Logten pro vs. MCC pilot log

Viper1983

New member
Momenteel werk ik met logten pro.
Maar niet met versie 6.

Nu na het herstellen van mijn iphone werken mijn mac en iphone versie niet meer samen. Ik kan dus niets meer syncen.....

Nu ben ik aan het kijken of ik de nieuwe logten pro v6 moet gaan aanschaffen of niet.
En dan vooral, ga ik weer voor beide (mac en iPhone) of voor alleen de iPhone versie.

Of, ga ik voor MCC log.
Deze werkt nu alleen nog op Windows maar er gaat dit jaar een MAC versie komen zeggen ze.

Ik heb MCC log eens geinstalleerd op mijn mac, in parallels.
Moet zeggen ziet er op zich prima uit, maar het importeren van mijn logten bestanden werkt niet super. Ik mis bijvoorbeeld alle namen......


Wat raden de groot gebruikers hier aan?
 
Erg tevreden over MCC pilot log (enterprise). Gebruik het op m'n Mac sinds 2011 via Virtualbox. Voordeel is dat je maar 1 keer hoeft te betalen voor het programma waarna je levenslang ervan gebruik kan maken inclusief alle updates.
Synchronisatie met android smartphone werkt ook super.
 
Mocht het overzetten niet werken, stuur mccpilotlog een mailtje dan zetten ze het in de juiste volgorde voor je. Erg hulpvaardig daar.
 
Ik ben ook een zeer tevreden MCC pilotlog gebruiker. Nog nooit problemen gehad, en heb een keer gemaild met een vraag en die werd direct goed beantwoord.
 
Hier ook een tevreden gebruiken van MCC. Zoals Red Baron ook zegt, goede ondersteuning van de helpdesk. Heb eigenlijk bijna altijd binnen 2 uur een antwoord.
 
Kan bovenstaande berichten alleen maar beamen.
Bijkomend voordeel is dat je ze ook nog gewoon in het Nederlands kunt aanschrijven en ook antwoord krijgt. Af en toe een Belgisch woord ertussen :)
 
Ik geen groot verbruiker, maar ik zie geen meerwaarde tussen LTP 5 en 6. Ik ben geüpgrade, maar ik zie nu echt geen reden om die stap te maken. Ze beloofden iCloud sync 1 jaar geleden, die is er nog steeds niet!

Wat je wel kan doen is support van Log Ten Pro mailen met je sync probleem, die zijn ook heel hulpvaardig en wellicht werkt het zo weer.
 
Geen ervaring met Logten, maar wel met MCC. Kan bovenstaande beamen. Goede support, open voor suggesties. Functionaliteit wordt steeds verder uitgebreid. Voor de conversie evt. even contact opnemen met de helpdesk.
 
Ik gebruik logten op iPad, iPhone en Mac. Misschien beetje te duur. Dat is wat ik van logten vindt. Ik vind rooster upload een goede functie van logten.
En logten is een beetje te Amerikaans.
Volgens mij is MCC dit niet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ga denk ik overstappen op MCC.
Heb ze maar een mail gestuurd hoe ik het importeer probleem kan oplossen.
Als dat lukt ga ik over.

Logten pro ziet er wel vele malen beter uit en ik heb het altijd met veel plezier gebruikt.
Ze hebben gewoon oog voor design.
MCC daar in tegen ziet er niet uit in mijn ogen....
Maar ja... wel goedkoper.

Rooster upload heb je ook in MCC, dus dat scheelt.
Al gebruikte ik het ook nooit in logten.
Ik zet het wel in mijn logboek als ik op 36000 ft ben, tijd zat.....
 
Ik ken MCC niet, ben zeer tevreden met Logten.

Echter,... niet goedkoop. En vind t eigenlijk wel een naaistreek dat ze je laten betalen voor een upgrade.

Vroegah gebruikte ik Fliteware uk (nl product). Beter dan dat heb ik 't nog niet gezien. Helaas niet voor Mac..... vandaar mijn overstap.

Rooster uploaden etc, erg handig !! Scheelt tijd. Ik weet t..... tijd zat in de cruise..... maar ja.... je wordt lui ;-)

adios
 
Hier nog een tevreden gebruiker van MCC. De mogelijkheden zijn voor zover ik weet aardig gelijk aan die van LogtenPro en de kosten zijn inderdaad eenmalig. Synchroniseren tussen mobiel en laptop functioneert ook prima.
 
MCC gaat straks ook jaarlijkse bijdrage's vragen!
Voor de bestaande gebruikers blijft dit nog (voorlopig) bij de eenmalige bijdrage.

Het enige wat ik mis in MCC is de mogelijkheid om je duty times bij te houden.
 
ben toch maar weer voor Logten gegaan.
Heb mijn hele logboek kunnen importeren via de support.
Doe het nu eerst alleen met de iPhone app.

MCC mis ik een aantal dingen in en de layout is gewoon lelijk.... :)
 
Back
Top