KLM wisselt PrivatAir-toestel op Houston-route in voor A330

geranimo

New member
ik las dit net op luchtvaart nieuws:
KLM wisselt PrivatAir-toestel op Houston-route in voor A330.

interessant nieuws want de vraag die bij mij opkomt; liep die bizz route niet? of kunnen we nog meer kaartjes verkopen op deze route?

grtz
 
Was erg wisselend, heb regelmatig de boekingen gezien. Was af en toe helemaal vol (44 stoelen) en soms slechts 4 boekingen. Mag er toch van uit gaan dat als ze een kist inzetten met meer capaciteit (welliswaar minder WBC, maar meer stoelen totaal) de lijn aardig loopt.
 
Ik had begrepen dat de Privatairdienst bij ongeveer 50% break-even liep. Maar de vlucht werd ook door een deel van de pax. als erg lang ervaren in zo'n klein vliegtuigje (hang me er niet voor op, het zijn niet mijn woorden en evenmin mijn mening......:)

Dat er wellicht wat minder pax. vervoerd worden wordt ruimschoots gecompenseerd door de vraag naar luchtvracht op die route. En de A330 kan heel wat meer meenemen dan de 737. De 747-dienst wordt niet voor niets met een combi uitgevoerd...

Voor de coco's ook weer leuk, dit is bijna een verdubbeling van hun bestemmingen als ik de berichten zo mag geloven:biertje:.
 
Niet dat ik weet, maar die hoeft volgens mij niet aangepast te worden. Het overgrote deel van de operatie blijft 2 mans (o.a. Midden-Oosten, Nigeria, Washington, Almaty).
 
Er was laatst sprake van dat er CRP's boven de sterkte mee gingen naar Atlanta omdat ze anders niet genoeg exposure zouden krijgen dus ik denk dat dat wel meevalt.
 
FViking

Ik bedoelde dus dat als het aantal bestemmingen voor coco's volgens jouw zeggen wordt verdubbeld, kan je dat toch niet meer redden binnne de huidige 25% regel? Of intrepeteer ik je post nu helemaal verkeerd?

Greetz
 
Last edited:
B767-300ER

Ik overdrijf een beetje als ik stel dat het aantal bestemmingen voor coco's zo'n beetje verdubbeld wordt. Het gaat van 3 naar 4 of 4 naar 5. Volgens mij vliegt de A330 nu met coco op Dallas, Khartum/Addis en Calgary. Van de zomer komt daar Entebbe bij (Kigali, Entebbe wordt driehoeksvlucht).

De bestemmingen met coco worden echter niet dagelijks aangevlogen, volgens mij gemiddeld 4 maal per week. De 25%-regel gaat uit van 25% van het totaal aantal A-330 vluchten. Ik denk dat men daar met het toevoegen van Houston binnen blijft. Zo niet dan had men een regeling met het VNV moeten treffen. Volgens mij is dat niet gebeurd en ik ga er derhalve vanuit dat het geen probleem is.

Groeten,

FV
 
Oke op die manier.
Had overigens ook begrepen dat zowel de KLM als ook verschillnde vliegers van die 25% regel afwillen.
 
Back
Top