Klasse 1 keuring/brevet VS

Radix

New member
Hallo,

Is het mogelijk in de VS een brevet te halen, dat gelijk staat aan klasse 1 in Europa?

Ik las in het medisch archief dat de VS geen eisen stellen m.b.t. tot de oogafwijking voor/na laseren, waar in Nederland nog altijd de eis van pre-operatief -5 geldt. Kan iemand hier iets meer over vertellen?

Met vriendelijke groet!
 
Hehe wel lachuh,

Als je een VS brevet haal zou ik ALTIJD klasse 1 doen. Scheelt van 50 dollar tot 100 dollar liggend aan de dokter. Het is gewoon een wit a5 papiertje met je naam en de klasse, datum en dokter.
Het is erg varierend wat ze doen, maar is echt een koekie.
Al heb je een sterkte van -10 , maar wel corrective lenses dan mag je gewoon vliegen. Dokter vraagt gewoon welke regel je kan lezen en het is prima. Effe recht opstaan en zuchten en als je geluk hebt voelt hij/zij ook nog effe aan je testikels. (Smerig, maar waar)

Het is echt kinderspel en een opa van 80 die niet meer kan lopen en zien komt er nog doorheen.

ps: heb totaal drie klasse I gedaan in de VS
 
Je kan in de VS van alles halen;
Je brevet PPL, CPL, ATPL etc.,
je medische keuring I/II/III.
(Je eerste medische keuring is meteen je student pilots license.)

Maar of je er wat aan hebt hangt ervan af wat je wilt gaan doen.

Als je in de VS wilt gaan vliegeren, is het allemaal prima.
Als je de FAA medische keuring echter wilt gebruiken in plaats van de JAA medische keuring, dan zou ik mijn geld in mijn zak houden.

Een medische keuring stelt daar nl. inderdaad niks voor;

"What are the colors of those red and green letters?"

Ze zijn wel dom in Hoofddorp bij de TAFKAR ;) ,
maar zó gek zijn ze nou ook weer niet.

Voor een Nederlands/Europees brevet heb je een Nederlandse/Europese medische keuring nodig.
 
Hey, bedankt voor de reacties!

Misschien gaan ze de Amerikaanse eisen nog eens overnemen, aangezien het Amerikaans gedachtengoed over het algemeen 5-10 jaar later de grote plas over komt waaien.
 
Last edited:
Back
Top