KLM Application

Q10

New member
Beste KLM'ers,

Ik heb een vraagje over de KLM application op de iphone.
Ik had hem net voor dat mijn vlucht(KL 1795 12 juni toevallig een AW'er achter de Yoke geweest ? Of misschien de terugvlucht KL 1800 17 Juni ) gedownload en heb toen de dames in de lucht gevraagd of 1 van hun mij kon uitleggen hoe het precies in zijn werk gaat maar geen van de dames wist het helaas. Een uitgebreidde uitleg kon ik op de KLM website ook niet vinden dus misschien dat 1 van jullie het weet.

Ik ga vrijdag weer terug naar AMS en wil dus via deze app inchecken, als ik dat doe krijg ik dan een streepjescode die ik kan opslaan of moet ik elke keer de app openen en naar een aparte pagina gaan waar deze code staat ?

Het zal zich vrijdag uiteraard wel wijzen maar ik ben graag voorbereid en het kan pas 30 uur van tevoren dus vandaar dat ik nu nog niet kan kijken hoe het werkt.

Alvast bedankt!
 
Q10: Bij de info (knop op het homescreen), staat onder het kopje 'Inchecken' dat je kan kiezen voor een elektronische instapkaart of een gewone instapkaart (voor Europa, Noord-Afrika en Israel, maar volgens mij kom jij dan uit Munchen terug, of niet?)
Bovenstaande wekt bij mij de indruk dat je dus gewoon een instapkaart op kan laten sturen en deze vervolgens op kan slaan in iBooks.

Laat even weten hoe het uiteindelijk werkte, ben wel benieuwd!
 
Ja precies die info had ik ook gezien(jep munchen). Ik neem ook de optie op een e-instapkaart maar wat wel een beetje een crucial point is, kan ik het ticket opslaan ergens(dunno where) op mijn iphone of moet ik zoals b767 zegt een werkende internetverbiding hebben, wat niet handig zou zijn aangezien ik internet in het buitenland niet bepaald goedkoop vind. Het zal zich vanzelf wel wijzen hoor maar ik dacht misschien had iemand er ervaring mee maar het schijnt nogal nieuw te zijn(zo vertelde de dames in de lucht mij). Ik laat weten of het gelukt is!
 
Volgens mij krijg je een mailtje met een PDF erin. Mocht het niet lukken dan kan je altijd naar een self service incheck/transfer automaat om je boardingpass opnieuw uit te printen...

P.S. Op heel Schiphol is gratis internet
 
Als je een streepjescode moet inscannen die op je Iphone op 1 pagina past dan kan je die wanneer je internet hebt opslaan door er een screenshot van te maken. De 'home-knop' en de 'screensaver-knop' tegelijk indrukken. Dan kan je die later laten scannen.
 
Dat is inderdaad best wel een slim idee! Bedankt voor de tip Anoniempje. Hoop dat ik hem niet nodig heb en gewoon kan planten in de app zelf maarja als dat niet kan is dat een goede oplossing!
 
Q10, als je kiest voor de internet boarding pass, krijg je je boardingpass in je mail. Dit is een PDF bestand en kan je dus in iBooks opslaan. 1 keertje downloaden dus, meteen opslaan in iBooks. Is denk ik je beste, makkelijkste en goedkoopste optie. De app zelf kan, voor zover ik weet, geen boardingpasses opslaan.
 
Hey Sweetsurrender,

Bedankt voor je info! Maar hoe gaat dat dan in zijn werk bij de incheckbalie, geef ik dan mijn iphone en zij scannen de streepjescode ?
Of hoe moet ik dit zien ?

Alvast bedankt!
 
Ja. Je krijgt een A4-tje in je mail, daar staat een barcode op. Als je aan een balie komt, even beetje normaal inzoomen op die barcode, kunnen zij zo scannen.

Technologie he... ;)
 
Hey Sweetsurrender,

Bedankt voor je info! Maar hoe gaat dat dan in zijn werk bij de incheckbalie, geef ik dan mijn iphone en zij scannen de streepjescode ?
Of hoe moet ik dit zien ?

Alvast bedankt!

:):)

Ehm... De 'incheckbalie' heb je dan dus niet meer nodig! Je moet alleen, als je een koffer hebt, je koffer nog ergens kwijt zien te raken, meestal staat er of een automaat speciaal voor koffers, of een balie "Bagage afgeven."

Als je geen koffer hebt, maar alleen een rugzak ofzo, kun je direct doorlopen naar de gate (direct is goed, je moet wel langs de security)

Tenminste, als jij met incheckbalie de balie bedoelt waar je vroeger je boardingkaart kreeg.

Bij de gate leg je je IPhone, met barcode, op de scanner die daar staat.
 
Variatie: Klopt helemaal, maar als we zulke 'technicalities' moeten gaan verbeteren, zijn we nog even bezig. Incheckbalie is verzamelnaam voor die meid die je je boardingpass afgeeft en/of je bagage afgeeft, en daarna ga je door de 'douane' (wat ook niet klopt, dat doe je pas als het het land in gaat), en zo zijn er nog veeeeeeel meer ;)
 
Ten eerste: Bedankt allen!
Het is eigenlijk zeer eenvoudig, je kunt ervoor kiezen om het naar je email te sturen en dan geef je je type telefoon op en dan kun je dus blijkbaar met de iphone een afbeelding heel gemakkelijk opslaan met 1 knop(Wist ik niet !). Nu nog kijken of de dames op de grond ervan weten, wordt een leuk avontuur!
 
Variatie: Klopt helemaal, maar als we zulke 'technicalities' moeten gaan verbeteren, zijn we nog even bezig. Incheckbalie is verzamelnaam voor die meid die je je boardingpass afgeeft en/of je bagage afgeeft, en daarna ga je door de 'douane' (wat ook niet klopt, dat doe je pas als het het land in gaat), en zo zijn er nog veeeeeeel meer ;)

Ja veel meer. Bijvoorbeeld dat je de douane pas passeert als je van buiten een Schengen-land komt. Anders komt er geen douane aan te pas. En er zijn genoeg mensen die met alleen handbagage reizen, dus zo gek was de opmerking van Variatie niet. Zelf heb ik al jaren geen incheckbalie meer gezien.
Overigens... is het nu muggEziften of muggeNziften? ;) (De spellingchecker weet het ook niet zo te zien, want bij beide woorden komt er een rood golfje onder, misschien dat B747 nog een heer van stand weet met de oplossing...)
 
Overigens... is het nu muggEziften of muggeNziften? ;) (
MuggeNziften, je zift immers meerdere muggen...

Het rode kriebeltje onder muggeNziften komt waarschijnlijk door de hoofdletter N, haal die weg en het kriebeltje is ook weg (bij mij dan).
 
Back
Top