Kosten B737 type rating?

flbrd

New member
Hallo, even een kort vraagje,

heeft iemand enig idee wat een B737 type rating kost als je dat helemaal uit eigen zak zou moeten betalen?
 
Groundschool + Simulator, ongeveer 20000,- pounds (28000,- euro). Komt de base training erbij (circuitjes vliegen), dan wordt het ietsje meer.

Succes
 
Nou als je goed zoekt dan kan je voor +- 9000 $ tjes een type doen voor 737.
Dan jeb je m JAA. Heb je wel t minimale vereiste dus weet niet in hoeverre maatschappijen daar genoegen mee nemen maar t kan.

greetz
 
Geen idee wat het precies kost, maar als je van de NLS afkomt dan betaal je slechts 50% van de normale prijs bij CAE.

Nice to know.
 
13.850 Euro plus 4600 Euro voor de base-training.
Bij Flügschule Berlin/ Lufthansa Flight Training.
9 simsessies (36h) + Cat3 training, CBT, tutorial reviews, FMS training en meerdere CPT sessies.

Staat heel hoog aangeschreven qua kwaliteit.
 
Kosten B 737.
Tussen de 20000 en 25000 euro flugschuele Berlin inclusief 100 uur copilot.
Een van mijn leerlingen is hier mee bezig
Chris
 
In het pre JAR tijdperk. vandaag de dag heb je 8 groepen voor een type-rating examen. te weten 1-Pre-flight procedures, 2 take-off and departure procedures, 3 general handling, 4 circuits, 5 abnormal/emergency procedures, 6 instrument procedures, 7 arrival and landing procedures, 8 non-technical aspects. Groep 4 wordt gedaan op hte vliegtuig (uitzonderingen daargelaten, ligt aan het certificatielevel van de simulator) de andere 7 in de simulator. Groep 5 is normaliter het zwaartepunt van het examen.
 
Nieuwe (en huidige) studenten aan de NLS krijgen een éénmalige korting van 50% op hun eerste type rating bij CAE, dit is mogeljik omdat de NLS eigendom is van CAE.
 
http://www.aviatraining.no

B737 CL & NG MCC en type rating courses.

Voorbeeld: B737-NG MCC + type rating is Eur. 18.261,-

Geen base training, alleen skill test van 1 sessie/4 uur op FFS

Als je een course zonder MCC gedeelte doet, indien je al een certificaat hebt, dan is de prijs beduidend lager...

Mzzl
 
Als je wat goed onderzoek doet kan je best een 737 typerating halen rond de 7500 euro.

uiteraard kan het altijd duurder, maar zonder uren in het vliegtuig zegt de kwaliteit van een typerating absoluut niets! Dan gaat het alleen om het regeltje in je brevet en verder niets
 
Last edited:
Als je wat goed onderzoek oet kan je best een 737 typeratin halen rond de 7500 euro.

Volgens mij vind je dit soort tarieven eigenlijk alleen in de U.S. Zijn FAA ratings waar je in Europa niks aan hebt. Omzetten naar een JAA rating kan pas als je 500h. op de kist zelf hebt gevlogen plus een skilltest. Dit zijn de JAA-eisen zoals die op dit moment gelden.
 
in de US vind ik inderdaad veel goedkopere tarieven, maar ook een paar in frankrijk gevonden.

In mijn communicatie met een Amerikaans bedrijf, die waren for JAA examens, dus die zeiden dat ik een JAA typerating kan krijgen en er werd verder ook niks gezegd over de 500 uur.
Maar dit is volgens mij meer een europeesche conversie-eis voor een buitenlandse typerating
 
Dit zijn van die zinlosse discussies. Iedereen heeft wel een Sim in de achtertuin met een oom die hem voor weinig opereert... :rolleyes:

Daarom beste Hawk Rider en andere graag :
wat is de naam en hoeveel kost het en wat krijg je ervoor:

-JAA of FAA training (of derden)????
-Hoeveel sessies van hoeveel uur
-wat voor sim ( level D ja of nee / full motion ja of nee?)
-wat voor instructeurs
 
Back
Top