LH DLR FU

Don Corleone

New member
Hallo allemaal!

Afgelopen vrijdag heb ik de Simulator voor LH bestanden :) Nu heb ik vandaag met Bremen gebeld en moet ik over 2 weken al de FU doen. Aangezien ikzelf gewoon vlieg op dit moment is het voor mij onmogelijk om op zo'n korte termijn een seminar o.i.d. bij te wonen.

Zijn er toevallig mede board gebruikers die hun ervaring willen delen en kunnen vertellen wat er te verwachten is bij de FU?

Alvast heel erg bedank!!!
 
Was het niet mogelijk een latere datum te krijgen? Mijn ervaring is dat daar zeker niet moeilijk over gedaan wordt. Je krijgt maar een kans..
 
Nope, kreeg de datum ook al voordat ik de sim gedaan had.... Maakt ook niet uit of het nu over 2 weken is of over 2 maanden, vlieg de komende maanden toch 100 uur per maand dus echt tijd om voor te bereiden is er niet....
 
Ola!

Kan je misschien wel het een en ander vertellen. Wat je kunt verwachten bij de FU zijn twee (ik geloof soms een) groepsopdracht(en), een 'Streitgespräch' en het befaamde Strassen Beladen.
Wat betreft de groepsopdrachten is de een geloof ik vooral een samenwerkingsopdracht, waar je wel je eigen punt moet verdedigen, maar het uiteindelijke teamwork belangrijker is, terwijl de ander meer te maken heeft met positionering. Je hebt een bepaald gebeuren te verdedigen en je moet dat doen met zoveel mogelijk goede (creatief verzonnen) argumenten. Wees ook bereid om coulant te zijn als je er niet uitkomt en de tijd dringt.
Streitgespräch krijg je een situatie voorgeschoteld waarin je als F/O het gesprek aan moet gaan met een boze passagier (bijvoorbeeld). Strassen beladen...dat moet je maar Googlen ;)

Als je meer wilt weten kun je altijd PMen. Succes in ieder geval, kort dag man!
 
Last edited:
Leute,

Binnenkort mag ik naar Hamburg afreizen voor de FU van Germanwings/Cityline. Ik vroeg me af of er op het moment meer airworkers zijn die ook op korte termijn de FU gaan doen. Ik ben van plan een aantal weken op cursus te gaan bij Carl Duisberg in Keulen om mijn Duits naar een hoger niveau te schoppen. Mocht je hier ook interesse in hebben laat het dan even weten!
 
Back
Top