Martinair Crew in Argentinië

Snifferduct

New member
Al nieuws?
Het is verassend stil hierover.
Worden ze al ergens van verdacht?
Ik vlieg ook wel eens in die contreien en Ik moet er niet aan denken dat achterin bij mij een paar kilo wordt gevonden...
 
Van de VNV website:

Deze week is in Buenos Aires een partij drugs aangetroffen in een toestel van Martinair. Diverse medewerkers, waaronder de 3 vliegers die met dat toestel hun vlucht zouden uitvoeren, zijn gearresteerd in afwachting van onderzoek naar de herkomst van deze drugs.

Het behoeft geen betoog hoe groot de impact hiervan voor de betreffende vliegers en hun thuisfront is. Martinair en de VNV doen er achter de schermen alles aan om deze situatie voor deze vliegers tot een goed einde te brengen. Vandaag is een afvaardiging van Martinair en de VNV in Argentinië aangekomen om de vliegers ter plekke ook persoonlijk te kunnen ondersteunen.

In het belang van de vliegers zullen wij terughoudend zijn in onze communicatie.
 
Het was 13 dagen, geen 13 jaar.

Jezus man, probeer je eens in hun situatie te verplaatsten. Onschuldig, zonder enig contact met je familie in een high security gevangenis in Argentinië met de ervaringen van Poch in je achterhoofd. Dan is elke dag te lang.

Dat realiseer jij je toch ook wel?
 
Uiteraard is elke dag er eentje teveel, en natuurlijk is het voor die lieden geen pretje. Ze hebben al mijn sympathie - tenzij blijkt dat ze inderdaad fouten hebben begaan/schuldig zijn.

Het woord "verschrikking" is echter al te zwaar vocabularium. Net nu dezer dagen de naam "Auschwitz" in het nieuws circuleert, dat is pas een verschrikking.
 
Jezus man, probeer je eens in hun situatie te verplaatsten. Onschuldig, zonder enig contact met je familie in een high security gevangenis in Argentinië met de ervaringen van Poch in je achterhoofd. Dan is elke dag te lang.

Dat realiseer jij je toch ook wel?

Oh ze zijn onschuldig?
Net als Poch?
Niet om te katten ( maar toch even)
Wat zou jij vinden van een freighter crew met een kist op Schiphol waar ze 82(85?) kilo Coke op vinden?
En voorarrest is 13 dagen voordat ze worden vrijgelaten?
Zijn we het al vergeten van de NL’se mariniers notabene die waarschijnlijk jarenlang coke hebben gevlogen vanuit Aruba/Curaçao.
Wij hadden een kist in de afgelopen weken die 18 uur aan de grond is gehouden in Zuid Amerika met een lading bloemen voor NL.
Ons cateringbedrijf in Bogota is van de ene dag op de andere gesloten omdat er pakketjes werden verstopt door de zoon van de eigenaar. Kleine hoeveelheden (losse kilo’s denk ik) dus begin er niet over dat ik hier niets over te melden mag of kan hebben.
 
Last edited:
Oh ze zijn onschuldig?
Net als Poch?
Niet om te katten ( maar toch even)
Wat zou jij vinden van een freighter crew met een kist op Schiphol waar ze 82(85?) kilo Coke op vinden?
En voorarrest is 13 dagen voordat ze worden vrijgelaten?
Zijn we het al vergeten van de NL’se mariniers notabene die waarschijnlijk jarenlang coke hebben gevlogen vanuit Aruba/Curaçao.
Wij hadden een kist in de afgelopen weken die 18 uur aan de grond is gehouden in Zuid Amerika met een lading bloemen voor NL.
Ons cateringbedrijf in Bogota is van de ene dag op de andere gesloten omdat er pakketjes werden verstopt door de zoon van de eigenaar. Kleine hoeveelheden (losse kilo’s denk ik) dus begin er niet over dat ik hier niets over te melden mag of kan hebben.

Waar heb je het allemaal over?!

