Preferred suppliers:
KLM Flight academy
Klu
NLS ( al jaren dicht)
MartinAir Flight Academy
EPST(?)
Het is mij ook gelukt zonder vervolgopleiding maar….niet bij de KLM en niet in NL, zelfs niet in Europa.
Dus alles kan maar niet als je in NL of NW Europa werkzaam wil zijn.
Om te zeggen dat je daar helemaal niets van aan moet trekken (vooropleidingseisen)
is geen goed advies.
Je kan natuurlijk zonder de lagere school af te maken nog steeds een Cessna 206 vliegen in Afrika of Papua.
Ben je dan piloot? Technisch gezien wel ja, verkeersvlieger niet.
Dat trekt de hele discussie een beetje scheef.
Je moet voor jezelf beslisen
Voor je zou je willen werken en waar en wat vliegen en waarom.
“Ik wil piloot worden” zegt zo weinig omdat het zo breed is.
* Mijn doel is om voor de KLM te vliegen
Om dat voor elkaar te krijgen zal je het volgende moeten doen en aan de volgende eisen moeten voldoen….bla bla bla bla
Daar kan je simpelweg niet omheen
* Als de KLM FA niet lukt dan is mijn plan B:
Transavia, moet ik aan het volgende voldoen bla bla bla bla
* Als Transavia niet lukt dan is mijn plan C
RyanAir, EasyJet en nog een paar anderen.
Daarvoor moet ik aan de volgende eisen voldoen bla bla bla bla
Waar ga ik de opleiding doen, hoe ga ik dat betalen enz enz.
Plan D is zo’n beetje wat ik gedaan heb, alleen zou ik dat niet aanraden.