leidinggevende ervaring voor selectie KLM FA

FrAbagnale

New member
Hoi allemaal,

Op dit moment ben ik 19 jaar oud en ga ik naar mijn derde leerjaar van mijn HBO Bachelor Fiscaal Recht. Ik van plan om eind volgend jaar mij aan te melden voor de selectie bij de KLM Flight Academy. Na mijn havo-diploma te hebben gehaald, heb ik bewust niet meteen voor de selectieprocedure aangemeld. Alles rondom het coronavirus was nog vrij nieuw en onzeker. Tevens was ik nog vrij jong. Hierdoor heb ik besloten om eerst een (economische) studie af te gaan ronden waar ik wat mee kan als de luchtvaart niet opnieuw aantrekt, mocht ik geen vlieger kunnen worden dan kan ik nu altijd nog de fiscaliteit & accounting kant op gaan.

Het hebben van leidinggevende capaciteiten is natuurlijk een belangrijke eigenschap is voor een verkeersvlieger. Mijn vraag is of je kan worden afgewezen tijdens de selectie als je nog geen leidinggevende ervaring hebt opgebouwd.

In september zal ik stage gaan lopen bij de Belastingdienst, daarnaast ben ik bestuurslid bij een studievereniging, vrijwilliger bij het Erasmus MC en ik doe aan zweefvliegen. Verder werk ik bij de Albert Heijn als winkelmedewerker en ik zou graag willen doorgroeien tot shiftleider om zo een leidinggevende ervaring op te kunnen doen. Stel dat ik dit doel niet zal bereiken, is dat dan voor de KLM FA een reden om mij af te wijzen omdat ik geen concrete ervaring heb met leidinggeven? Of is dit niet zo heel erg van belang?

Ik hoor het graagg
 
Ik zou me daar niet druk om maken. Als bestuurslid bij een studievereniging heb je toch gewoon concrete ervaring in een leidinggevende positie? Als je ook nog shiftleider bij AH kunt worden is dat mooi meegenomen. En kun je bij je zweefvliegclub geen startleider worden? Ik vond dat een leuke manier om te proeven aan het leidinggeven.

Je klinkt ambitieus, hebt een mooi CV en flink wat levenservaring. Kortom, ga zo door en maak je niet druk (y) Veel succes!
 
Voor zover ik begrepen heb wordt vooral geschiktheid getoetst en niet ervaring.

De FA neemt tenslotte zeer jonge kandidaten aan, wie heeft er nou op z'n 18e al serieuze bestuurlijke of management ervaring?

Goed bezig met die studievereniging en bijbaantjes, dat is al een heel mooi CV voor je leeftijd.
 
Oh, nog wel even een dingetje: kijk uit met alcohol bij diezelfde studievereniging en zo. Alcohol screening maakt deel uit van de class 1 medical... en dat is geen blaastest maar een lever waarde dingetje over de langere termijn.

Zou zonde zijn als je door een iets te feestelijk studentenleven uit de selectie valt.
 
Back
Top