Punt is dat het vreselijk is om als onschuldige vlieger 13 dagen vast te zitten in een Argentijnse gevangenis, terwijl je weet dat een voorarrest soms jaren kan duren..
 
https://www.ad.nl/binnenland/klm-heeft-z-n-drugsvliegtuig-terug-piloten-nog-in-argentinie~a3b3e058/

KLM heeft z’n ‘drugsvliegtuig’ terug, piloten nog in Argentinië

Het Martinair-vliegtuig dat twee weken terug in Argentinië aan de grond moest blijven omdat er 82 kilo drugs in bleek te zitten,
is vrijgegeven en komt terug naar Nederland.

De drie Nederlandse piloten die waren aangehouden,
moeten nog steeds in het Zuid-Amerikaanse land blijven. :mad:
Dat meldt een woordvoerder van KLM.

30-01-20, 17:36 Laatste update: 17:41

Na een grondige technische inspectie zal het toestel uit Argentinië vertrekken,”
aldus de woordvoerder.

,,Martinair zal de vrachtoperatie op de Argentijnse luchthaven voorlopig niet hervatten.”

De Argentijnse autoriteiten doen nog onderzoek naar de smokkelpoging.
 
Waar heb je het allemaal over?!

Punt is dat het vreselijk is om als onschuldige vlieger 13 dagen vast te zitten in een Argentijnse gevangenis, terwijl je weet dat een voorarrest soms jaren kan duren..

....en ze zijn bij voorbaat onschuldig.......because?

200.gif
 
....en ze zijn bij voorbaat onschuldig.......because?

200.gif

Omdat dat staat in het artikel van het AD: "De drie piloten zijn geen verdachten meer."

Als jij ooit in een of ander guur land met een niet of nauwelijks bestaand rechtssysteem komt vast te zitten, hoop ik voor je dat je baas niet zo reageert zoals jij nu reageert..
 
Oh ze zijn onschuldig?
Net als Poch?
Niet om te katten ( maar toch even)
Wat zou jij vinden van een freighter crew met een kist op Schiphol waar ze 82(85?) kilo Coke op vinden?
En voorarrest is 13 dagen voordat ze worden vrijgelaten?
Zijn we het al vergeten van de NL’se mariniers notabene die waarschijnlijk jarenlang coke hebben gevlogen vanuit Aruba/Curaçao.
Wij hadden een kist in de afgelopen weken die 18 uur aan de grond is gehouden in Zuid Amerika met een lading bloemen voor NL.
Ons cateringbedrijf in Bogota is van de ene dag op de andere gesloten omdat er pakketjes werden verstopt door de zoon van de eigenaar. Kleine hoeveelheden (losse kilo’s denk ik) dus begin er niet over dat ik hier niets over te melden mag of kan hebben.


Wat een walgelijke bijdrage van je. Insinuaties zonder enige feitenkennis. Terwijl juist jij wel beter zou moeten weten. Sensatie zoeken over de rug van slachtoffers. Bah.
 
Last edited:
Dat lijkt me duidelijk, ben je soms vergeten dat de Nederlandse marine ook coke gesmokkeld heeft?:duh:

Nee juist niet. In jouw redenering heeft de marine als organisatie schuld. Het zijn individuen die smokkelen, niet de organisatie in zijn geheel. Dus niet de marine of Martinair, maar individuen die gepakt zijn. De vliegers in dit geval hebben de smokkelwaar niet aan boord gebracht en zijn dus niet per definitie schuldig, tot evt het tegendeel bewezen wordt.
Net effe een nuanceverschil.
 
https://www.nu.nl/binnenland/602784...drugszaak-argentinie-mogen-land-verlaten.html

01 februari 2020 15:47
Laatste update: 40 minuten geleden

De drie Nederlandse piloten die in januari werden gearresteerd in Argentinië
op verdenking van drugssmokkel mogen het land verlaten,
bevestigt KLM zaterdag na berichtgeving door De Telegraaf.

Om privacyredenen wordt niet bekendgemaakt
wanneer ze naar Nederland vliegen.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/585420233/drie-nederlandse-piloten-mogen-argentinie-verlaten

De lokale laadmeester van Martinair zit met een handlanger nog wel vast.
Behalve de drie piloten zijn ook drie andere grondmedewerkers op vrije voeten gesteld.
 
Back
Top