KLM gaat open voor piloten 'buiten eigen organisatie'

Wat apart zeg Mark-one... Je zou zeggen dat je met jouw ervaring en typerating behoorlijk in trek bent. Ik zelf iets minder uur met B747TR, maar moet er dus maar rekening mee houden dat er ook meteen al een afwijzing uit kan komen. Volgens mij mag er in NL geen leeftijds discriminatie plaats vinden, ben je de 40 al gepasseerd?
 
Helaas, snelste afwijzing ooit mogen ontvangen voor een sollicitatie. Zaterdagavond opgestuurd, uur later de mail. Niemand bereikbaar om te bellen in het weekend. Bijzonder! Andere gegadigden ook zo snel een afwijziging mogen ontvangen? Ben zelf TR777 met 8.5k TT. Succes gewenst aan een ieder die door mogen. Ben benieuwd naar feedback van het proces.
Heb je toevallig met een "nee" gereageerd op het beantwoorden van de vragen op de requirements?
 
Wat apart zeg Mark-one... Je zou zeggen dat je met jouw ervaring en typerating behoorlijk in trek bent. Ik zelf iets minder uur met B747TR, maar moet er dus maar rekening mee houden dat er ook meteen al een afwijzing uit kan komen. Volgens mij mag er in NL geen leeftijds discriminatie plaats vinden, ben je de 40 al gepasseerd?
@First the Last : Heb helaas geen 150 uur gevlogen in de laatste 12 mdn ivm pandemie. Wel current gehouden.

Kreeg vandaag feedback, is een harde eis.

Vindt het jammer, ben 40 al gepasseerd, maar hiermee sluiten ze mogelijk geschikte kandidaten uit die zijn geraakt door de pandemie en die nog zoekende zijn voor een baan. Leeftijd discriminatie is dit niet het geval geweest.

@Gearpins, ik ga ervan uit dat als je aan de eisen voldoet je door mag naar de volgende ronde, komt goed!

Hopelijk komt er nog een ronde in '23 zonder die eis en probeer ik het dan.

Succes iedereen.
 
@First the Last : Heb helaas geen 150 uur gevlogen in de laatste 12 mdn ivm pandemie. Wel current gehouden.

Kreeg vandaag feedback, is een harde eis.

Vindt het jammer, ben 40 al gepasseerd, maar hiermee sluiten ze mogelijk geschikte kandidaten uit die zijn geraakt door de pandemie en die nog zoekende zijn voor een baan. Leeftijd discriminatie is dit niet het geval geweest.

@Gearpins, ik ga ervan uit dat als je aan de eisen voldoet je door mag naar de volgende ronde, komt goed!

Hopelijk komt er nog een ronde in '23 zonder die eis en probeer ik het dan.

Succes iedereen.
Helaas, snelste afwijzing ooit mogen ontvangen voor een sollicitatie. Zaterdagavond opgestuurd, uur later de mail. Niemand bereikbaar om te bellen in het weekend. Bijzonder! Andere gegadigden ook zo snel een afwijziging mogen ontvangen? Ben zelf TR777 met 8.5k TT. Succes gewenst aan een ieder die door mogen. Ben benieuwd naar feedback van het proces.

Goedemiddag,

Als het goed is heb je een nieuwe email ontvangen! Er zat namelijk een bug in het systeem en zou nu verholpen moeten zijn. Anders alles nogmaals uploaden.
 
@First the Last : Heb helaas geen 150 uur gevlogen in de laatste 12 mdn ivm pandemie. Wel current gehouden.

Kreeg vandaag feedback, is een harde eis.

Vindt het jammer, ben 40 al gepasseerd, maar hiermee sluiten ze mogelijk geschikte kandidaten uit die zijn geraakt door de pandemie en die nog zoekende zijn voor een baan. Leeftijd discriminatie is dit niet het geval geweest.

@Gearpins, ik ga ervan uit dat als je aan de eisen voldoet je door mag naar de volgende ronde, komt goed!

Hopelijk komt er nog een ronde in '23 zonder die eis en probeer ik het dan.

Succes iedereen.
Waarom wil je eigenlijk met 40+ nog voor een coco functie gaan? Er zijn in jouw geval denk ik wel beter betaalde Airlines momenteel.. (er van uit gaan dat je met 40+ genoeg ervaring hebt).
 
Geldt de eis van natuurkunde in vakkenpakket ook voor deze aanname ronde? Zie het er wel tussenstaan maar je zou denken dat na afronding ATPL en PIC hours je middelbare schoolpakket wat minder uitmaakt, of zie ik dat verkeerd?
 
