ME/IR/CPL school invloed baankans

sam621

Member
Beste allen,

Momenteel sta ik op het punt om aan te vangen met mijn ME/IR/CPL. Ik ben van plan om daarna de Ryanair mentoured MCC/APS bij AFA te doen om vervolgens daar te solliciteren (als ze nog aannemen begin februari natuurlijk). Mijn vraag is of de keuze van de vliegschool waar je de ME/IR/CPL doet invloed heeft op je baankans. Ik sta voor de keuze om bij een gerenommeerde school in zuid europa te gaan beginnen of een minder bekende, kleinere (maar wel lang trackrecord) school in Oost-Europa te beginnen. De zuid Europese school zit in de hoogste prijsklasse en de oost Europese in de lage prijsklasse. Het verschilt al met al zo'n 12k; niet mals dus.

Ik ben bij beide scholen geweest en heb van beide scholen studenten gesproken, het gaat mij echt om het feit of het bovenstaande invloed heeft op je baankans ondanks dat ik na de opleiding hoe dan ook de MCC/APS (Ryanair mentoren) wil volgen.

Alvast dank voor de feedback!
 
In het geval van Ryanair maakt het niet zoveel uit, dus zou ik voor de goedkopere optie gaan. Zolang jij je papiertje en een zak geld hebt maken ze weinig onderscheid.
 
Er zijn wel degelijk maatschappijen die een voorkeur hebben voor een bepaalde opleider. Dit zal je op de website van de betreffende werkgevers moeten kunnen vinden.
Je hebt een paar dagen werk te doen.
 
Er zijn wel degelijk maatschappijen die een voorkeur hebben voor een bepaalde opleider. Dit zal je op de website van de betreffende werkgevers moeten kunnen vinden.
Je hebt een paar dagen werk te doen.
Helder, er zijn inderdaad wat maatschappijen die vliegschool eisen stellen voor cadets of NTR kandidaten. Wanneer je ervaring hebt en binnenkomt met 1500 uur op de 737 bijvoorbeeld, wordt er dan nog gekeken naar de vliegschool? Voor zover ik kan zien niet namelijk.
 
KLM en ik geloof ook Transavia haddrn (hebben) wel een aantal scholen waar ze exclusief van aannemen, ook als je al ervaring hebt.
Maar omdat ik me verre houdt van aannames en al helemaal niks weet van de huidige markt in Nederland, zou het zomaar kunnen dat dit de uitzondering op de regel is.
 
KLM en ik geloof ook Transavia haddrn (hebben) wel een aantal scholen waar ze exclusief van aannemen, ook als je al ervaring hebt.
Maar omdat ik me verre houdt van aannames en al helemaal niks weet van de huidige markt in Nederland, zou het zomaar kunnen dat dit de uitzondering op de regel is.
Nemen zij überhaupt modulaire studenten aan?
 
Nemen zij überhaupt modulaire studenten aan?
Volgens mij niet, maar in arbeidskrapte weet je het nooit.
De eerste keer dat ik solliciteerde bij KLM had ik niet de "juiste" vliegopleiding gevolgd, de tweede keer was deze eis verdwenen maar had ik niet de juiste TQ op zak.

Uiteindelijk zal je zien dat als er een tekort is, de eisen verlaagd worden. Maar of je daar op moet willen hopen/wachten...
 
Volgens mij niet, maar in arbeidskrapte weet je het nooit.
De eerste keer dat ik solliciteerde bij KLM had ik niet de "juiste" vliegopleiding gevolgd, de tweede keer was deze eis verdwenen maar had ik niet de juiste TQ op zak.

Uiteindelijk zal je zien dat als er een tekort is, de eisen verlaagd worden. Maar of je daar op moet willen hopen/wachten...

Ik denk dat de KLM voor mij niet mogelijk is jammer genoeg, achteraf jammer maar ik vind integrated opleidingen ook een beetje achterhaald. Wie weet dat zij er over vijf jaar oid ook anders tegen aan kijken.
 
Ik denk wel dat het aan te raden is om er rekening mee to houden dat RyanAir niet doorgaat en wat is je plan B en maakt daar de opleiding uit?
Je kan natuurlijk niet alles plannen maar ga er alvast naar van uit dat er onverwachte en ongewenste zaken gaan gebeuren.
Met niet zoveel woorden: schilder jezelf niet in een hoek.
 
Ik denk wel dat het aan te raden is om er rekening mee to houden dat RyanAir niet doorgaat en wat is je plan B en maakt daar de opleiding uit?
Je kan natuurlijk niet alles plannen maar ga er alvast naar van uit dat er onverwachte en ongewenste zaken gaan gebeuren.
Met niet zoveel woorden: schilder jezelf niet in een hoek.
Helemaal mee eens, dit probeer ik ook te doen. Ik heb ook nog backups buiten het vliegen dus mocht het nergens lukken ben ik niet volledig ontheemd, alhoewel het wel jammer zou zijn natuurlijk. Misschien dat ik dan nog part-time instructie kan gaan geven o.i.d.. Thx voor het meedenken!
 
Back
Top