KLMFA Fase 2

jarno06

New member
Beste leden,

Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik door ben naar fase 2 voor de selectie van de KLM Flight Academy, nu kan ik zelf op het forum en online weinig vinden over hoe je het beste kan voorbereiden op de sensomotorisch testen en wat je precies kan verwachten. Nu was mijn vraag als iemand ervaring had met fase 2 en of tips ter voorbereiding en deze graag zou willen delen.

Alvast bedankt,
 
Even de zoekfunctie gebruiken en je krijgt je antwoorden, bijvoorbeeld in dit topic 'Voorbereidingen fase 2'.
 
Hoihoi, gefeliciteerd met het behalen van fase1. Ik zal maar gewoon even het antwoord geen in plaats van altijd het eeuwige doorverwijzen ;). Ik zou je zeker aanraden om te oefenen voor fase 2, dit is een lastige fase waar je aanleg voor moet hebben, maar ook hier kun je zeker op oefenen. Zelf heb ik destijds een dagtraining bij IST flighttraining gevolgd. Hier krijg je geen begeleiding maar wel de hele dag de gelegenheid om met behulp van joysticks en voetpedalen wat sensomotorische oefeningen te maken die goed overeenkomen met wat je tijdens fase 2 gaat doen. Indien je zelf ook zulke pedalen/joysticks hebt kun je het overwegen om een pakket van "Skytest'' te kopen. Het programma ziet er enorm oud uit maar de oefeningen worden er niet minder op.

Als je andere vragen hebt stuur me maar een Pm. Alvast succes met oefenen en je 2e fase!
 
Back
Top