Opnieuw gesolliciteerd 5 jaar geleden afgewezen op assessment maar nog niks van ze vernomen. Ben benieuwd of ze de afgewezen kandidaten nog een kans geven. Je moet nu ook aanvinken dat je na een eventuele afwijzing 30 jaar in het systeem blijft staan dus mocht je hier afgewezen worden, zou het wel klaar zijn bij KLM voor de rest van je carrière.
 
Ik ben zelf ook in die periode afgewezen door de AMC. We zullen het wel zien of dat wordt meegenomen in deze ronde. Hoe zit het bij mensen die net zo worden afgewezen bij de KLS selectie? Mogen zij het later nog een keer proberen?
 
Voor iedereen die in de wachtkamer zit of gaat solliciteren: oprecht heel veel succes gewenst!!!
Dat schip is voor mij gevaren maar het is leuk om te horen dat er weer mensen van buiten eigen opleiding worden aangenomen.
Zijn vaak ook de mensen die het hardste eraan gewerkt hebben.
 
Voor iedereen die in de wachtkamer zit of gaat solliciteren: oprecht heel veel succes gewenst!!!
Dat schip is voor mij gevaren maar het is leuk om te horen dat er weer mensen van buiten eigen opleiding worden aangenomen.
Zijn vaak ook de mensen die het hardste eraan gewerkt hebben.
Idd, niets op een silver dienblaatje, keihard werken en ploegen.

Dat zijn de mensen met echte passie.

Voor mij is KLM ook geen optie. Vind mijzelf te oud.

Als ik na CoCo niet naar Europa wil, en wil wachten op ICA FO, dan ben ik ruim 8 jaar CoCo, en daar heb ik dus niet zo heel veel zin in. En Cpt. ICA duurt ongeveer 20 jaar, dus dan heeft het voor mij geen nut meer.

Maar ik wens in ieder geval iedereen die voor de selectie gaat heel veel succes.
 
@V1Rotate , we zijn al te veel verwend met de ‘wilde vaart’ van ICA Cargo.
Klinkt een beetje arrogant maar ik vind het een pest drama om Domestic USA te vliegen. Daarom na 5 jaar voor de 777 gekozen ipv de 767, te veel Domestic.
Had wel een jaar eerder naar links gekund maar vond het niet waard.
 


Als ik na CoCo niet naar Europa wil, en wil wachten op ICA FO, dan ben ik ruim 8 jaar CoCo, en daar heb ik dus niet zo heel veel zin in. En Cpt. ICA duurt ongeveer 20 jaar, dus dan heeft het voor mij geen nut meer.
Precies waar ik mee worstel. Bijna 37 en al jaren rechterstoel 330 bij europese carrier.
 
@V1Rotate , we zijn al te veel verwend met de ‘wilde vaart’ van ICA Cargo.
Klinkt een beetje arrogant maar ik vind het een pest drama om Domestic USA te vliegen. Daarom na 5 jaar voor de 777 gekozen ipv de 767, te veel Domestic.
Had wel een jaar eerder naar links gekund maar vond het niet waard.
Idd, zit prima nu ICA. Minder take offs en landings, maar het leven is veel relaxter dan 5 a 6 dagen in de week 3 tot 5 sectors per dag.

In de winter hooguit 1 keer per dag de anti icen. En met onze Cargo niets te maken met paxen 😄.

Leuke Stewardessen zoals in mn eerste airline, ja die mis ik wel natuurlijk 😅.
 
Hoe lang voor jou bij huidige werkgever dat je naar links mag?
Dat duurt nog wel jaar of 10. Volgend jaar zou ik naar links op 320 kunnen in europa, maar ik vind ICA wel heel relaxed.
Bij KLM zou dat betekenen 2-3jaar coco niet vliegen, dan 10 jaar beunen in europa om vervolgens op mn 50e pas naar links te kunnen in europa of rechts ICA. Lastig
 
Is er toevallig iemand hier die wat duidelijkheid kan geven over de pensioenopbouw? Ik heb verschillende dingen gelezen namelijk. Wat voor percentage van bruto salaris komt er maandelijks in de pot? Is dit alleen werkgeversdeel of ook werknemersdeel? Zo ja, dan moet je dit natuurlijk van je bruto salaris aftrekken, krijg je hier een toelage voor? (Had ik ook ergens gelezen). Ik probeer een beetje uit te vogelen wat je netto maandelijks overhoud en wat er in je pensioen gestopt wordt. Alvast bedankt!
 
Hey guys, door omstandigheden kon ik deze ronde niet solliciteren. Heeft iemand enig idee of er dit jaar, of volgend jaar weer een ronde opengaat?
 
Back
Top