LAPL uren tellen voor PPL?

martijn_kl

New member
Hoi allemaal,

Ik vroeg me het volgende af: tellen je LAPL (A) uren mee als je later je LAPL laat omzetten naar PPL?

Ik ben op dit moment bezig met een LAPL (A), maar wil in de toekomst een CPL gaan halen. Op een zeker moment wil ik mijn LAPL (A) dus gaan omzetten naar PPL om vervolgens een CPL te halen. Nu weet ik dat daar een urenreis aan zit van 200 uur, waarvan 100 PIC (uit mijn hoofd).

Stel dat ik nu met mijn LAPL ga vliegen en bij 60 PIC uren beslis om mijn deze om te zetten naar PPL. Start de urenteller dan weer opnieuw of heb ik dan al gelijk 60 PIC?

Alvast bedankt!
 
Uren tellen op de category luchtvaartuig. In jouw geval waarschijnlijk SEP(A). Maakt niets uit of je die met een LALP(A), PPL(A), CPL(A) of ATPL(A) hebt gevlogen. Je kunt je LAPL relatief eenvoudig omzetten naar PPL, 10 uur instructie aan een ATO waarvan 4 uur solo en een overlandvlucht van 150 NM met 2 tussenstops.
 
Uren tellen op de category luchtvaartuig. In jouw geval waarschijnlijk SEP(A). Maakt niets uit of je die met een LALP(A), PPL(A), CPL(A) of ATPL(A) hebt gevlogen. Je kunt je LAPL relatief eenvoudig omzetten naar PPL, 10 uur instructie aan een ATO waarvan 4 uur solo en een overlandvlucht van 150 NM met 2 tussenstops.

Dank! Het is inderdaad SEP(A).
 
Back
Top