lelystad toch nog steeds uncontrolled

skydiver

New member
gents,

lelystad is toch nog steeds uncontrolled? gaat hier nog een keer verandering in komen? ik heb begrepen dat alleen het meldpunt veranderd is.
 
IVW kijkt tegenwoordig als het ware over je schouder mee. Helaas wellicht met de bedoeling je een dikke prent te presenteren als je iets fout doet.
Kijk, dat is pas veiligheid ten top ! :passed:
 
ik heb begrepen dat alleen het meldpunt veranderd is.

Ik krijg toch iedere keer weer een (nare) flashback naar een aantal jaartjes geleden. Omwille van het geluid werd Bravo opgeheven en Sierra geintroduceerd. De boel is nu dus weer zo goed als teruggedraaid.
 
Ik krijg toch iedere keer weer een (nare) flashback naar een aantal jaartjes geleden. Omwille van het geluid werd Bravo opgeheven en Sierra geintroduceerd. De boel is nu dus weer zo goed als teruggedraaid.

Ja, ik ben het met Apocalypses eens. IVW introduceert een soort "schijnveiligheid" door het punt Bravo weer uit de kast te halen. In plaats van met z'n allen naar Sierra te vliegen, gaat nu de hele bups naar Bravo. Je mag hopen dat iedereen zijn positie en hoogte op tijd kan doorgeven zodat je als vlieger nog een soort "situational awareness" kunt opbouwen.:eek!:
Er schijnen overigens nog steeds instructeurs te bestaan die hun leerlingen vertellen om de radio op ongecontroleerde velden, niet aan te raken. That's bad:mad:

Het zou al wat zijn om de inbound en outbound route te splitsen, zeker in het weekend zodat er een geografische separatie (mooi he....:haha:) ontstaat.

Verkeersleiding introduceren zou mooi zijn maar dan is alleen separatie binnen de CTR geregeld, niet daar buiten als we met z'n allen op één punt blijven mikken. Bovendien gaat bij introductie van ATC, de capaciteit omlaag, daar zullen de bedrijven op het vliegveld niet echt het Zwitserlevengevoel van krijgen.

Wel de hoogste tijd om serieus te kijken naar de veiligheid op dit soort drukke GA-velden. Introduceren van nieuwe meldingspunten lijkt mij niet de ultieme oplossing.

Flush
 
Back
Top