Zou iemand mij inzicht kunnen geven in de normale procedures die gehanteerd worden tijdens KLM vluchten? Ik heb zelf weliswaar commercieel gevlogen, maar alleen twin props op Groningen en geen jets bij een grote maatschappij.
Wat me interesseert:
Op welke hoogte wordt de A/P geactiveerd? Voor laterale navigatie? En voor verticale navigatie? Zet je dan eerst heading of V/S mode aan of meteen gekoppeld aan het FMS?
Op welke hoogte na de start gaan de flaps omhoog?
Op welke hoogte zet je climb power? En wanneer begin je te accelereren naar 250 kts (onder de FL100)?
Wat is de klimsnelheid boven FL100 (KIAS of M) voor de B738? Verschilt dat veel van andere jets (B744/A3XX/B767/B747 etc)?
Wanneer doe je de flaps naar beneden in de approach (van flapless tot full flaps)? Wanneer ga je uiterlijk naar full flaps?
Reduce je nog verder over de baandrempel of hou je de full flaps approach speed tot aan de flare?
Heel wat vragen, ik weet 't. Maar ik vlieg nu alleen nog op de sim (pc) en wil het realisme wat verhogen.
Alvast bedankt
Wat me interesseert:
Op welke hoogte wordt de A/P geactiveerd? Voor laterale navigatie? En voor verticale navigatie? Zet je dan eerst heading of V/S mode aan of meteen gekoppeld aan het FMS?
Op welke hoogte na de start gaan de flaps omhoog?
Op welke hoogte zet je climb power? En wanneer begin je te accelereren naar 250 kts (onder de FL100)?
Wat is de klimsnelheid boven FL100 (KIAS of M) voor de B738? Verschilt dat veel van andere jets (B744/A3XX/B767/B747 etc)?
Wanneer doe je de flaps naar beneden in de approach (van flapless tot full flaps)? Wanneer ga je uiterlijk naar full flaps?
Reduce je nog verder over de baandrempel of hou je de full flaps approach speed tot aan de flare?
Heel wat vragen, ik weet 't. Maar ik vlieg nu alleen nog op de sim (pc) en wil het realisme wat verhogen.
Alvast bedankt