Loss of Licence - verzekering

oboema

Member
Hallo collega's,

Ik ben op zoek naar een nieuwe LOL. Ik betaal me momenteel nl blauw aan maandelijkse kosten en wil graag iets goedkopers (ik blijf natuurlijk een Hollander).

Als er iemand extreem tevreden is met zijn of haar deal dan hoor ik dat graag.

Bvd

PS iemand ervaring met deze club: http://www.luchtvaartverzekeringen.nl/home/home.php
 
Last edited:
In welk land werk je? Duitsland had altijd Albatros, in Frankrijk APPN.

In Duitsland, ik zit nu bij Albatros.

Heb je via Condor geen LoL??

gr
C

Ja, ik heb nu wat via Condor, deze is echter niet zo goed als de LH LOL. Ik heb het oude systeem van CLH meegenomen, met dat verschil dat ik nu alles zelf betaal. De CLH LOL is m.i. veel beter dan de Condor LOL ondanks dat je er niet voor hoeft te betalen.

Greetz
 
Maar wat ga je dan met de oude clh lol doen? Laten rusten of uitkeren? Zit zelf met hetzelfde probleem. Ik vind hem nu ook te duur worden, daar het een netto verhaal is geworden. Ik heb al wat andere ex-clh´ers gesproken die hem hebben laten uitkeren. Mooi dik verlies genomen zeg maar. In plaats daarvan nog niets. Via de Amersfoortsche schijn je een lol te kunnen afsluiten die een bedrag in ene uitkeerd ipv van een maandelijkse. Kost rond de 600 per jaar. Is dus wel een groot verschil.
PS de clh lol wordt straks in NL belast (de uitkering) als je dan nog steeds in NL woont tenminste. Dat je er nu netto voor betaald boeit niet. (Uiteraard wordt dan de uitkering minus al je betaalde premies belast. Voor de Duitsers geldt dat 50% van het rendement wordt belast. Hoezo weer één Europa??).
 
Een LoL die een kapitaal uitkeerd ...tja dat is in NL gewoon, maar juist die maandelijkse uitkering van 2200 tot je pensioen vind ik toppie. Een kapitaal van lets say 100000.... staat gelijk aan "slechts" 4 jaar maandelijkse uitkering van 2200. Is pas interessant als je 4 jaar voor je pensioen wat gebeurt zeg maar.
...EN.... in die "oude CLH LoL" is ook nog een "extraatje" opgenomen: een overlijdensrisicouitkering voor je nabestaanden en als je geen aanspraak maakt op de LoL krijg je nog wel op je pensioendatum een bepaald kapitaal uitgekeerd. ..Tis toch een nieuwe auto zeg maar;)

Wat is wijsheid... Condor heeft toch een kapitaaluitkering als LoL die met de jaren afneemt??

Voor jou bij LH Rob: die 10 jaar overbruggen en dan opzeggen.

Ik hou m aan denk ik. Als ik in geldnood zit en zou moeten kiezen, stop ik liever mn privat rente....

gr
C
ps laatste nieuws vandaag vers van de pers: Wissel CLH-->LH Passage: NOGO, dicht, vorbei! (laat ik nou net van de week mn arbeitsovereenkomst in de post hebben gehad...:grijns:). Slechts Cargo wordt nog aangeboden omdat daar de nood het allerhoogst is !!! Zelfs mensen met een mondelinge toezegging hebben pech (zoals mn sim 320 maatje)!!! Tis allemaal wel weer erg Duits....bah!!!!!!!!!!
 
Zomaar uit interesse: hoeveel kost die Albatros verzekering dan?
Of verschilt dat sterk mbt leeftijd van de verzekerde?
 
