MCP in MHV............................ Zucht...

J.R.

New member
Toen Martinair definitief werd overgenomen door de KLM (mag ik waarschijnlijk niet zeggen van de rechter maar doe het toch) had MP 11 vrachtkisten en de KLM 4. Wat is er nu nog over...?! Precies, 4. Het verschil is dat er een BCF voor een ERF staat en die laatste komt regelmatig terug in een andere kleur. Martinair is doelbewust naar de knoppen geholpen naar mijn stellige overtuiging.

Ik kwam hier jaren geleden om mooie verhalen te lezen, dat is redelijk naïef gebleken. Gelukkig kom ik nog wel eens vliegers tegen van mijn generatie en de meeste moeten ook niks hebben met de huidige. Poen en status en dikke Peop hebben aan collega's die door de blauwe directie én VNV na jaren, en dan bedoel ik ook écht jaren, gewoon aan de kant zijn geschoven en het allemaal normaal vinden. Voor die gene wens ik een Sabena 2. VNV moet zich voortaan VKV noemen want het heeft helemaal niets te maken met vliegers buiten de KLM.

De MCP staat in de woestijn, ik ga mee.
 
Hear, hear. Helaas interesseert het ze helemaal niks
aan de blauwe kant en zijn ze druk bezig met hun
eigen loonstrookje. VKV heeft altijd goed voor zichzelf
gezorgd, vaak ten koste van anderen.

Ik gun de KLM vlieger eenzelfde behandeling door
de Air France vliegers zoals de MP vliegers door
de VKV behandeld zijn. Misschien komt de realisatie
dan.
 
Last edited:
Geen enkele rode staart meer bij het Menzies-gebouw. Heel, heel af en toe nog eentje. Van die ene 747-400BCF. Dat is over van de luchtvaartmaatschappij met de can-do-mentaliteit. Maar het werd steeds minder can do voor hen. Op die dag dat er ook al een streep werd gehaald door het pax-vervoer en Schröder de MCW mocht dopen die zijn naam had gekregen, uitte de oprichter van MP de wens dat die kist zijn naam niet lang zou dragen, dat er snel nieuwe vliegtuigen in de rode vloot zouden komen. Die wens ging niet in vervulling. Kort nadat KLM haar MD-11’s had uitgefaseerd, kon MP hetzelfde traject ingaan. KLM is inmiddels bezig met de uitfasering van haar 747’s. Reken maar dat MP in dezen in ‘de vaart der blauwen’ wordt meegetrokken. En intussen vliegen de jumbo’s van Air Bridge Cargo af en aan. Ook Cargolux is ineens een frequente verschijning. En dan zijn er natuurlijk ook nog de oosterse maatschappijen die hun graantje meepikken. Maar ja, AirFrance heeft niets met vracht. Over gemiste kansen gesproken en over de drama’s voor de mensen die hun baan hierdoor zijn kwijtgeraakt maar te zwijgen. Dieptriest.
 
In mijn vorige post schreef ik het al:

En intussen vliegen de jumbo’s van Air Bridge Cargo af en aan.

En wat lees ik vandaag?

AirBridge Cargo is de grootste vrachtmaatschappij op Schiphol en de tweede gemeten naar vervoerde tonnages. De maatschappij laat alleen Martinair-KLM voor zich gekeken naar de tonnages. Dat meldt ABC in een verklaring. In 2016 zijn er meer dan duizend vluchten op Amsterdam uitgevoerd. Het is voor het eerst dat AirBridge Cargo deze grens overschrijdt.

Inmiddels is Martinair op sterven na dood: al haar MD-11's is de maatschappij kwijt, zonder dat er ook maar iets voor in de plaats is gekomen. AirBridge Cargo zal dit jaar dus ook wel de eerste worden gemeten naar vervoerde tonnages.
De Russen komen niet, ze zijn er al, ook wat dit betreft. En Poetje maar lachen.

http://www.upinthesky.nl/2017/01/15/abc-grootste-vrachtmaatschappij-op-schiphol/
 
Back
Top