Lease apparatuur HV

Schmeissfliege

New member
Hallo

Heeft HV inmiddels voor deze zomer alle machines in de vloot opgenomen ?

Heb Air Miami al een paar keer gezien op SPL, ziet er best nog aardig uit. Ook de machines van SunCountry zijn mooi.

Zijn ze er nu alle , zo niet wanneer komen de laatste ? Iemand die info heeft ?
thx
 
Wanneer komt nou die MP MD11? :grijns:

Is afgeketst omdat MP het verlies van produktie door de ombouwperiode niet kon compenseren vanwege andere MD11's die in onderhoud moesten gaan deze zomer.
Bijkomend lag de ACMI rate veel te hoog en kon HV slechts op een zeer beperkt aantal bestemmingen met deze bak terecht.
Jammer , want het was aanvankelijk een serieuse optie.
 
Is afgeketst omdat MP het verlies van produktie door de ombouwperiode niet kon compenseren vanwege andere MD11's die in onderhoud moesten gaan deze zomer.
Bijkomend lag de ACMI rate veel te hoog en kon HV slechts op een zeer beperkt aantal bestemmingen met deze bak terecht.
Jammer , want het was aanvankelijk een serieuse optie.

Echt de grootste onzin die er is. Trans kan helemaal geen MD11 inhuren.
Dit gaat ver boven het toegestane inhuur percentage wat trans elk jaar mag inhuren. Dit is allemaal vast gelegd in de CAO.

Back on topic:. Komt 1 deze dagen nog 1 spicejet kist. en gedurende zomer vliegen we 2 KLM kisten. Deze hebben we overigens in de voorjaars piek ook al effe gebruikt.

Cheerio.
 
Echt de grootste onzin die er is. Trans kan helemaal geen MD11 inhuren.
Dit gaat ver boven het toegestane inhuur percentage wat trans elk jaar mag inhuren. Dit is allemaal vast gelegd in de CAO.

Back on topic:. Komt 1 deze dagen nog 1 spicejet kist. en gedurende zomer vliegen we 2 KLM kisten. Deze hebben we overigens in de voorjaars piek ook al effe gebruikt.

Cheerio.

Wat is dan het max wat ze netto aan kisten mogen inhuren en wat heeft dit te maken met het CAO?
 
Het heeft het volgende met CAO te maken:

Mocht Transavia een onbeperkt percentage inhuur mogen doen elk jaar dan kun je de bui al zien hangen. Dan vliegt er elke zomer een x aantal inhuur. Denk dat ze maar al te graag een lekkere A330 inhuren.
Dit is voor transavia erg goedkoop omdat ze alleen productie hoeven te huren voor de zomer en de winter hebben ze nergens last van.

Dit is natuurlijk niet wenselijk voor de doorstroming en promoties binnen het bedrijf. Daarom is er een maximaal percentage wat Trans mag inhuren.
Pin me er niet op vast maar volgens mij is het 4% op de totale capaciteit van vliegers. Of het is van de totale capaciteit. Zou het moeten opzoeken.
Anyhow. Dit percentage is vast gelegd in onze huidige CAO. En dit heeft dus alles te maken met promotie en doorstroming e.d.
Je snapt dat ik er niet op zit te wachten als trans volgend jaar 3 bakken van LTU in huurt en dat ik 2 jaar extra op mijn command kan wachten ;)


Lucky you IZ :p: hoorde van GEM dat je ging inderdaad..

Cheers.
 
Last edited:
Het heeft het volgende met CAO te maken:

Mocht Transavia een onbeperkt percentage inhuur mogen doen elk jaar dan kun je de bui al zien hangen. Dan vliegt er elke zomer een x aantal inhuur. Denk dat ze maar al te graag een lekkere A330 inhuren.
Dit is voor transavia erg goedkoop omdat ze alleen productie hoeven te huren voor de zomer en de winter hebben ze nergens last van.

Dit is natuurlijk niet wenselijk voor de doorstroming en promoties binnen het bedrijf. Daarom is er een maximaal percentage wat Trans mag inhuren.
Pin me er niet op vast maar volgens mij is het 4% op de totale capaciteit van vliegers. Of het is van de totale capaciteit. Zou het moeten opzoeken.
Anyhow. Dit percentage is vast gelegd in onze huidige CAO. En dit heeft dus alles te maken met promotie en doorstroming e.d.
Je snapt dat ik er niet op zit te wachten als trans volgend jaar 3 bakken van LTU in huurt en dat ik 2 jaar extra op mijn command kan wachten ;)


Lucky you IZ :p: hoorde van GEM dat je ging inderdaad..

Cheers.

Slecht voorbeeld. LTU zal nooit 3 "bakken" leveren.
Ten eerste , LTU kan die capaciteitsreductie simpelweg niet toepassen omdat vraag en aanbod voor HV en LTU gelijktijdig vallen.
Ten tweede HV zal nooit 3 zulke machines doen inhuren omdat jij dan niet over 2 jaar , maar waarschijnlijk nooit commander zult worden. Dat heeft echter een heel andere reden (financiele afgrond ivm nauwelijks op te brengen inhuurkosten).
MP MD11 zou een zomerlease betreffen voor periode 6 a 7 weken omdat er geen uitzicht was op NG's, bovendien lasten en baten binnen de KL groep MP-HV.
Als dat betekent dat 1 MD11 ipv 2 NG's voor een periode van 6 a 7 weken behoeft te worden ingehuurd (als ze er al zijn) hoeft die 4% inhuur waar je over schrijft helemaal niet overschreden te worden.
 
Schmeiss;

Ik denk dat je mijn voorbeeld van LTU een tikkeltje te serieus neemt. Ik gaf alleen maar een voorbeeld. Was puur hypothetisch.

Verder is er elk jaar een probleem om aan voldoende NG's te komen.
Dit probleem is niet nieuw dit jaar. Vorig jaar hebben ze het lekker handig opgelost om een 757 in te huren. Dit heeft zelfs tot een rechtzaak geleid!! Omdat dit volgens het VNV alle regels te buiten gaat. Maar trans paste in dit geval de regels slim toe.

Ik denk dat bij de inhuur van een MD11 de situatie compleet ontploft zou zijn!. zou dus ook nooit gebeurd zijn. Verder denk ik dat het zeker over de norm zou gaan wat toegestaan is. Zoals ik al zei ik weet het percentage niet uit mijn hoofd.
Misschien dat IZ dit wel weet.
Weet niet wat je bron is, Maar denk dat iemand je een sterk verhaal heeft zitten vertellen.

Cheers.
 
Vanmiddag vernomen dat MP gaat 2 MD11's weer ombouwen naar pax configuratie. Niets te maken met HV maar om voorlopig 3 76's te vervangen. Helaas zijn de plannen voor de A330 weer in de koelkast gezet...
 
Back
Top