KTK Rundschreiben

Niet lid zijn en toch profiteren van door de vakbond onderhandelde verbeteringen, dat noem ik pas stelen.
 
Genoeg. Denk jij dat het bedrijf zonder een vakbond ons bijv. salarisverhogingen had gegeven?

Daarnaast is het nu juist belangrijk een 100% vertegenwoordiging te hebben met alle problemen (LHI, Condor, EMB etc etc) die er spelen. Of denk jij dat dit ook automatisch ten gunste van ons zal aflopen?
 
CH, je hebt toch echt een beetje last van tunnelvisie.

Inderdaad is de VC in jouw geval (standaard LH-carriere) de brenger van veel goed nieuws.

Zoals vaker vermeld; als je niet de normale LH weg beloopt (bv via CLH, ik noem maar wat) dan heb je er weinig aan. Ik moet ook nog maar zien wat de VC voor het huidige Condor doet en hoe lang het Cargo blijft steunen in de toekomst.
 
Oei oei CH,
Gaan we weer de discussie van 2 jaar gelee met jou oprakelen. Lees die topics maar door, dan ken je mijn mening.

Nee natuurlijk krijg je in dit leven niets kado, al helemaal niet bij een Duits management.

Hoge Beteiligung heb je altijd nodig. Niet op het eind, wanneer alles, maar dan ook alles een rotzooitje is geworden.

Nichtdestotrotz staat de VC en vooral Frau Rittertitter voor méér dan 6 ruggen bij me in het krijt en die zal ik dus eerst mooi virtueel opsparen voordat ik de VC een mooi BBQ´tje laat houden van mijn poen.

Ik sta nu aan de andere kant van de lijn en zal me solidair gedragen als de tijd daarvoor is aangebroken. Tot dan, zoals mijn zoontje leuk zingt: (ps)VC, door de plee en weg ermee.
 
Nichtdestotrotz staat de VC en vooral Frau Rittertitter voor méér dan 6 ruggen bij me in het krijt

En dat is het sentiment wat bij veel gewisselde Cityliners zit.
We hebben in de bijbelse magere jaren mede via het vakwerk van de VC-poppetjes een hoop voor Passage bekostigd en kregen als dankesjeun bij het wisselen financieel-administratief nog een trap na.
Dat moet eerst rechtgetrokken met een flinke Wiedergutmachungsschnitzel , maar dat staat niet bepaald hoog op het lijstje van de VC.
(Voetbaltoernooien en Sommerfesten staan er nog boven dacht ik.)

Verwacht tot die tijd geen begrijpend oor voor van die Drie Musketiers-praat.

Zoals de Pruis dat zo gezellig kan zeggen : "Getrennt bezahlen bitte!"
 
Het heeft weinig zin (weer) discussies te gaan voeren wie wanneer en hoe door de VC genaaid is. Zo had ik deze tour een baas die in 1993!!! meende DM 500 van de VC tegoed te hebben. En al die tijd geen lid meer geweest is. Dit soort verhalen hoor ik zo verschrikkelijk vaak, iedereen kan zo wel een reden verzinnen om (jaren lang) geen lid te zijn (ik zelf ook). Waar het mij om gaat is dat deze mensen zo veel jaren al mee profiteren van salarisverhogingen etc van door eigen collega's betaalde contributie die in totaal geen relatie staan tot het eigen geleden "verlies".

Een vakbond is voor vliegers van levensbelang. Een alternatief is er simpelweg niet.

@ Oebama; ik ben ook erg benieuwd hoe het bij Condor en Cargo zal lopen de komende tijd. Zonder een VC was het echter nu al 10x slechter geweest (ben je met mee eens mag ik hopen?). De nieuwe KTK is i.i.g. goed begonnen!
 
Bij voorbaat excuses voor het versjtieren van deze fijne discussie, maar na de post van jaap stobbe kon ik deze niet laten:

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=QsCD8Dof0yM&feature=player_embedded[/YOUTUBE]

Groet, PH
 
Der Passagevorstand erklärt sich vor diesem Hintergrund bereit, bei dem aus Ihrer Sicht sehr emotionalen Thema Lufthansa Italia, vorerst die Aktivitäten bezüglich der Auswahl und Einstellung von externen Piloten einzufrieren. Im Gegenzug erwartet der Vorstand von der Vereinigung Cockpit konstruktive Verhandlungen für ein Gesamtpaket zum Wohle unseres Unternehmens.

Is de GF nu toch een beetje bang geworden tijdens de laatste verzameling, of is het omdat er geen één italiaan door de de DLR komt??
 
waren er niet de afgelopen 2 dagen onderhandelingen met Herrn Franz...?
of ben ik verkeerd geinformeerd..

gr
C
 
Over dat lid worden en het zogenaamde profiteren van abschlussen zonder lid te zijn kan ik ook nog effe wat zeggen! Ik ben 6 jaar lang bij clh geweest en al die tijd lid geweest van de VC. 6 jaar lang heb ik ook minusrunden voor clh mogen aanschouwen en als klap op de vuurpijl werd een regeling verzonnen die iedereen min of meer geen andere keus laat om tegen schandalige bedingungen in de ktv te wechseln. Ik zit hier nu ruim 2 jaar en wordt de eerste 4 jaar in ieder geval NIET lid om die eerste 6 jaar te kunnen ausgleichen.

" Dit soort verhalen hoor ik zo verschrikkelijk vaak, iedereen kan zo wel een reden verzinnen om (jaren lang) geen lid te zijn (ik zelf ook). "

Er zou geen reden moeten kunnen zijn maar het feit dat je dit soort dingen zo verschikkelijk vaak hoort, kan ook gewoon zijn omdat het vaak gebeurt dat er mensen genaaid zijn.

Ik hoop dat de vc zn leven betert komende tijd en heb ook vertrouwen in de meeste tk mitglieder. Ik hoop alleen niet dat von sturm een politiek wil gaan voeren dat de vc een reine LH gewerkschaft maakt. Daar heb ik namelijk geen vertrouwen in.
In deze tijden moeten van ALLE maatschappijen die in het concern vliegen (jade, aero logic, clh etc) , de bedingungen aan die van de ktv worden aangepast en het is aan de vc nu om daar voor te vechten. Dit is het enige dat op lange termijn onze arbeit zal schutzen! Het is dan namelijk niet meer interessant om steeds meer vluchten door deze derden maatschappijen te laten uitvoeren. Als de vc mensen in andere dochterondernemingen wil wegjagen, zoals ze de afgelopen jaren hebben gedaan,dan zie ik in de toekomst geen enkele toekomst meer voor de vc omdat de ktv kleiner wordt en de slagvaardigheid dan ook minder.
Eerst moet ik die ommezwaai zien bij de vc, daarvoor wordt ik niet meer lid.
 
Back
Top