Lion Air passenger plane crashes off coast of Bali

Volgens mij moet het een schrijffoutje zijn, en zijn het 200 uur in de laatste 60 dagen of zo. 10 Uur offblock op een dag in een 737 is niet te doen.

Ik kan het nog niet geloven waar die cowboys mee bezig zijn zeg. Dus zo'n 300 voet onder het minimum denkt de co: "Hmmm, dat wordt een captains approach vandaag, jammer van de landing", en gaat vervolgens stilletjes zitten luisteren hoe de RA all the way naar beneden telt zonder dat hij een baan ziet. En dit is geen p2f groentje, dit is iemand die al jaren in de cockpit zit. En de captain schijnt te denken dat je vanuit een NPA met zo'n shiny 737 NG vast wel op de threshold uitkomt als je maar lang genoeg wacht.

En dan pas go-around roepen als je zeker weet dat het niets meer kan worden. Nou ja, in ieder geval is de serie van overruns gebroken. Als ze daar niet in staat zijn om Lion air uit de lucht te halen, dan mag Garuda wel weer op de zwarte lijst.
 
Ik kan het nog niet geloven waar die cowboys mee bezig zijn zeg. Dus zo'n 300 voet onder het minimum denkt de co: "Hmmm, dat wordt een captains approach vandaag, jammer van de landing", en gaat vervolgens stilletjes zitten luisteren hoe de RA all the way naar beneden telt zonder dat hij een baan ziet.
Misschien kan iemand die nu bij Lion Air vliegt dit bevestigen of ontkennen, maar volgens deze thread op PPRuNe moeten F/O's onder de 5000' met hun tengels van de stuurknuppel afblijven. :stapelge: :eek:

Understand Lion Air has issued a notice to pilots that all take off and landings and operations below 5000 ft must be conducted by the captain. This in response to many incidents such as tail-strikes caused by inexperienced first officers. The F/O's are allowed to handle the aircraft only above 5000 ft.

En dit is geen p2f groentje, dit is iemand die al jaren in de cockpit zit.
Uit dat preliminary report;
License : CPL
Date of issue : 20 February 2010
Date of joining company : 25 April 2011
Total hours : 1,200 hours
Total on type : 923 hours
Lijkt mij juist een typisch schoolvoorbeeld van P2F; brevet gehaald, jaartje werkeloos/solliciteren, een CPL met 1200 uur total time waarvan 923 op de 737 bij Lion Air in de afgelopen 2 jaar.

Ik denk dat de rest van de wereld vast en zeker staat te trappelen om piloten met Lion Air in hun CV aan te nemen als hun duurbetaalde "flap and gear lever operator" P2F contract is afgelopen.

"Bek dicht houden, nergens met je poten aanzitten en uren loggen," dat is pas ervaring waarnaar men op zoek is in de moderne luchtvaart in 2013! :rolleyes:
 
Oude memo van vorig jaar die door de piloten is tegengehouden (niet mogelijk ivm wetgeving zoals je zult begrijpen). Na het incident zijn er geen wijzigingen doorgevoerd.

Bron: Hollandse FO die voor deze heren (op contract en niet p2f) vliegt.
 
Twee weken geleden nog mogen vliegen met een ex FO van Lion air.
Niets mis mee en een ding is zeker, hij had geweldig leren opletten!!!.
 
Back
Top