KTK Rundschreiben

In deze tijden moeten van ALLE maatschappijen die in het concern vliegen (jade, aero logic, clh etc) , de bedingungen aan die van de ktv worden aangepast en het is aan de vc nu om daar voor te vechten.

Helemaal mee eens, het schijnt nog steeds niet door te dringen tot veel LH'ers dat de verslechterende Bedingungen van de 'buitenbeentjes' de LH VC KTV hardliners rechts zullen gaan inhalen.
 
Het heeft weinig zin (weer) discussies te gaan voeren wie wanneer en hoe door de VC genaaid is. Zo had ik deze tour een baas die in 1993!!! meende DM 500 van de VC tegoed te hebben. En al die tijd geen lid meer geweest is. Dit soort verhalen hoor ik zo verschrikkelijk vaak, iedereen kan zo wel een reden verzinnen om (jaren lang) geen lid te zijn (ik zelf ook). Waar het mij om gaat is dat deze mensen zo veel jaren al mee profiteren van salarisverhogingen etc van door eigen collega's betaalde contributie die in totaal geen relatie staan tot het eigen geleden "verlies".

Een vakbond is voor vliegers van levensbelang. Een alternatief is er simpelweg niet.

@ Oebama; ik ben ook erg benieuwd hoe het bij Condor en Cargo zal lopen de komende tijd. Zonder een VC was het echter nu al 10x slechter geweest (ben je met mee eens mag ik hopen?). De nieuwe KTK is i.i.g. goed begonnen!

Oboema is the name:biertje:

CH, het punt is dat dat inderdaad het geval was tot dat Condor verkocht werd. Tot die tijd hadden LH'ers er belang bij om toch wel de leukste arbeidsplaats binnen het concern tegen goede Bedingungen vast te houden. Maar Condor is nog niet verkocht, sinds kort kan er ook niet meer naar Condor gewisseld worden, en wat blijkt; nieuwe FO's worden aangenomen (met DLR test) voor het schandalige bedrag van €2100,00 met de torenhoge toeslag van €20,00 per uur.
Als de VC nu ballen had dan was hier allang wat van gezegd, maar nee; radiostilte.....

Waarom ben jij trouwens geen cpt geworden bij Condor?
 
Oboema had Obama geholpen met de verkiezingen, daar was ik nog steeds van onder de indruk :)

Je hebt helemaal gelijk met Condor neu. Te schandalig voor woorden wat nieuwe FO's en direct entry CPT's (die zijn er nog niet toch?) verdienen. Zo kan zelfs een situatie ontstaan dat een FO ("oude Condor") veel meer verdient dan de baas (nieuw) die naast hem zit. Dit is een van de vele zaken waar het oude bestuur heeft liggen pitten (al dan niet Tarp).

Ik had mij trouwens aangemeld voor cpt Condor. Toen (ik meen begin 2007) was er een VC Versammlung over de laatste ontwikkelingen bij Condor. Bij een verkoop van Condor zou je als KTV-er in principe baas blijven, en dan omgeschoold waar dan naar senioriteit behoefte is. Dit was in mijn geval baas Germanwings. Worst case scenario was dus paar jaar baas Condor en dan baas Germanwings totdat mijn senioriteit hoog genoeg zou zijn om naar Passage te wisselen. En dat was geen optie, als shuttelaar vanuit AMS dagtouren vanuit HAM, STR etc te vliegen. Daarnaast had en heb ik het goed naar m'n zin op de 747. Wel jammer, had me erg leuk geleken bij Condor. Alhoewel, met z'n 2-en naar Vegas, zonder bed, zonder kaviaar :)

Is het nog erg druk nu in de zomer?
 
De Condor-Neu Abschluss is de opmaat geweest voor het eruit wippen van Tarp. Dat was een grote misser. De nieuwe FOs bij Condor hebben trouwens geen DLR-test. De VC bevindt zich daar nu in onderhandelingen, om deze scheve stap weer enigszins recht te zetten; de Condor-Neu-TK wordt daar onder de armen gegrepen door de KTK, omdat ze alleen weinig in de melk zouden hebben te brokkelen. Dat gaat trouwens niet alleen om de vergoeding, maar bijv. ook om de Auswahlkriterien. Niks radiostilte, er wordt vrij stevig onderhandeld; Schwabenbauer is ietwat gefrustreerd.

