In deze tijden moeten van ALLE maatschappijen die in het concern vliegen (jade, aero logic, clh etc) , de bedingungen aan die van de ktv worden aangepast en het is aan de vc nu om daar voor te vechten.
Het heeft weinig zin (weer) discussies te gaan voeren wie wanneer en hoe door de VC genaaid is. Zo had ik deze tour een baas die in 1993!!! meende DM 500 van de VC tegoed te hebben. En al die tijd geen lid meer geweest is. Dit soort verhalen hoor ik zo verschrikkelijk vaak, iedereen kan zo wel een reden verzinnen om (jaren lang) geen lid te zijn (ik zelf ook). Waar het mij om gaat is dat deze mensen zo veel jaren al mee profiteren van salarisverhogingen etc van door eigen collega's betaalde contributie die in totaal geen relatie staan tot het eigen geleden "verlies".
Een vakbond is voor vliegers van levensbelang. Een alternatief is er simpelweg niet.
@ Oebama; ik ben ook erg benieuwd hoe het bij Condor en Cargo zal lopen de komende tijd. Zonder een VC was het echter nu al 10x slechter geweest (ben je met mee eens mag ik hopen?). De nieuwe KTK is i.i.g. goed begonnen!
Oboema had Obama geholpen met de verkiezingen, daar was ik nog steeds van onder de indruk
Je hebt helemaal gelijk met Condor neu. Te schandalig voor woorden wat nieuwe FO's en direct entry CPT's (die zijn er nog niet toch?) verdienen. Zo kan zelfs een situatie ontstaan dat een FO ("oude Condor") veel meer verdient dan de baas (nieuw) die naast hem zit. Dit is een van de vele zaken waar het oude bestuur heeft liggen pitten (al dan niet Tarp).
Ik had mij trouwens aangemeld voor cpt Condor. Toen (ik meen begin 2007) was er een VC Versammlung over de laatste ontwikkelingen bij Condor. Bij een verkoop van Condor zou je als KTV-er in principe baas blijven, en dan omgeschoold waar dan naar senioriteit behoefte is. Dit was in mijn geval baas Germanwings. Worst case scenario was dus paar jaar baas Condor en dan baas Germanwings totdat mijn senioriteit hoog genoeg zou zijn om naar Passage te wisselen. En dat was geen optie, als shuttelaar vanuit AMS dagtouren vanuit HAM, STR etc te vliegen. Daarnaast had en heb ik het goed naar m'n zin op de 747. Wel jammer, had me erg leuk geleken bij Condor. Alhoewel, met z'n 2-en naar Vegas, zonder bed, zonder kaviaar
Is het nog erg druk nu in de zomer?
De Condor-Neu Abschluss is de opmaat geweest voor het eruit wippen van Tarp. Dat was een grote misser. De nieuwe FOs bij Condor hebben trouwens geen DLR-test. De VC bevindt zich daar nu in onderhandelingen, om deze scheve stap weer enigszins recht te zetten; de Condor-Neu-TK wordt daar onder de armen gegrepen door de KTK, omdat ze alleen weinig in de melk zouden hebben te brokkelen. Dat gaat trouwens niet alleen om de vergoeding, maar bijv. ook om de Auswahlkriterien. Niks radiostilte, er wordt vrij stevig onderhandeld; Schwabenbauer is ietwat gefrustreerd.
Ik ga er vanuit dat de VC na het interne gebakkelei/ij (?) langzaamaan weer in staat raakt goeie Tarifarbeit af te leveren.