan een keuringsarts je deze mogelijkheid bieden.

Veel succes,

CC
 
Back
Top