Luchtmacht en IB-Groep

Colicab2k

New member
Beste mensen,

Een tijdje geleden heb ik mijn keuring gehaald voor luchtverkeersleider. Voordat ik besloten had om bij de luchtmacht te gaan heb ik nog een aantal HBO opleidingen gedaan. Dit zonder een diploma te behalen. Hierdoor heb ik dus studieschuld opgebouwd bij de IB-Groep. Terug betalen is geen probleem maar ik vroeg me af hoe het zit met defensie en IB-Groep. Ik zag op de site van de IB-groep nergens iets van defensie in de lijst met opleidingen. Ik neem dus aan dat de luchtmacht niet wordt erkend als officiele HBO opleiding?

Ook had ik ook een vraag over de KMA. Ik had ergens gelezen dat je het eerste half jaar op een kamer zit met zijn 8en en na dat half jaar met zijn 2en. Kan iemand mij vertellen of dat inderdaad zo is?

Misschien is er nog iemand die voor luchtverkeersleider gaat en ook 13 Augustus mag beginnen. Ik zie jullie dan wel denk ik. Vliegers ook wel.

Alvast bedankt voor je hulp!
 
Beste mensen,
1. Ik neem dus aan dat de luchtmacht niet wordt erkend als officiele HBO opleiding?

2. Ook had ik ook een vraag over de KMA. Ik had ergens gelezen dat je het eerste half jaar op een kamer zit met zijn 8en en na dat half jaar met zijn 2en. Kan iemand mij vertellen of dat inderdaad zo is?

1. Klopt.

2. Geen idee hoe de aantallen precies zijn, maar ze worden wel kleiner inderdaad.
 
Tijdens de ALO1 (eerste 18 weken) slaap je in kamers van 8-12 personen.
Na de Alo1 verhuis je naar een ander gebouw waar je met z'n tween op een kamer slaapt.
 
Back
Top