Maar wat ga je dan met de oude clh lol doen? Laten rusten of uitkeren? Zit zelf met hetzelfde probleem. Ik vind hem nu ook te duur worden, daar het een netto verhaal is geworden. Ik heb al wat andere ex-clh´ers gesproken die hem hebben laten uitkeren. Mooi dik verlies genomen zeg maar. In plaats daarvan nog niets. Via de Amersfoortsche schijn je een lol te kunnen afsluiten die een bedrag in ene uitkeerd ipv van een maandelijkse. Kost rond de 600 per jaar. Is dus wel een groot verschil.
PS de clh lol wordt straks in NL belast (de uitkering) als je dan nog steeds in NL woont tenminste. Dat je er nu netto voor betaald boeit niet. (Uiteraard wordt dan de uitkering minus al je betaalde premies belast. Voor de Duitsers geldt dat 50% van het rendement wordt belast. Hoezo weer één Europa??).

Voor die € 1800,00 die je er nu uit krijgt kan je het net zo goed laten staan, denk ik. Van de belasting wist ik niet, pak de pot vasaline maar weer.... Dat van de Amersfoortse klopt inderdaad.

Een LoL die een kapitaal uitkeerd ...tja dat is in NL gewoon, maar juist die maandelijkse uitkering van 2200 tot je pensioen vind ik toppie. Een kapitaal van lets say 100000.... staat gelijk aan "slechts" 4 jaar maandelijkse uitkering van 2200. Is pas interessant als je 4 jaar voor je pensioen wat gebeurt zeg maar.
...EN.... in die "oude CLH LoL" is ook nog een "extraatje" opgenomen: een overlijdensrisicouitkering voor je nabestaanden en als je geen aanspraak maakt op de LoL krijg je nog wel op je pensioendatum een bepaald kapitaal uitgekeerd. ..Tis toch een nieuwe auto zeg maar;)

Wat is wijsheid... Condor heeft toch een kapitaaluitkering als LoL die met de jaren afneemt??

Voor jou bij LH Rob: die 10 jaar overbruggen en dan opzeggen.

Ik hou m aan denk ik. Als ik in geldnood zit en zou moeten kiezen, stop ik liever mn privat rente....

gr
C
ps laatste nieuws vandaag vers van de pers: Wissel CLH-->LH Passage: NOGO, dicht, vorbei! (laat ik nou net van de week mn arbeitsovereenkomst in de post hebben gehad...:grijns:). Slechts Cargo wordt nog aangeboden omdat daar de nood het allerhoogst is !!! Zelfs mensen met een mondelinge toezegging hebben pech (zoals mn sim 320 maatje)!!! Tis allemaal wel weer erg Duits....bah!!!!!!!!!!

Het is inderdaad erg dubbel. Als er wat gebeurt dan is die maandelijkse uitkering natuurlijk perfect. Maar gebeurt er niks (waar ik gemakshalve maar van uit ga) dan staat de uitkering in geen verhouding tot de inleg....

Wisten jullie trouwens dat LH de helft van de kosten van de privatverzekering van je vrouw overneemt indien deze niet werkt?

@ superpilot €272,14/maand

Zo nu ff kijken of Guusje wint en dan oogjes toe want morgen linecheck.

Gegroet
 
Last edited:
Het is inderdaad erg dubbel. Als er wat gebeurt dan is die maandelijkse uitkering natuurlijk perfect. Maar gebeurt er niks (waar ik gemakshalve maar van uit ga) dan staat de uitkering in geen verhouding tot de inleg....

Heb je goed gerekend dan? Ik kom juist op een klein plusje uit. Wel op je 65e uit laten keren. Het bedrag is dan nagenoeg je ingelegde premie. Je verlies is dus als het ware de ´rente op rente´ over al die jaren. Daarvoor in return krijg je dan zeg maar de gehandicaptenuitkering.

PS via het via via circuit alleen maar gehoord dat je voor die 600 per jaar rond de 500.000 krijgt uitgekeerd. En dat vind ik dan wel een heel groot verschil.(wie weet maak ik die 10 jaar ja niet vol). Maar goed, hier zou ik eens achteraan moeten en heb er geen zin an. komt wel weer. Eerst maar eens mijn kutroosters afvliegen...

Good luck met je LC. (oh nee viel erfolg bedoel ik).

Ehhh Capri, hoe bedoel je geen wissel meer? Laat CLH niets meer gaan? Of is het konzern dicht? Er is trouwens nog iets anders gaande, maar daar bellen we nog wel over. Slaap ze...
 
