KLM-toestel 'mist' nieuw vliegveld Hyderabad

Ghostflyer

New member
Even uit onze meest betrouwbare krant in kleur geplukt...

24-03-2008

HYDERABAD - Enkele uren na de feestelijke opening van het nieuwe internationale vliegveld Shamshabad van de Indiase stad Hyderabad kon de luchthaven al een eerste misser noteren. Piloten van een KLM-toestel dat er zondag (23 maart) had moeten landen, waren klaarblijkelijk niet op de hoogte van het feit dat de nieuwe luchthaven open was en vlogen voor de zekerheid maar naar elders door, meldde de Indiase krant Times of India maandag.

Het toestel met aan boord 233 passagiers vloog zondagochtend aan op het vliegveld Begumpet. De piloten kregen evenwel van de luchtverkeersleiding te horen dat het vliegveld gesloten was en dat ze zich naar Shamshabad moesten begeven. "Shamshabad? Wat is dat'', zou een van de piloten zich openlijk hebben afgevraagd, aldus het dagblad.

De gezagvoerder besloot het toestel naar Delhi te sturen alwaar het echter geen toestemming kreeg om te landen. Hij zette vervolgens koers naar Mumbai. Volgens bronnen wilden de vliegers niet op Shamshabad landen omdat het KLM-hoofdkwartier de Notam over de sluiting van Begumpet niet had gekregen
.
 
Last edited:
Toch frappant, de ryanair schuiver haalde het beroepspiloten forum niet eens maar deze staat er al dubbel :D

Ha, ik voel een kls/nls vs VM discussie opkomen!
 
Toch frappant, de ryanair schuiver haalde het beroepspiloten forum niet eens maar deze staat er al dubbel :D

Tsja, het niveau van het KLM vliegerscorps ligt ook zo ontzettend hoog dat zo'n bericht meteen opvalt. Dat Ryanair weer eens naast de baan ligt verbaast niemand. Meestal landen ze niet eens in de juiste stad! :biertje:
 
Slecht zicht belemmert landing Shamsabad

25 Mar 2008

Piloten van een KLM toestel konden afgelopen zondag vanwege slecht zicht niet landen op de nieuwe internationale luchthaven Shamsabad van de Indiase stad Hyderabad.

De nieuwe luchthaven was enkele uren ervoor net feestelijk geopend, maar omdat het zicht op Shamshabad beneden de gepubliceerde limieten was, besloot de crew uit te wijken naar Mumbai.

In de media werd ten onrechte gesuggereerd dat de piloten niet op de hoogte waren van het feit dat de nieuwe luchthaven open was.

Van een zekere blauwe corporate website...
 
Tsja, het niveau van het KLM vliegerscorps ligt ook zo ontzettend hoog dat zo'n bericht meteen opvalt. Dat Ryanair weer eens naast de baan ligt verbaast niemand. Meestal landen ze niet eens in de juiste stad! :biertje:

Slecht geinformeerd dus....dat was Easy die niet op het juiste veld was geland....die ene kist die niet in Derry landde, maar in de baan ervoor (Ballykelly) was een wetlease EirJet....een airbus trouwens
 
Slecht geinformeerd dus....dat was Easy die niet op het juiste veld was geland....die ene kist die niet in Derry landde, maar in de baan ervoor (Ballykelly) was een wetlease EirJet....een airbus trouwens

Oei, lange tenen???

Ik bedoelde meer op het feit dat Ryan bijv zegt naar Barcelona te vliegen maar feitelijk landt in Gerona (een uur van barca) enz, enz, enz........
 
Nee geen lange tenen groene vriend! :biertje:

'Sorted' zoals ze hier zeggen
 
New Hyderabad airport - Shamsabad

New Hyderabad airport - Shamsabad

My company flies to Hyderabad twice a day.

Last week when I checked the approach plates for the new airport - I found that the F/O's route manual had the charts for the old airport.

Still haven't been there but at the moment both ILS installations are on test - only approaches available are VOR/DME- hence the higher than normal landing limits.
 
Weet iemand al wat er nou precies is gebeurd?
Slecht zicht..

Als ik de blauwe zwaan mag geloven, plus een post op pprune

So far the guessing.

Now for some facts:

- The crew filed to the new airport.
- There was no confusion regarding opening status of the new airport.
- The company has been closely monitoring the whole transition.
- There were several KLM teams who have visited the new airport the final months before it was opened, including a delegation of flight operations.
- The crew of KL873 made two approach attempts at the new airport.
- On both attempts they had insufficient visual reference to continue descent below descent limit so on both occassions a go-around was made.
- After the second go-around the crew decided to divert to Mumbai.

How should I know this? Maybe my username gives a hint......
 
Back
Top