Leuk boek voor ATPL

PH-WIL

New member
Ik heb een leuk boek gekocht om de ATPL theorie een beetje op peil te houden.
Het is een samenvatting waarin alleen de belangrijke (lees relevante) theorie staat, en met iedere pagina tekst een pagina met afbeeldingen.

Het lijkt mij een zeer handig boek voor mijn mede ATPL studenten en mensen die net als ik op werk wachten, maar ik denk ook voor de meer ervaren captains en Fo's.
Het staat vol met feitjes welke makkelijk wegvagen, maar important to know zijn.

Hier een link naar waar ik het gekocht heb voor meer info:
http://www.aviationmegastore.com/pi...b2020f&action=prodinfo&parent_id=68&art=88183

Het leek mij zinvol het hier met een ieder te delen. En ik vind het boek zelf nuttiger dan bv ACE Technical interview, waar ik veel fouten in ontdekt heb en alleen maar vragen en antwoord in staat. Denk dat het immers beter is voor jezelf als je ook echt weet waar het over gaat, ipv alleen het truukje kent.:grijns:

Het is trouwens op Schiphol-Rijk ook gewoon te koop ipv via internet bestellen. Deze site is gewoon van de Luchtvaart hobby shop.
 
Last edited:
Kent iemand een audio/cd serie waar de ATPL theorie op staat? Dan kan ik in de auto wat kennis tot mij nemen.
 
heb je gezien hoeveel dat boek kost?:eek!:
Als er iets is wat mij in ieder geval nog is bijgebleven van de ATPL theorie is het dat het veeeeeel te duur was. Maar in ieder geval bedankt voor de tip.
 
@ superpilot, heb dat boek ook. Superboek, die 70€ is het méér dan waard.
 
heb je gezien hoeveel dat boek kost?:eek!:
Als er iets is wat mij in ieder geval nog is bijgebleven van de ATPL theorie is het dat het veeeeeel te duur was. Maar in ieder geval bedankt voor de tip.

Mijn hele opleiding koste 1 ton euro's, en daarnaast nog kosten voor rente e.d.
Die 7 tientjes is het meer dan waar zoals al gezegd, en professionele boeken zijn nou eenmaal prijzig. Dus kan nog wel bij die dure opleidingskosten. :p:

Het is een klein handig formaat en ik heb hem vanaf nu altijd in mijn vliegtas., als ik niet aan het lezen ben dan natuurlijk :p:

Vond het trouwens wel een voordeel dat het nu ook in Nederland te bestellen is, maakt ook voor de prijs niets uit. Ben zelf niet zo van de internet aankopen enzo, maar kon het nu gewoon in Aalsmeer halen.


Trouwens, het kost wel wat, maar gaat gewoon weer door naar mijn boekhouder en is volledig aftrekbaar van de belasting. (kosten studie/beroep.) Kost in verhouding dus bijna niets...
 
Op de site van de uitgever van dat boek kun je de vorige versie gratis downloaden!

http://www.pilotsreference.com/download.html

Nou, je kan updates op vorige versies vinden. Mits je de ISBN hebt daarvan, maar die heb ik nog niet gevonden.

Zie op amazon dat de leren gebonden versie 400 dollar kost... hmm... ik google / wiki het wel als ik iets weer wil weten wat van toepassing kan zijn (in het algemeen veel van atpl theorie niet). Denk op zich wel dat het een handig naslagwerk is.

En ik denk niet dat een luister cd echt effectief zal zijn om uit te leggen hoe de verhouding tussen magnetic track, true track, drift angle en heading is, hoe de drukverdeling loopt in een gasturbine motor, hoe alto stratus eruit ziet en hoe de jetstream ligt ten opzichte van een front op het noordelijk halfrond. Wellicht dat het de details kan voorlezen over het verdrag van Tokyo, maar dan heb je kans dat er tijdens het rijden ongelukken gaan gebeuren door plotselinge slaapaanvallen.
 
Tja ik heb de leren versie ook gezien, maar dat moet maar even wachten tot ik ooit een keer captain word ofzo.

Even opgezocht. De softcover versie kost 69 euro, de hardcover 99 euro. Inhoudelijk maakt het geen verschil. Vond het zelf wel erg meevallen in prijs, zeker voor iets dat luchtvaartgerelateerd is, en ook nog eens aftrekbaar van de belasting. :grijns:
 
Even ter info:
Ik was vandaag bij de PilotShop in Lelystad, en daar hebben ze sindskort ook dit boek liggen.
Daar kan je ook kiezen voor een hard-cover exemplaar. Is wel stukje duurder, maar gewoon aftrekken bij de belastingdienst ;-)
 
Lijkt me dat die laatste focussed op technische vragen voor technical interviews (die ik niet echt ken) en het andere boek over basically alle onderwerpen voor ATPL, da's een stuk breder.
 
Iemand die ervaring heeft met dit boek:

http://www.aviationmegastore.com/ac...b54b13&action=prodinfo&parent_id=75&art=54839

?

In hoeverre zijn de boeken vergelijkbaar? Deze is wel een stuk goedkoper!


Ik heb allebei de boeken. Vond de Ace vrij "nutteloos" eerlijk gezegt. Zou het in ieder geval zeker niet voor een voorbereiding op een interview gebruiken, mits je zelf heel sterk in je theorie zit.
Staan erg veel fouten in, en bestaat eigenlijk alleen maar uit vragen die veel gesteld kunnen worden met daarbij de juiste antwoorden.
Maatschappijen kennen dit boekje echter ook, en een beetje maatschappij past daar ook zijn interview op aan is mijn ervaring.

Het is wel een aardig boekje voor erbij, maar vaar er niet blind op.


Voordeel van, en verschil met, PilotsReference is dat hier gewoon alle belangrijke theorie samengevat is met illustratie's, en je hiermee dus ook echt je kennis ophaald. Beter voor je voorbereiding dus.

Echt alleen de belangrijke dingen zoals Hpl en Navigatie. (zelfs GPS en Gridnav duidelijker dan in de schoolboeken, ik snap het nu zelfs :yeehaa:)
Onzinnigheden zoals welke kant een ventieldopje op vastdraaid hebben ze weggelaten.

Ik zou zeggen: als je 1 boek wilt kopen neem dan de PilotsReference, maar beter is nog gewoon allebei kopen. Ace is ook niet zo gek duur dacht ik.
 
Ja, ken dat boek.. Erg leuk boek. Maar heb er nog een gevonden.. Veel dikker, veel uitgebreider, makkelijk leesbaar, duidelijke illustraties en veeeel goedkoper!

Pilot's handbook for aeronautical knowledge.

Bol.com = 25,-
 
Bedankt voor de tip Fuselage! Ik ben geen fan van het lezen van scherm, heb de pagina's dus maar "even" afgedrukt... :biertje:
 
Ik heb het Pilots Reference Guide ook maar gekocht.
In de hardcover versie laten bestellen. Koste wat, maar dan heb je ook wel wat!
Ik ben van plan om het in mijn vliegtas mee te slepen, en het leek me net even steviger.

Ben er erg blij mee, dus bedankt voor je tip!:)
 
Back
Top