Ik ga er vanuit dat de VC na het interne gebakkelei/ij (?) langzaamaan weer in staat raakt goeie Tarifarbeit af te leveren.
 
Oh @Capricorn:
Hoewel je geen lid bent, toch de volgende informatie: de allereerste onderhandelingen onder het bewind van Franz beginnen komende week; Franz zelf is daar zeer waarschijnlijk niet bij, die houdt zijn kruit nog droog.

En nu lid worden. :)
 
Oboema had Obama geholpen met de verkiezingen, daar was ik nog steeds van onder de indruk :)

Je hebt helemaal gelijk met Condor neu. Te schandalig voor woorden wat nieuwe FO's en direct entry CPT's (die zijn er nog niet toch?) verdienen. Zo kan zelfs een situatie ontstaan dat een FO ("oude Condor") veel meer verdient dan de baas (nieuw) die naast hem zit. Dit is een van de vele zaken waar het oude bestuur heeft liggen pitten (al dan niet Tarp).

Ik had mij trouwens aangemeld voor cpt Condor. Toen (ik meen begin 2007) was er een VC Versammlung over de laatste ontwikkelingen bij Condor. Bij een verkoop van Condor zou je als KTV-er in principe baas blijven, en dan omgeschoold waar dan naar senioriteit behoefte is. Dit was in mijn geval baas Germanwings. Worst case scenario was dus paar jaar baas Condor en dan baas Germanwings totdat mijn senioriteit hoog genoeg zou zijn om naar Passage te wisselen. En dat was geen optie, als shuttelaar vanuit AMS dagtouren vanuit HAM, STR etc te vliegen. Daarnaast had en heb ik het goed naar m'n zin op de 747. Wel jammer, had me erg leuk geleken bij Condor. Alhoewel, met z'n 2-en naar Vegas, zonder bed, zonder kaviaar :)

Is het nog erg druk nu in de zomer?

Fair enough. Condor is inderdaad erg leuk, ondanks het met zijn 2-en naar Vegas of Mauritius vliegen, om van de kaviaar maar te zwijgen..........

Deze zomer doe ik helemaal niks (in DUS dan). Ik weet niet of het de crisis is of wat anders maar ik vindt het prima.


De Condor-Neu Abschluss is de opmaat geweest voor het eruit wippen van Tarp. Dat was een grote misser. De nieuwe FOs bij Condor hebben trouwens geen DLR-test. De VC bevindt zich daar nu in onderhandelingen, om deze scheve stap weer enigszins recht te zetten; de Condor-Neu-TK wordt daar onder de armen gegrepen door de KTK, omdat ze alleen weinig in de melk zouden hebben te brokkelen. Dat gaat trouwens niet alleen om de vergoeding, maar bijv. ook om de Auswahlkriterien. Niks radiostilte, er wordt vrij stevig onderhandeld; Schwabenbauer is ietwat gefrustreerd.

Ik ga er vanuit dat de VC na het interne gebakkelei/ij (?) langzaamaan weer in staat raakt goeie Tarifarbeit af te leveren.

Volgens mij hebben de nieuwe FO's wel een DLR test. De paar Air Berliners die vorig jaar gekomen zijn hebben de kans gekregen om deze alsnog te doen (en te halen anders contract niet verlengd).

Dat de VC zich er weer mee bemoeit heb ik ook begrepen. Ik hoop dat er wat goeds uitkomt (voor alle betrokkenen). Als er iets heel goeds uitkomt dan (heel mischien) heeft de VC er weer een lid bij.
 
Je moet dan wel definiëren wat precies een "DLR"test inhoudt; het DLR test in opdracht van verschillende airlines op verschillende wijze. De DLR-test die die jongens hebben komt geenszins overeen met de DLR-test die je voor de KTV-airlines nodig hebt.
 
Back
Top