Lelystad Airport zoekt samenwerking Ryanair

Epoch

New member
Tijdens het nieuwjaarsfeest van de Bedrijvenkring Lelystad (BKL) wist voorzitter Camiel Maenhout de bezoekers te verrassen met nieuws over Lelystad Airport. BKL heeft een verzoek ingediend bij Minister Camiel Eurlings om te zorgen dat de verkeersleiding voor het eind van 2010 operationeel is. Met de instelling van verkeersleiding wordt Lelystad Airport een volwaardige luchthaven, ook zonder dat de start- en landingsbaan is verlengd. Verder heeft Maenhout persoonlijk contact gezocht met de directie van Ryanair om de mogelijkheden van Lelystad Airport onder de aandacht te brengen, maar ook om gezamenlijk te zoeken naar een spoedige realisatie van de opname van Airport Amsterdam/Lelystad in het Ryanair netwerk.


Hoe geloofwaardig is dit? :yeehaa:
 
Hoe geloofwaardig is dit? :yeehaa:

Hahahaaa... Verkeersleiding operationeel voor eind 2010. Vergeet het maar !
De mensen zijn er niet, de infrastructuur is er niet, er zijn geen werkafspraken met Schiphol Approach en Dutch Mil en zijn er geen mensen beschikbaar.....
Had ik trouwens al gezegd dat de bemanning van een dergelijk project er gewoon niet is... Je trekt niet zomaar een blik verkeersleiders open:rolleyes::rolleyes:
Met opleiding en inrichting ben je zo een jaar of twee verder. Als men daar nu de schouders onder zet is een startdatum van 1-1-2012 realistisch...
 
Tja, in mijn ogen is Lelystad er nog lang niet klaar voor om eind dit jaar alles geregeld te hebben. Er gebeurt verbazingwekkend weinig en zoals FlushRivet al zegt, de capaciteit qua mensen en infrastructuur is er gewoonweg (nog) niet... Als je bijv kijkt wat voor overcapaciteit aan vluchten Schiphol op dit moment heeft, dan gaat het mijns inziens nog wel een paar jaartjes duren voordat er echt grote veranderingen op Lelystad komen.
 
Een fully loaded -800 nog ietsje meer zelfs

Met andere woorden kun je het in winter ops dus al helemaal vergeten.
Voor wat approaches en departures betreft ga je maximaal omvliegen natuurlijk, het lijkt me sterk dat Schiphol aanpassingen gaat doen om Ryanair te kunnen faciliteren. Mochten ze dit wel gaan doen, zullen er een hoop partijen dwars gaan liggen.

In short: keep on dreaming guys :biertje:
 
In de toekomst is het niet geheel ondenkbaar dat RYR naar Lelytown komt als de baan verlengd is en de verkeersleiding plaats neemt. 2010 is zeer ongeloofwaardig, maar op den duur zie ik het wel gebeuren.
 
Back
Top