Toen ik bij CLH ben weggegaan is mij verteld dat ik naar mijn centen van de LOL kon fluiten. Zijn er bij jullie dan wel mensen die nog iets terug hebben gekregen nadat ze zijn weggegaan?
 
Hangt er een beetje vanaf hoelang de verzekering bij je liep. Bij 4 jaar looptijd komt er rond de 2k als terugbetaling uit. Hoezo woekerpolis?
 
Heb je goed gerekend dan? Ik kom juist op een klein plusje uit. Wel op je 65e uit laten keren. Het bedrag is dan nagenoeg je ingelegde premie. Je verlies is dus als het ware de ´rente op rente´ over al die jaren. Daarvoor in return krijg je dan zeg maar de gehandicaptenuitkering.

Maar de inleg terug is een rendement van 0,0.



PS via het via via circuit alleen maar gehoord dat je voor die 600 per jaar rond de 500.000 krijgt uitgekeerd. En dat vind ik dan wel een heel groot verschil.(wie weet maak ik die 10 jaar ja niet vol). Maar goed, hier zou ik eens achteraan moeten en heb er geen zin an. komt wel weer. Eerst maar eens mijn kutroosters afvliegen...

Good luck met je LC. (oh nee viel erfolg bedoel ik).


Die bedragen heb ik ook zo gehoord.

Greetz
 
Ff voor de goede orde: als je je normaal ergens voor verzekerd krijg je helemaal NIETS terug !!!laat dat duidelijk zijn. Als ik me tegen verlies van vliegbevoegdheid verzeker, en ik gezond blijf en dan (een deel van) mn premies terugkrijg is dat toch top of niet soms??

voor 600 per jaar een uitkering van 500000??? vind ik wel erg veel hoor, klopt dit wel??? en is dat niet een "gewone" arbeidsongeschiktheidverzekering?? is vliegrisico wel gedekt?? In dat geval ga ik 10 jaar eerder met "pensioen" als je begrijpt wat ik bedoel...
 
Even voor de vliegende menschen die ook motorrijden...

Ik rijd sinds tijdje motor maar dit is niet inbegrepen in m'n LOL natuurlijk.
Dus daar ga ik op zeeeeeer korte termijn even wat voor bedenken!

Hoe zijn jullie ervaringen daarmee?

Ik hoor het graag
 
Ik had voorheen een LoL bij de nederlandse luchtvaartpool. Daar was motorrijden ook niet inbegrepen. 1 telefoontje toen en ik kreeg een polisaanvulling waarin motorrijden was meeverzekerd.... zonder extra kosten !!! Dat noem ik service !
 
Een LoL die een kapitaal uitkeerd ...tja dat is in NL gewoon, maar juist die maandelijkse uitkering van 2200 tot je pensioen vind ik toppie.

...EN.... in die "oude CLH LoL" is ook nog een "extraatje" opgenomen: een overlijdensrisicouitkering

Is dat een Lol of een onderdeel / functie van je pensioen?

Bij BA is het nl zo dat je als je je brevet verliest (medisch gezien) je dan je opgebouwde pensioen krijgt + de helft wat je verder zou hebben opgebouwd to je pensioen leeftijd.... (komt met ong. 8 jaar ervaring als co uit op hetzelfde bedrag wat jij noemt, maar dan in gbp)

Plus een company Lol (gbp 150k als co en gbp 200k als capt)

Ook bij ons is de overlijdensverzekering een onderdeel van het pensioen (3 jaarsalarissen)
 
Bij CLH hebben we geen LOL en geen vervroegd pensioen. Je moet door tot 65!!!

Die LOL is een puur priveaangelegenheid.

Bij LH is het veel beter geregeld.

Maaruh, goede deal bij BA !!

groet
C
 
Hoop dat ik dan nog iets terugzie van die centen, is anderhalf jaar geleden dat ik ben weggegaan, maar heb wel 3,5 jaar betaald. Heeft iemand een telefoonnummer of contactpersoon om de LOL van CLH uit te laten betalen?

Alvast bedankt
 
Back
Top