Laatste Biedronde

Mixture

New member
Weet iemand waarom er maar 2 cpt Functies op de form staan voor cpt E190 terwijl er 6 nieuwe toestellen komen ?!??
 
Waarschijnlijk omdat deze al vergeven zijn Leeds en Bristol base captains.
Betekent wel dat de ratio 2 staat tot 1 zoek is.
Ben benieuwd
 
Waarschijnlijk omdat deze al vergeven zijn Leeds en Bristol base captains.
Betekent wel dat de ratio 2 staat tot 1 zoek is.
Ben benieuwd

Geldt die ratio voor opleidingen of op het totaal aantal captains bij de E190? In dat laatste geval zal het wel meevallen.
 
Geldt die ratio voor opleidingen of op het totaal aantal captains bij de E190? In dat laatste geval zal het wel meevallen.

Voor zover ik weet geldt die ratio voor opleidingen. BK heeft het in de column over 'training acoording RVL'. VNV zou dit moeten weten. Overigens is bij de F70 FP1375 al bevestigd.
 
Last edited:
En ene BK vertelde mij op de rode..oh de oranje bankjes dat er in het najaar een probleem gaat ontstaan in crew. omdat er te weinig zouden zijn met de komst van de nieuwe kisten.
Ik denk ook dat door BRS en LBA als nieuwe basis er een hoop UK captains bij zullen komen, de vraag is inderdaad of die 2 op 1 regel wel opgaat.
BK wist ons ook te vertellen dat bij tekorten er "gewoon ingehuurd gaat worden, bijv bij AF. Dan heeft het VNV pech". Wij hebben er smakelijk om gelachen...
 
Dat wordt lekker in je eentje in LBA als co en volledige Engelse pairings meelopen! Scheelt je een hoop daggeld ;-)

Yep ervaringsdeskundige
 
In totaal rond de 25 a 30 functies , wel handig want die gasten heb je gelijk niet meer overtollig als de fokker er helemaal uitgaat tzt en heb je alleen de NL cpt die je aan het einde van de fokker seatlock hoeft te geven met niet het risico dat je on top hoeft te gaan opleiden op de E190 voor die Engelse.
 
Briedbrief is erg conservatief.

Ik hoorde op diezelfde oranje bankjes dat de EVP Flight Ops op de aviator next gen dag verkondigd heeft dat de mensen in blok 5 zich totaal geen zorgen hoeven te maken omdat ze waarschijnlijk zelfs meteen naar Co. ICA kunnen als het weer gaat lopen. 3 jaar geleden stond F/O Airbus ook op 6 jaar in dienst, dus wie weet.

P.s. alleen in de maand Juli al 18 nieuwe Coco's. Teken aan de wand?
 
Last edited:
Er zijn meerdere copiloten op de F70 zitten die op dit moment tussen de 8 en 9 dienstjaren hebben. Dus het is niet zo vreemd dat zij volgend jaar co ica kunnen worden.
 
Precies...

Dus gewoon baas regio overslaan en meteen naar FP 1500 vanuit 1000 of 800. Ondanks de vertraging van 3/4 jaar zou dat toch enigszins een meevaller zijn.

Verstandig bieden is dus het devies.
 
Back
Top