Leuke vliegvelden in Zweden

jurgen

New member
Hallo,

Wij zijn aan het overwegen om het dit jaar eens over een ander boeg te gooien en een vliegtrip naar Zweden te maken i.p.v. naar het zuiden te gaan. Via Skydemon is het tegenwoordig makkelijk te zien welke vliegvelden er bruikbaar zijn maar we weten niet goed welke de gezellige vliegvelden zijn.

Heeft er iemand ervaring met VFR vliegen in Zuid-Zweden (tot max Karlstad) die bepaalde vliegvelden kan aan- of afraden? We zouden ook in Denemarken stoppen voor een tankstop, zijn er daar bepaalde vliegvelden die leuk zijn?

We zijn op zoek naar velden van min +/- 800m bij voorkeur met asfalt (of effen gras) met de mogelijkheid om AVGAS te tanken.

Alvast bedankt :)

Jurgen
 
Hallo,

Wij zijn aan het overwegen om het dit jaar eens over een ander boeg te gooien en een vliegtrip naar Zweden te maken i.p.v. naar het zuiden te gaan. Via Skydemon is het tegenwoordig makkelijk te zien welke vliegvelden er bruikbaar zijn maar we weten niet goed welke de gezellige vliegvelden zijn.

Heeft er iemand ervaring met VFR vliegen in Zuid-Zweden (tot max Karlstad) die bepaalde vliegvelden kan aan- of afraden? We zouden ook in Denemarken stoppen voor een tankstop, zijn er daar bepaalde vliegvelden die leuk zijn?

We zijn op zoek naar velden van min +/- 800m bij voorkeur met asfalt (of effen gras) met de mogelijkheid om AVGAS te tanken.

Alvast bedankt :)

Jurgen



Roskilde EKRK in DK is perfect voor een tussenstop. Ik was er toevallig vorige week met een Warrior. Aardige lui en niet te veel landingsgeld cq overnight. Peut is ook redelijk geprijsd.

Grt,

Jur
 
ESML - Landskrona: Mooie asfalt baan, uncontrolled met parallel glider operaties. Heel gastvrij en ook een leuke tour gekregen langs de privé kisten die daar staan. Je kan daar ook tanken.
ESSL - Linkoping: Groot veld, controlled, hier worden de Gripen's gemaakt. Wij hebben hier een overnight gedaan, omdat we vast liepen (WX). De lokale vliegclub heeft heel veel hangaarruimte, dus dat was geen probleem. Je kan er ook tanken (100LL en UL91). Linkoping zelf is een vrij grote stad met een leuke binnenstad.
ESMS - Malmo: Groot commercieel veld, controlled. Dit was puur voor een fuel stop, maar zou ik lekker overslaan als je voor de fun vliegt.

EDXR - Rendburg: Noord-Duitsland, simpel uncontrolled veld. Dit was voor mij vanaf EHLE een mooie fuel stop om Denemarken over te slaan en direct naar Zweden (Malmo) te vliegen. Op de terugweg kwam ik vanaf Landskrona. Met een beetje geluk een mooie parallel approach met de zeeschepen die in het kanaal naast het veld varen.

Laat na je trip even weten wat het geworden is. Enjoy!
 
Back
Top